Spis treści
W listopadzie 2023 roku stopa bezrobocia w Polsce utrzymała się na poziomie 5,0%, bez zmian w stosunku do poprzedniego miesiąca. Liczba bezrobotnych zarejestrowanych w urzędach pracy wyniosła wtedy 773,4 tysiąca osób. Dla właścicieli firm, szczególnie w dynamicznie rozwijających się miastach, takie dane mogą oznaczać trudności w znalezieniu odpowiednich pracowników w obliczu niskiej stopy bezrobocia. W takiej sytuacji efektywna strategia rekrutacyjna i atrakcyjne ogłoszenia o pracę stają się jeszcze bardziej istotne.
Gdzie szukać pracownika?
Jako pracodawca w dynamicznie rozwijającej się firmie możesz czuć bolesne skutki powiedzenia „czas to pieniądz”, bo poszukiwanie odpowiedniego kandydata może być czasochłonne. Gdzie szukać pracowników efektywnie?
Korzystanie z internetowych zasobów to standard. Portale pracy, media społecznościowe i strony firmowe to miejsca, gdzie można skutecznie znaleźć pracowników.
Żyjemy w erze cyfrowej, co znaczy, że większość kandydatów poszukuje pracy online. Wykorzystanie stron z ogłoszeniami, LinkedIn oraz specjalistycznych forów branżowych może być kluczowym krokiem, aby skutecznie znaleźć pracowników. Jest to szybki i efektywny sposób na dotarcie do szerokiej grupy potencjalnych pracowników i selekcji tych najbardziej odpowiednich dla Twojej firmy.
Poszukujesz pracownika w Katowicach? Oferta pracy to podstawa
Masz sporo możliwości, jeżeli chodzi o publikację oferty – poza portalami internetowymi, możesz zamieścić ogłoszenie w lokalnej lub specjalistycznej prasie (choć nie polecamy tego sposobu – mało kto szuka tak obecnie pracy). Z myślą o przedsiębiorcach, ofertę przygotowują również agencje zatrudnienia świadczące kompleksowe usługi w zakresie rekrutacji. Musisz jednak wiedzieć, że aby oferta zainteresowała osoby poszukujące pracę, musi być dobrze napisana.
- Przedstawieniu się. Wystarczy dosłownie kilka zdań o firmie, której jesteś właścicielem, aby ogłoszenie wyglądało profesjonalnie i wzbudziło zaufanie. Możemy Ci w tym pomóc – specjaliści Aplikuj.pl przygotują dla Ciebie profesjonalny profil pracodawcy, w skład którego wejdzie: zdjęcie promujące, opis firmy wraz z galerią, dane kontaktowe i mapa.
- Określeniu wymagań. Pamiętaj, że osoby pracujące na tym samym stanowisku mogą mieć różny zakres obowiązków, zatem mogą mieć różne umiejętności. Dokładnie poinformuj, kogo szukasz i czego oczekujesz od potencjalnego pracownika.
- Poinformowaniu o zaletach pracy w Twojej firmie. Czy aplikowałbyś na stanowisko, nie wiedząc, czego możesz oczekiwać? Określ wysokość wynagrodzenia, napisz, czy oferujesz dodatkowe bonusy, np. karnet na siłownię lub dostęp do prywatnego ubezpieczenia medycznego.
Jeżeli przygotujesz ofertę w taki sposób, to połowa sukcesu będzie za Tobą. Teraz czas zastanowić się, gdzie i jak ją umieścić.
Portal z ogłoszeniami? To może się opłacać!
Z pewnością masz świadomość, że dziś to właśnie internet jest pierwszym źródłem, w którym szukamy odpowiedzi na swoje pytania. W sieci działa wiele portali ogłoszeniowych, na których możesz opublikować ogłoszenie o pracę.
Skoro Twoja firma poszukuje pracownika do pracy w konkretnej miejscowości – w tym przypadku w Katowicach, możesz zdecydować się właśnie na lokalny portal z ogłoszeniami. W ten sposób otrzymasz odpowiedzi wyłącznie od osób zamieszkujących w tej lub pobliskich miejscowościach. Jednak rozważ publikację także na portalu o zasięgu ogólnopolskim, ponieważ to one są na ogół pierwszym wyborem poszukujących pracę.
Czy opłaca się wyróżnić ogłoszenie?
Jeżeli ogłoszenie wystawiasz kolejny raz z pewnością wiesz, że możesz je wyróżnić. Czy takie rozwiązanie się opłaca?
Wyróżnione ogłoszenia są wyświetlane zawsze na górze strony. Dzięki temu nie umknie kandydatowi, a jeśli ciekawie skonstruowałeś nagłówek, masz niemalże pewność, że zajrzy do środka. Dzięki temu dbasz o swoją widoczność i zwiększasz szansę szybszego zamknięcia projektu rekrutacyjnego. Warto, prawda?
Ogłoszenie – raz na jakiś czas czy cyklicznie?
Przygotowaliśmy coś także dla klientów, których firmy rozwijają się bardzo dynamicznie. Cyklicznie poszukujesz nowych pracowników? Skorzystaj z możliwości wykupienia jednego z kilku proponowanych przez nas abonamentów. Na liście znajduje się:
- Pakiet Podstawowy,
- Pakiet Optymalny,
- Pakiet Premium.
Możesz również opublikować ogłoszenie jednorazowo. Pełną ofertę znajdziesz tutaj: praca-katowice.info/cennik
Wykorzystaj potęgę marketingu
Facebook Ads i Google Ads to potężne narzędzia w rekrutacji specjalistów. Dzięki nim można dotrzeć do precyzyjnie wyselekcjonowanej grupy docelowej, wykorzystując zaawansowane opcje targetowania. Facebook Ads umożliwia skupienie się na kandydatach według zainteresowań, demografii czy zachowań online, co jest idealne do osiągnięcia osób aktywnych w określonych branżach.
Natomiast Google Ads pozwala na dotarcie do osób aktywnie poszukujących pracy, poprzez ukierunkowanie reklam na specyficzne zapytania wyszukiwania. Obydwa narzędzia zwiększają widoczność ogłoszeń i efektywność rekrutacji. I obydwa możemy wykorzystać w trakcie Twojej współpracy z Aplikuj.pl.
Podsumowanie
W obecnej sytuacji rynkowej, gdzie rekrutacja odpowiednich pracowników staje się wyzwaniem, współpraca z doświadczonymi partnerami jest ważniejsza niż kiedykolwiek. Nasza wiedza i zaawansowane technologie są gwarancją skuteczności w pozyskiwaniu specjalistów, co jest szczególnie istotne przy niskim bezrobociu. Wybór Aplikuj.pl to inwestycja w nowoczesne i efektywne metody rekrutacji, idealnie dostosowane do potrzeb Twojej firmy.
To może Cię również zainteresować