Zawody i ich potencjał

Czy praca w callcenter jest dla Ciebie?

3 lutego 2023

5 z 5

Ocena: 5 z 5 | 12 głosów

12 głosów

3 komentarze

Czy praca w callcenter jest dla Ciebie?
Pracy na słuchawce najczęściej podejmują się studenci, gdyż kuszą ich elastyczne godziny pracy. Dla kogo przeznaczona jest praca w callcenter? Jakimi predyspozycjami trzeba się wykazać, by móc pracować w takim miejscu? I wreszcie, czy to się opłaca?

Spis treści

 By otrzymać pracę w callcenter nie trzeba mieć większego doświadczenia. By jednak się utrzymać i być zadowolonym z zarobków, osoba zainteresowana musi posiadać konkretne predyspozycje. Wszystko zależy również od branży, w jakiej dana firma działa. Bo choć callcenter kojarzy się głównie z oferowaniem usług i produktów potencjalnym klientom, etat na słuchawce nie musi polegać właśnie na tym.

Jak wygląda praca w callcenter? Trzeba pamiętać, że zasadniczo można ją podzielić na dwa obszary. Pracownicy mogą być odpowiedzialni za wykonywanie połączeń wychodzących i wówczas np. oferują produkty klientom indywidualnym lub firmom, mogą również być odpowiedzialni za obsługę połączeń przychodzących. W tym przypadku praca polega głównie na udzielaniu odpowiedzi na pytania zadawane przez osoby dzwoniące.

Na jaką słuchawkę trafisz?

Podmiotów zajmujących się callcenter jest na rynku całkiem sporo. Część z nich korzysta z usług wyspecjalizowanych firm, część zaś tworzy we własnym zakresie takie oddziały. Niezależnie jednak od tego, o jakim przedsiębiorstwie mowa, ważne, że słuchawka słuchawce wcale nie musi być równa. Pracownicy mogą pracować telefonicznie zarówno przy promowaniu produktów lub usług, mogą też jednak zajmować się np. odzyskiwaniem należności. Infolinie windykacyjne tworzone są przez liczne podmioty działające na rynku, choćby banki.

Szukasz pracy?
Zobacz oferty: praca Call center

Doradca Klienta

ADREAMS

  • Katowice
Dodana

Doradca Klienta

ADREAMS

  • Władysławowo
Dodana

Doradca Klienta

ADREAMS

  • Ostróda
Dodana

Doradca Klienta

ADREAMS

  • Sosnowiec
Dodana

Doradca Klienta

ADREAMS

  • Nowa Ruda
Dodana

Poza promowaniem produktów czy usług i przypominaniem o konieczności uregulowania należności,  na rynku działają także infolinie, które powstały z myślą o pomocy lub obsłudze klientów. Takie tworzone są np. przez operatorów sieci komórkowych i umożliwiają osobom zainteresowanym zdobycie informacji na temat aktualnej oferty czy pomocy przy kwestiach technicznych. W praktyce zatem, osoba rozważająca aplikowanie na stanowisko konsultanta powinna dokładnie sprawdzić, gdzie będzie pracować.

Ile można zarobić?

Zarobki osób pracujących na stanowisku telefonicznego konsultanta są zróżnicowane. Wynika to nie tylko z umiejętności i predyspozycji zatrudnionego, lecz także zależy od tego, czy biegle posługuje się on językami obcymi. Ci, którzy znają języki obce, mogą zarabiać znacznie więcej niż ci, którzy nie są w stanie porozumieć się z klientami np. po angielsku.

Zarobki zależeć mogą również od tego, czy firma przewiduje dla swoich pracowników wyłącznie podstawową pensję, czy też mogą oni liczyć na dodatkowe pieniądze, np. premię. W drugim przypadku pensja konsultanta może być znacznie wyższa. Z raportu opublikowanego na stronie internetowej www.moja-pensja.pl wynika, że pracownicy na słuchawce mogą zarabiać od 1200 do 3200 zł.

Skąd te rozbieżności?

Poza faktem, że poszczególni pracownicy mogą świadczyć pracę na różnych infoliniach, nie można zapomnieć, że liczy się również skuteczność zatrudnionych. Konsultanci zachęcający do zakupu produktów lub usług mogą najczęściej wypracować dodatkowe pieniądze za sprzedaż. Jeżeli potrafią przedstawić oferowany produkt lub usługę w sposób interesujący dla rozmówcy, to są w stanie więcej zarobić.

Choć praca w callcenter uchodzi za idealne zajęcie dodatkowe dla studentów, w praktyce jest jednak znacznie trudniejsza niż się wydaje. By osiągać rezultaty i by przekładały się one na konkretne pieniądze nie tylko trzeba pamiętać o specyfice tej pracy, lecz także być świadomym swoich predyspozycji – nie każdy jest świetnym sprzedawcą.

To może Cię również zainteresować

Praca w call center - wady i zalety

Podziel się

3 komentarze

bobol

bobol

Skuteczny opis stanowiska zapewni wystarczającą ilość szczegółów, aby kandydaci mogli określić, czy kwalifikują się na dane stanowisko.
Waldek

Waldek

Dla mnie z pewnością nie jest ale co ciekawe wiele ludzi w czymś takim pracuje i osiąga ciekawe efekty finansowe. wbrew pozorom to żmudna praca.
Celina

Celina

Praca w callcenter do łatwych nie należy i też tam się dużo nie zarobi. To praca raczej dorywcza według mnie i może dla studentów.

Dodaj komentarz

Wszystkie pola muszą być prawidłowo wypełnione

Komentarz został dodany

Redakcja Aplikuj.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających wulgarne słowa, adresy www oraz adesy e-mail i numery telefonów.

Dbamy o Twoją prywatność

Serwis wykorzystuje pliki cookies, czyli pliki tekstowe, które za zgodą Użytkownika są przechowywane na komputerze lub urządzeniu mobilnym Użytkownika, co może wiązać się również z przetwarzaniem danych osobowych Użytkownika. Pliki cookies przetwarzane przez Aplikuj.pl Paweł Strykowski, zarejestrowany w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod adresem: ul. Legionów 26/28, 43-300 Bielsko-Biała, NIP: 5471567654, REGON: 070776507, w celu umożliwienia korzystania z Serwisu, jak również na potrzeby analizy zachowań Użytkownika w Serwisie, personalizacji prezentowanych Użytkownikowi treści oraz reklam, zapewnienia działania funkcji mediów społecznościowych oraz do zarządzania Serwisem. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies, jak również dostęp do panelu zarządzania ustawieniami cookies znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych zawartych w plikach cookies jest zgoda na przetwarzanie danych osobowych wyrażona poprzez akceptację wykorzystania plików cookies (art. 6 (1)(a) RODO).

Zgoda udzielona poprzez wybór opcji "Wyrażam zgodę" oznacza akceptację wszystkich wykorzystywanych w Serwisie plików cookies. Zgoda Użytkownika może być w każdym momencie zmieniona poprzez kliknięcie w link umieszczony w Polityce Prywatności.

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo do żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym przysługujących Użytkownikowi praw, można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.

Dostosowuję swój wybór

Dokonaj szczegółowego wyboru poniższych ustawień, aby zapisać indywidualne ustawienia prywatności. Więcej szczegółowych informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Pliki cookies niezbędne do świadczenia usług drogą elektroniczną Zawsze aktywne
Narzędzia statystyczne i marketingowe Google Tag Manager, Google Analytics, Google Ads, Facebook Piksel (remarketing)
Narzędzie analityczne HotJar Statystyka