Spis treści
Rekordowo niskie bezrobocie w Polsce sprawiło, że pracodawcy mają problem z obsadzeniem nowych stanowisk pracy. Chcesz szybko znaleźć pracownika? Masz dwie możliwości – możesz zgłosić się do agencji zatrudnienia, możesz również samodzielnie przygotować treść oferty. Ponieważ to ty stworzyłeś firmę, to również ty wiesz najlepiej, kogo potrzebujesz. Ale czy rzeczywiście? Okazuje się, że napisanie dobrej oferty pracy wcale nie jest tak proste, jak ci się wydaje.
Chcesz, aby na przygotowaną przez ciebie ofertę odpowiedziało wiele osób? Zatem sprawdź, jakich błędów nie popełnić.
Sprawdź jakie są najczęstsze błędy w ofercie pracy
Przygotowując ofertę pracy, ważne jest, aby unikać błędów, które mogą zniechęcić potencjalnych kandydatów. Jednym z najczęściej popełnianych błędów jest niejasność w treści ogłoszenia. Unikaj używania niejasnych sformułowań i akronimów, które mogą być niezrozumiałe dla osób spoza Twojej branży. Informacje zawarte w ofercie pracy powinny być konkretne i jasne, aby wyjaśnić, czego oczekujesz od przyszłego pracownika.
Podaj firmowy adres mailowy
Bezpłatna skrzynka mailowa? Możesz z takiej korzystać, ale stworzony adres powinieneś używać wyłącznie do celów prywatnych. Gdy szukasz pracownika, najlepiej, abyś w ogłoszeniu podał firmowy adres mailowy. Twoja firma nie ma strony firmowej? W takim razie skorzystaj z możliwości, jaką dają dobre portale ogłoszeniowe – niech kandydaci aplikują bezpośrednio przez portal, klikając przycisk „aplikuj”.
Dlaczego adres mailowy jest tak ważny? Kandydaci niechętnie wysyłają dokumenty na adres, który nie wzbudza zaufania. A takim jest właśnie adres założony na jednym z portali informacyjnych.
Podaj nazwę firmy
Być może przed przystąpieniem do skonstruowania własnej ofert, przejrzałeś te, które są opublikowane na portalach ogłoszeniowych. Z pewnością zauważyłeś, że wielu pracodawców nie podaje nazwy firmy. Czy słusznie?
Podanie nazwy firmy w ofercie sprawi, że twoje ogłoszenie będzie bardziej wiarygodne. Powinieneś nawet napisać kilka zdań o swojej firmie. Takie oferty są cenione przez kandydatów – wiedzą oni, kto jest ich potencjalnym pracodawcą. Gdybyś poszukiwał zatrudnienia, to również chciałbyś wiedzieć, dla kogo będziesz pracować, prawda?
Ustal termin zakończenia rekrutacji
W zależności od portalu ogłoszeniowego, na którym zamieścisz ofertę, będziesz mógł wybrać, przez ile dni ma być ona wyświetlana. Problem jednak w tym, że nie wszysktie osoby przeglądające ogłoszenia mają dostępu do takich danych. Z tego względu powinieneś w ogłoszeniu umieścić informację, do kiedy oczekujesz na aplikacje zainteresowanych.
W ogłoszeniu powinieneś również poinformować kandydatów, kiedy skontaktujesz się z wybranymi. W ten nie będziesz musiał dziękować wszystkim osobom, które przesłały swoje dokumenty.
Przedstaw zakres obowiązków
Chcesz, aby ogłoszeniem zainteresowało się wiele osób? W takim razie poinformuj potencjalnych pracowników o ich zakresie obowiązków. Choć wydaje się, że to kwestia podstawowa, to jednak wystarczy przejrzeć tylko kilka ofert opublikowanych na portalach z ogłoszeniami, aby przekonać się, że ta część oferty często jest traktowana po macoszemu.
Jeżeli nie zamieścisz szczegółowych informacji o zakresie obowiązków potencjalnego pracownika, to będziesz miał też więcej pracy – wśród CV, które otrzymasz znajdziesz takie, które nie będą spełniać twoich oczekiwań.
Forma zatrudnienia i godzinach pracy - istotne kwestie
Oferujesz umowę o pracę czy może umowę o dzieło? Poszukujesz pracownika na cały etat czy możesz tylko na część? Wszystkie te informacje są bardzo istotne z punktu widzenia osoby poszukującej pracy. Jeżeli nie zamieścisz takich danych, to możesz spodziewać się, że kandydaci różnie będą interpretować twoje ogłoszenie.
Pamiętaj, że nie wszystkie osoby poszukujące zatrudnienia są zainteresowane pracą w pełnym wymiarze godzin i w siedzibie pracodawcy. Z roku na rok rośnie grupa pracowników chcących wykonywać pracę zdalnie – w zaciszu własnego mieszkania.
Dbaj o employer branding
Błędy w ofercie pracy nie tylko mogą wpłynąć na mniejszą liczbę aplikacji, ale także zaszkodzić wizerunkowi Twojej firmy jako pracodawcy. Błędne, niekompletne czy mylące informacje w ogłoszeniu o pracę mogą wywołać negatywny odbiór Twojej firmy wśród potencjalnych pracowników, co w dłuższej perspektywie może utrudnić pozyskanie wartościowych kandydatów.
Optimalizacja ogłoszenia o pracę
Ostatnim, ale nie mniej ważnym aspektem jest SEO Twojego ogłoszenia. Aby oferta pracy była łatwo zauważalna w wyszukiwarkach internetowych, warto zainwestować w jej optymalizację. Wykorzystaj kluczowe słowa związane ze stanowiskiem i branżą, w której działa Twoja firma, w tytule i treści ogłoszenia. Ponadto, regularnie aktualizuj oferty pracy na portalach, aby były one zawsze widoczne na czołowych pozycjach w wynikach wyszukiwania.
Błędy | Skutki | Sposoby Unikania | Przykłady |
---|---|---|---|
Brak najważniejszych informacji | Mniejsza liczba aplikacji | Podaj wynagrodzenie i lokalizację | „Wynagrodzenie: 5000 PLN, Lokalizacja: Warszawa” |
Błędy w treści ogłoszenia | Negatywny odbiór marki pracodawcy | Redakcja i korekta ogłoszenia | „Poszukujemy menedżera” zamiast „Poszukujeemy menadżera” |
Brak optymalizacji SEO | Mała widoczność ogłoszenia | Używanie kluczowych słów | „Specjalista SEO Warszawa” |
To może Cię również zainteresować