Rozwój nowoczesnych technologii sprawił, że dziś masz ogromne możliwości, jeżeli chodzi o promocję własnej działalności. Poza zainwestowaniem w tradycyjne nośniki reklamowe (np. banery, ulotki), możesz również zlecić firmie tym się zajmującej stworzenie strony internetowej. Dlaczego? Możesz działać lokalnie, ale wówczas, gdy będziesz organizował rekrutację, potencjalni pracownicy będą szukać o tobie informacji właśnie w internecie.
Czym się właściwie zajmujesz?
Twoi klienci i kontrahenci doskonale wiedzą, czym się zajmujesz. Takiej wiedzy nie mają jednak osoby postronne, które dotychczas nie skorzystały z usług twojej firmy. Z tego też względu stworzenie strony internetowej jest jak najbardziej dobrym rozwiązaniem – możesz jedynie zyskać.
Rozważając treść na stronie internetowej, pamiętaj, że musi się na niej znaleźć zakładka „o nas” lub „o firmie”. Ważne jest też, aby klienci mogli zapoznać się z twoją ofertą. Zadbaj także o aktualne dane kontaktowe i pamiętaj o ich aktualizacji, gdybyś w przyszłości zmienił np. numer telefonu. Wszystkie te informacje to podstawa.
Opinie dotychczasowi kontrahenci o twojej firmie – dlaczego warto o nich pamiętać?
Firmy, z którymi współpracujesz czy dotychczasowi klienci wiedzą, że jest rzetelny. Tej wiedzy nie mają jednak podmioty i osoby, które chciałyby rozpocząć z tobą współpracę. Jak zbudować swoją wiarygodność? Powinieneś stworzyć na stronie zakładkę, w której znajdą się informacje o podmiotach, z którymi dotychczas współpracowałeś. To zwiększy twoją wiarygodność.
Alternatywnym pomysłem jest opublikowanie referencji od firm, z którymi współpracowałeś. Sam przyznasz, że zatrudniając pracownika, wziąłbyś pod uwagę fakt, że posiada on opinie wystawione przez poprzednich pracodawców, prawda? W przypadku prowadzenia działalność gospodarczej ma miejsce ten sam mechanizm – firma chce mieć pewność, że współpracuje z podmiotem godnym zaufania, który nie zawiedzie.
Daj się poznać również pracownikom
W mediach społecznościowych firmy są obecne od długiego czasu – nie jest to przypadek. Dlaczego? W ten sposób mogą one nie tylko budować długotrwałe relacje z potencjalnymi klientami, lecz także informować o nowościach w ofercie.
Jest jeszcze jeden powód, dla którego warto, aby twoja firma była obecna w mediach społecznościowych. Jeżeli będziesz się aktywnie udzielał i zbierał opinie zarówno od kontrahentów, jak i pracowników, to możesz oczekiwać, że zaprocentuje to wówczas, gdy będziesz przeprowadzał proces rekrutacyjny. W takiej sytuacji kandydaci bardzo często poszukują informacji o potencjalnym pracodawcy – chcą mieć pewność, że firma, w której starają się o zatrudnienie, cieszy się uznaniem w branży.
Jesteś ekspertem – wypowiedz się
Z powodzeniem prowadzisz firmę na rynku od wielu lat? Może zatem warto zaprezentować się w roli eksperta? Dziś jest to o tyle proste, że wystarczy, że nawiążesz współpracę z portalem, na którym jest podejmowana tematyka z zakresu branży, w której działasz. Co więcej, możesz w różnych miejscach w sieci opowiedzieć o swoim pomyśle na biznes czy dążeniu o uzyskanie dotacji z Unii Europejskiej.
Jeżeli wyjdziesz do potencjalnych klientów, kontrahentów i pracowników prezentując się im jako specjalista, to musisz wiedzieć, że jedynie zyskasz w ich oczach – zostaniesz uznany za eksperta.
To może Cię również zainteresować