Twoje wsparcie w rekrutacji
Znajdź wymarzoną
ofertę pracy i APLIKUJ
OGŁOSZEŃ: 1027        SUBSKRYBUJE: 7257
Tematy, które interesują czytelników:  Kara porządkowa, Wykształcenie w CV

Firmowa pieczęć? Sprawdź, co powinieneś o niej wiedzieć

Firmowa pieczęć? Sprawdź, co powinieneś o niej wiedzieć

Nie każdy przedsiębiorca ma obowiązek posiadać pieczątkę firmową, ale taka przydaje się w codziennej pracy. Warto jednak wiedzieć, jakie dane powinny się na niej znaleźć, by spełniała ona swoje funkcje.

 Pieczątka firmowa to rozwiązanie, na które decyduje się większość przedsiębiorców. Wszystko dlatego, że jej nabycie nie wiąże się z większym kosztem, a korzyści, jakie może odnotować przedsiębiorca są konkretne. Przede wszystkim możliwe jest zaoszczędzenie sporej ilości czasu, zwłaszcza jeżeli przedsiębiorca wysyła miesięcznie wiele listów.

Gdy mowa o pieczęci firmowej, pojawia się problemem: jakie dane powinny się na niej znaleźć. Jest to kłopot, bo przepisy nie regulują tej kwestii. W związku właśnie z tym część przedsiębiorców zastanawia się, jakie informacje umieścić na pieczęci.

Jakie informacja na pieczęci?

Trzeba pamiętać, że przedsiębiorca będzie korzystać z pieczęci firmowej codziennie. By spełniała ona swoje funkcje, dane jakie się na niej znajdą, powinny wyeliminować konieczność umieszczania dodatkowych informacji o firmie. Dzięki temu pieczęć będzie można użytkować np. adresując koperty czy wykorzystać podczas załatwiania spraw w urzędach.

Jakie dane najczęściej przedsiębiorcy umieszczają na firmowej pieczęci? W pierwszej kolejności jest to pełna nazwa firmy. W przypadku jednoosobowej działalności gospodarczej warto zawrzeć również imię i nazwisko przedsiębiorcy. Ponadto ważne jest by podać dokładny adres firmy i dane kontaktowe firmy, czyli numer telefonu, adres mailowy, adres strony www czy numer faksu. Przedsiębiorca powinien też pamiętać o podaniu numeru REGON i NIP.

Kto musi posiadać pieczęć firmową?

Warto pamiętać, że gdy mowa o pieczęciach firmowych, to nie istnieją żadne regulacje nakazujące przedsiębiorcom posiadanie takiej pieczęci. Z drugiej strony, o czym należy pamiętać, procedury obowiązujące w bankach czy nawet w urzędzie skarbowym, mogą spowodować, że przedsiębiorca i tak będzie musiał w taką zainwestować.

Posiadanie pieczęci podnosi w tym przypadku prestiż przedsiębiorcy i czasem eliminuje konieczność noszenia przy sobie części dokumentów, np. numeru NIP. W praktyce takie rozwiązanie jest po prostu korzystne.

To niewielki koszt

Większość przedsiębiorców decyduje się na wyrobienie pieczęci firmowej również dlatego, że wiąże się to z niewielkim kosztem. Faktycznie – zakup pieczęci to koszt w granicach od 20 do 50 zł, w zależności od wybranego modelu. Oznacza to, że cena jest niewielka, a dzięki nabyciu pieczątki, przedsiębiorca rozwiązuje wiele problemów, zwłaszcza z koniecznością tłumaczenia się, dlaczego tej nie przystawił na dokumencie.

Gdzie zamówić pieczątkę? Sprzedażą takich zajmują się profesjonalne firmy. Na rynku działają również przedsiębiorstwa, zajmujące się produkowaniem pieczątek. W związku z tym wybór jest bardzo szeroki, a każdy przedsiębiorca ma możliwość wybrać swoją wśród różnorodnych modeli. Faktycznie zatem, choć osoba prowadząca działalność gospodarczą nie ma obowiązku posiadania pieczęci firmowej, warto na taką postawić.

 

Zobacz inne porady dla pracowników

Komentarze do wpisu

(brak komentarzy)
Redakcja Aplikuj.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających słowa wulgarne.