Twoje wsparcie w rekrutacji
Znajdź wymarzoną
ofertę pracy i APLIKUJ
OGŁOSZEŃ: 4084        SUBSKRYBUJE: 7532
Tematy, które interesują czytelników:  Sekretarka i asystentka, Badania okresowe, Zasady prawa pracy

A Ty co masz dziś na śniadanie?

A Ty co masz dziś na śniadanie?
Żywieniowe grzechy popełnia każdy z nas. Okazuje się jednak, że część z nas wcale nie przykłada wagi do tego, co spożywamy w godzinach pracy. Efekt? Nasza praca może być mniej wydajna. Po jakie produkty warto sięgnąć będąc w pracy?

Jedzenie w pracy wywołuje wiele kontrowersji. Choć każdy pracownik ma ustawowo zagwarantowaną przerwę na posiłek, to nie zawsze chce się nam przygotowywać dobrze zbilansowane śniadanie. Łatwiej sięgnąć po przekąski, które najczęściej nie są zdrowe. Tymczasem racjonalne odżywianie się nie tylko pozwala nam utrzymać dobrą figurę, ale również skoncentrować się na zadaniach, jakie powierzył szef. Jeżeli w pracy chcesz pracować wydajnie, to powinieneś postawić na... planowanie. W ten sposób najprościej można rozpocząć samodzielne przyrządzanie posiłków. A one mogą zaprocentować nie tylko ilością energii, jaką będzie można zagospodarować na wykonanie codziennych zadań.

Kawa na śniadanie?

Od czego dzień zaczynają pracownicy? Odpowiedź wcale nie jest skomplikowana ? oczywiście od kubka kawy. Uznaje się, że ta pozwala się szybko rozbudzić. Z rana jednak znacznie lepiej oczyścić organizm. Specjaliści od żywienia przekonują, że dobrym rozwiązaniem jest sięgnięcie po szklankę wody z plasterkiem cytryny. Nie tylko pozwoli ona oczyścić organizm, ale również zapobiegnie ewentualnemu podrażnieniu żołądka, które może mieć miejsce wówczas, gdy pijemy kawę. Innym, równie dobrym rozwiązaniem, jest sięgnięcie po herbatę. Poza zieloną (zawierającą sporo przeciwutleniaczy), polecana jest czerwona lub herbaty ziołowe. Niezależnie od tego, po jaką pracownik sięga, może być pewien, że do organizmu dostarcza składników, które zapobiegają m.in. chorobom przewlekłym, w tym osteoporozie czy chorobom serca.

To Cię powinno też zainteresować: Przerwa w pracy. Jakie są Twoje prawa?

Dwa posiłki to podstawa

Specjaliści wskazują, że na 8 godzin pracy powinny przypadać dwa posiłki. Jeżeli spożywamy śniadanie w domu, to za konsumpcję kolejnego posiłku powinniśmy wziąć się 3-4 godziny później. Ale tu warto zwrócić uwagę na to, co znajdzie się na talerzu. Jeżeli będą to tzw. puste kalorie, to niewielkie jest prawdopodobieństwo, że będziemy do końca dnia czuć się świetnie. W tym czasie organizm domaga się przede wszystkim dodatkowej porcji energii. Tej dostarczyć powinien lekki posiłek. Dobrym rozwiązaniem jest sięgnięcie po jogurt z musli lub kanapkę z ciemnego pieczywa z serem i warzywami.

Drugi posiłek powinien być spożywany ok. godziny 14. To idealny czas na to, aby zjeść coś ciepłego. Jeżeli nie mamy takiej możliwości, to warto wykorzystać swoją kreatywność przygotowując pyszne danie. Dobrym rozwiązaniem jest np. postawić na sałatkę z serem, kurczakiem i sosem do smaku. Taki zestaw nie tylko jest solidny, ale również dostarcza niezbędnej energii i wszelkich składników odżywczych. W efekcie jesteśmy w stanie dalej wydajnie świadczyć pracę.

Przekąska? Owoce są najzdrowsze!

W pracy często sięgamy po przekąski. Aby jednak nie były to puste kalorie, warto zdecydować się na dobre przekąski. Słodycze z powodzeniem zastąpić można owocami. Również są słodkie i jednocześnie dają dużo energii, czyli tego, czego potrzebuje nasz organizm. Innym rozwiązaniem jest sięgnięcie po drobno pokrojone warzywa. Brokuły czy szparagi zawierają sporo magnezu czy witamin z grupy B, czyli dostarczają tego, czego potrzebujemy. Osoby, które nie są przekonane do takich eksperymentów, mogą spróbować zastąpić słodycze orzechami, nasionami czy suszonymi owocami. Część producentów oferuje możliwość zakupienia tzw. mieszanek. Ponieważ są one przeróżne, każdy wybrać może coś dla siebie.

Zbuduj swój potencjał

Pracę powinniśmy świadczyć w sposób wydajny. Głodny pracownik, który myśli o posiłku jest mniej wydajny i przede wszystkim nie potrafi skupić się na swojej pracy. Aby zapobiec takim sytuacjom, warto odpowiednio wcześniej rozplanować sobie jadłospis na cały tydzień. Przygotowywanie posiłków wcale nie musi zabierać dużo czasu. Ponadto, takie rozwiązanie jest tańsze niż zamawianie gotowych dań, zaś każdy z nas wie, co je. Świadome spożywanie posiłków jest od dawna popularnym tematem. A skoro lubimy dbać o siebie po pracy, to może warto zrobić jeszcze jeden krok i również w firmie sięgać wyłącznie po zdrowe i jednocześnie smaczne posiłki czy przekąski?

Jak wyglądało dziś Wasze śniadanie w pracy?

Oceń ten wpis
A Ty co masz dziś na śniadanie?
Ocena: 5.0, liczba głosów: 8

Zobacz inne porady

Opinie

(brak komentarzy)
Redakcja Aplikuj.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających słowa wulgarne.