Poszukiwanie pracownika

Czy wiesz, że potencjalni pracownicy szukają informacji o Twojej firmie? Daj się poznać!

5 z 5

Ocena: 5 z 5 | 9 głosów

9 głosów

6 komentarzy

Czy wiesz, że potencjalni pracownicy szukają informacji o Twojej firmie? Daj się poznać!
Jako przedsiębiorca koncentrujesz się na prowadzeniu biznesu, prawda? Pozyskiwanie kontrahentów i klientów jest kluczowe dla rentowności twojej działalności, ale nie możesz zapomnieć, że nie tylko ty próbujesz dotrzeć do zainteresowanych – czasem to oni ciebie szukają. Może czas zatem dać się poznać?

Rozwój nowoczesnych technologii sprawił, że dziś masz ogromne możliwości, jeżeli chodzi o promocję własnej działalności. Poza zainwestowaniem w tradycyjne nośniki reklamowe (np. banery, ulotki), możesz również zlecić firmie tym się zajmującej stworzenie strony internetowej. Dlaczego? Możesz działać lokalnie, ale wówczas, gdy będziesz organizował rekrutację, potencjalni pracownicy będą szukać o tobie informacji właśnie w internecie.


Czym się właściwie zajmujesz?

Twoi klienci i kontrahenci doskonale wiedzą, czym się zajmujesz. Takiej wiedzy nie mają jednak osoby postronne, które dotychczas nie skorzystały z usług twojej firmy. Z tego też względu stworzenie strony internetowej jest jak najbardziej dobrym rozwiązaniem – możesz jedynie zyskać.

Rozważając treść na stronie internetowej, pamiętaj, że musi się na niej znaleźć zakładka „o nas” lub „o firmie”. Ważne jest też, aby klienci mogli zapoznać się z twoją ofertą. Zadbaj także o aktualne dane kontaktowe i pamiętaj o ich aktualizacji, gdybyś w przyszłości zmienił np. numer telefonu. Wszystkie te informacje to podstawa.

Szukasz pracy?
Dodana
Polecana

Starszy Inspektor ds. Finansowo-Księgowych

Straż Miejska m. st. Warszawy

  • Warszawa
Dodana
Polecana
Dodana
Polecana

Doradca Klienta - LEROY MERLIN - Kołobrzeg

Leroy Merlin Polska Sp. z o.o.

  • Kołobrzeg
Dodana
Polecana
Dodana
Polecana


Opinie dotychczasowi kontrahenci o twojej firmie – dlaczego warto o nich pamiętać?

Firmy, z którymi współpracujesz czy dotychczasowi klienci wiedzą, że jest rzetelny. Tej wiedzy nie mają jednak podmioty i osoby, które chciałyby rozpocząć z tobą współpracę. Jak zbudować swoją wiarygodność? Powinieneś stworzyć na stronie zakładkę, w której znajdą się informacje o podmiotach, z którymi dotychczas współpracowałeś. To zwiększy twoją wiarygodność.

Alternatywnym pomysłem jest opublikowanie referencji od firm, z którymi współpracowałeś. Sam przyznasz, że zatrudniając pracownika, wziąłbyś pod uwagę fakt, że posiada on opinie wystawione przez poprzednich pracodawców, prawda? W przypadku prowadzenia działalność gospodarczej ma miejsce ten sam mechanizm – firma chce mieć pewność, że współpracuje z podmiotem godnym zaufania, który nie zawiedzie.


Daj się poznać również pracownikom

W mediach społecznościowych firmy są obecne od długiego czasu – nie jest to przypadek. Dlaczego? W ten sposób mogą one nie tylko budować długotrwałe relacje z potencjalnymi klientami, lecz także informować o nowościach w ofercie.

Jest jeszcze jeden powód, dla którego warto, aby twoja firma była obecna w mediach społecznościowych. Jeżeli będziesz się aktywnie udzielał i zbierał opinie zarówno od kontrahentów, jak i pracowników, to możesz oczekiwać, że zaprocentuje to wówczas, gdy będziesz przeprowadzał proces rekrutacyjny. W takiej sytuacji kandydaci bardzo często poszukują informacji o potencjalnym pracodawcy – chcą mieć pewność, że firma, w której starają się o zatrudnienie, cieszy się uznaniem w branży.


Jesteś ekspertem – wypowiedz się

Z powodzeniem prowadzisz firmę na rynku od wielu lat? Może zatem warto zaprezentować się w roli eksperta? Dziś jest to o tyle proste, że wystarczy, że nawiążesz współpracę z portalem, na którym jest podejmowana tematyka z zakresu branży, w której działasz. Co więcej, możesz w różnych miejscach w sieci opowiedzieć o swoim pomyśle na biznes czy dążeniu o uzyskanie dotacji z Unii Europejskiej.

Jeżeli wyjdziesz do potencjalnych klientów, kontrahentów i pracowników prezentując się im jako specjalista, to musisz wiedzieć, że jedynie zyskasz w ich oczach – zostaniesz uznany za eksperta.

Podziel się

6 komentarzy

Skoczek

Skoczek

Dlatego zawsze opis firmy ma znaczenie i taka wizytówka jest korzystna a także reklamuje brand.
baron

baron

Nasza firma zawsze jest dodawana do bazy przez wizytówki. Tutaja także istniejemy. Pracownicy konkretnie szukają także ofert po firmie i mają to od razu szybko wyświetlone.
Alfons

Alfons

Zawsze szukam pracy w różnych portalach, gazetach lokalnych, w agencjach pracy. Nie wiedziałem, że taki portal jest, gdzie są fajne porady itd. Śledzę nie tylko tę stronę, ale inne też.
PO23

PO23

Jedną z wad reklamy w gazecie jest to, że często nie ma dużo miejsca, aby dopasować się do dobrego opisu pracy i może to być kosztowne. Internet jednak łatwiejszy.
Tesin

Tesin

Ogłoszenie spoko zawsze. Każdy wie, że często dyplom nie mówi o głębokiej wiedzy i umiejętnościach zawodowych jego właściciela. Dobrze wskazać w informacji.
Beata Habdas

Beata Habdas

Istnieje sporo serwisów dedykowanych społecznościowych, gdzie można prezentować swoją osobę. Dużo rekruterów przegląda takie bazy i może właśnie tutaj prowadzić rekrutację.

Dodaj komentarz

Wszystkie pola muszą być prawidłowo wypełnione

Komentarz został dodany

Redakcja Aplikuj.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających wulgarne słowa, adresy www oraz adesy e-mail i numery telefonów.

Dbamy o Twoją prywatność

Serwis wykorzystuje pliki cookies, czyli pliki tekstowe, które za zgodą Użytkownika są przechowywane na komputerze lub urządzeniu mobilnym Użytkownika, co może wiązać się również z przetwarzaniem danych osobowych Użytkownika. Pliki cookies przetwarzane przez Aplikuj.pl Paweł Strykowski, zarejestrowany w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod adresem: ul. Legionów 26/28, 43-300 Bielsko-Biała, NIP: 5471567654, REGON: 070776507, w celu umożliwienia korzystania z Serwisu, jak również na potrzeby analizy zachowań Użytkownika w Serwisie, personalizacji prezentowanych Użytkownikowi treści oraz reklam, zapewnienia działania funkcji mediów społecznościowych oraz do zarządzania Serwisem. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies, jak również dostęp do panelu zarządzania ustawieniami cookies znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych zawartych w plikach cookies jest zgoda na przetwarzanie danych osobowych wyrażona poprzez akceptację wykorzystania plików cookies (art. 6 (1)(a) RODO).

Zgoda udzielona poprzez wybór opcji "Wyrażam zgodę" oznacza akceptację wszystkich wykorzystywanych w Serwisie plików cookies. Zgoda Użytkownika może być w każdym momencie zmieniona poprzez kliknięcie w link umieszczony w Polityce Prywatności.

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo do żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym przysługujących Użytkownikowi praw, można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.

Dostosowuję swój wybór

Dokonaj szczegółowego wyboru poniższych ustawień, aby zapisać indywidualne ustawienia prywatności. Więcej szczegółowych informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Pliki cookies niezbędne do świadczenia usług drogą elektroniczną Zawsze aktywne
Narzędzia statystyczne i marketingowe Google Tag Manager, Google Analytics, Google Ads, Facebook Piksel (remarketing)
Narzędzie analityczne HotJar Statystyka