Pracownik - prawa i obowiązki

A Ty co masz dziś na śniadanie?

5 z 5

Ocena: 5 z 5 | 8 głosów

8 głosów

4 komentarze

A Ty co masz dziś na śniadanie?
Żywieniowe grzechy popełnia każdy z nas. Okazuje się jednak, że część z nas wcale nie przykłada wagi do tego, co spożywamy w godzinach pracy. Efekt? Nasza praca może być mniej wydajna. Po jakie produkty warto sięgnąć będąc w pracy?

Jedzenie w pracy wywołuje wiele kontrowersji. Choć każdy pracownik ma ustawowo zagwarantowaną przerwę na posiłek, to nie zawsze chce się nam przygotowywać dobrze zbilansowane śniadanie. Łatwiej sięgnąć po przekąski, które najczęściej nie są zdrowe. Tymczasem racjonalne odżywianie się nie tylko pozwala nam utrzymać dobrą figurę, ale również skoncentrować się na zadaniach, jakie powierzył szef. Jeżeli w pracy chcesz pracować wydajnie, to powinieneś postawić na... planowanie. W ten sposób najprościej można rozpocząć samodzielne przyrządzanie posiłków. A one mogą zaprocentować nie tylko ilością energii, jaką będzie można zagospodarować na wykonanie codziennych zadań.

Kawa na śniadanie?

Od czego dzień zaczynają pracownicy? Odpowiedź wcale nie jest skomplikowana ? oczywiście od kubka kawy. Uznaje się, że ta pozwala się szybko rozbudzić. Z rana jednak znacznie lepiej oczyścić organizm. Specjaliści od żywienia przekonują, że dobrym rozwiązaniem jest sięgnięcie po szklankę wody z plasterkiem cytryny. Nie tylko pozwoli ona oczyścić organizm, ale również zapobiegnie ewentualnemu podrażnieniu żołądka, które może mieć miejsce wówczas, gdy pijemy kawę. Innym, równie dobrym rozwiązaniem, jest sięgnięcie po herbatę. Poza zieloną (zawierającą sporo przeciwutleniaczy), polecana jest czerwona lub herbaty ziołowe. Niezależnie od tego, po jaką pracownik sięga, może być pewien, że do organizmu dostarcza składników, które zapobiegają m.in. chorobom przewlekłym, w tym osteoporozie czy chorobom serca.

Dwa posiłki to podstawa

Specjaliści wskazują, że na 8 godzin pracy powinny przypadać dwa posiłki. Jeżeli spożywamy śniadanie w domu, to za konsumpcję kolejnego posiłku powinniśmy wziąć się 3-4 godziny później. Ale tu warto zwrócić uwagę na to, co znajdzie się na talerzu. Jeżeli będą to tzw. puste kalorie, to niewielkie jest prawdopodobieństwo, że będziemy do końca dnia czuć się świetnie. W tym czasie organizm domaga się przede wszystkim dodatkowej porcji energii. Tej dostarczyć powinien lekki posiłek. Dobrym rozwiązaniem jest sięgnięcie po jogurt z musli lub kanapkę z ciemnego pieczywa z serem i warzywami.

Drugi posiłek powinien być spożywany ok. godziny 14. To idealny czas na to, aby zjeść coś ciepłego. Jeżeli nie mamy takiej możliwości, to warto wykorzystać swoją kreatywność przygotowując pyszne danie. Dobrym rozwiązaniem jest np. postawić na sałatkę z serem, kurczakiem i sosem do smaku. Taki zestaw nie tylko jest solidny, ale również dostarcza niezbędnej energii i wszelkich składników odżywczych. W efekcie jesteśmy w stanie dalej wydajnie świadczyć pracę.

Przekąska? Owoce są najzdrowsze!

W pracy często sięgamy po przekąski. Aby jednak nie były to puste kalorie, warto zdecydować się na dobre przekąski. Słodycze z powodzeniem zastąpić można owocami. Również są słodkie i jednocześnie dają dużo energii, czyli tego, czego potrzebuje nasz organizm. Innym rozwiązaniem jest sięgnięcie po drobno pokrojone warzywa. Brokuły czy szparagi zawierają sporo magnezu czy witamin z grupy B, czyli dostarczają tego, czego potrzebujemy. Osoby, które nie są przekonane do takich eksperymentów, mogą spróbować zastąpić słodycze orzechami, nasionami czy suszonymi owocami. Część producentów oferuje możliwość zakupienia tzw. mieszanek. Ponieważ są one przeróżne, każdy wybrać może coś dla siebie.

Zbuduj swój potencjał

Pracę powinniśmy świadczyć w sposób wydajny. Głodny pracownik, który myśli o posiłku jest mniej wydajny i przede wszystkim nie potrafi skupić się na swojej pracy. Aby zapobiec takim sytuacjom, warto odpowiednio wcześniej rozplanować sobie jadłospis na cały tydzień. Przygotowywanie posiłków wcale nie musi zabierać dużo czasu. Ponadto, takie rozwiązanie jest tańsze niż zamawianie gotowych dań, zaś każdy z nas wie, co je. Świadome spożywanie posiłków jest od dawna popularnym tematem. A skoro lubimy dbać o siebie po pracy, to może warto zrobić jeszcze jeden krok i również w firmie sięgać wyłącznie po zdrowe i jednocześnie smaczne posiłki czy przekąski?

Jak wyglądało dziś Wasze śniadanie w pracy?

To może Cię również zainteresować

Przerwa w pracy. Jakie są Twoje prawa?

Podziel się

4 komentarze

Stea111

Stea111

Ja biorę sałatkę, bułkę z dobrym czymś w środku, a obiad jem na stołówce.
krzyż

krzyż

Ważne jest śniadanie i u nas wiele ludzi w pojemnikach przynosi je. Najróżniejsze są to potrawy i warto stawiać na fit. W wielu aspektach jest to korzystne.
Ula

Ula

Zawsze przed wyjściem do pracy zjem śniadanie. Śniadanie : herbata, 2 jajka na miękko z chlebem. Do pracy biorę 2 kanapki. W pracy zaczynam dzień od kawy.
Tadeusz

Tadeusz

Na śniadanie zawsze jogurt lub kromka chleba z warzywami, do tego jakiś sok wyciśnięty jednodniowy i wystarczy w zupełności. Mogą jeszcze być owoce i orzechy.

Dodaj komentarz

Wszystkie pola muszą być prawidłowo wypełnione

Komentarz został dodany

Redakcja Aplikuj.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających wulgarne słowa, adresy www oraz adesy e-mail i numery telefonów.

Dbamy o Twoją prywatność

Serwis wykorzystuje pliki cookies, czyli pliki tekstowe, które za zgodą Użytkownika są przechowywane na komputerze lub urządzeniu mobilnym Użytkownika, co może wiązać się również z przetwarzaniem danych osobowych Użytkownika. Pliki cookies przetwarzane przez Aplikuj.pl Paweł Strykowski, zarejestrowany w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod adresem: ul. Legionów 26/28, 43-300 Bielsko-Biała, NIP: 5471567654, REGON: 070776507, w celu umożliwienia korzystania z Serwisu, jak również na potrzeby analizy zachowań Użytkownika w Serwisie, personalizacji prezentowanych Użytkownikowi treści oraz reklam, zapewnienia działania funkcji mediów społecznościowych oraz do zarządzania Serwisem. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies, jak również dostęp do panelu zarządzania ustawieniami cookies znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych zawartych w plikach cookies jest zgoda na przetwarzanie danych osobowych wyrażona poprzez akceptację wykorzystania plików cookies (art. 6 (1)(a) RODO).

Zgoda udzielona poprzez wybór opcji "Wyrażam zgodę" oznacza akceptację wszystkich wykorzystywanych w Serwisie plików cookies. Zgoda Użytkownika może być w każdym momencie zmieniona poprzez kliknięcie w link umieszczony w Polityce Prywatności.

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo do żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym przysługujących Użytkownikowi praw, można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.

Dostosowuję swój wybór

Dokonaj szczegółowego wyboru poniższych ustawień, aby zapisać indywidualne ustawienia prywatności. Więcej szczegółowych informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Pliki cookies niezbędne do świadczenia usług drogą elektroniczną Zawsze aktywne
Narzędzia statystyczne i marketingowe Google Tag Manager, Google Analytics, Google Ads, Facebook Piksel (remarketing)
Narzędzie analityczne HotJar Statystyka