Poszukiwanie pracownika

5 błędów, które możesz popełnić, przygotowując ofertę pracy w Tychach

5 z 5

Ocena: 5 z 5 | 11 głosów

11 głosów

6 komentarzy
5 błędów, które możesz popełnić, przygotowując ofertę pracy w Tychach
Podstawą każdego zakładu pracy są pracownicy. Jak przygotować atrakcyjną ofertę pracy, aby zainteresować osoby przeglądające portale z ogłoszeniami o pracę? Poniżej znajdziesz kilka błędów, które możesz popełnić, przygotowując ofertę pracy.

Rekordowo niskie bezrobocie w Polsce sprawiło, że pracodawcy mają problem z obsadzeniem nowych stanowisk pracy. Chcesz szybko znaleźć pracownika? Masz dwie możliwości – możesz zgłosić się do agencji zatrudnienia, możesz również samodzielnie przygotować treść oferty. Ponieważ to ty stworzyłeś firmę, to również ty wiesz najlepiej, kogo potrzebujesz. Ale czy rzeczywiście? Okazuje się, że napisanie dobrej oferty pracy wcale nie jest tak proste, jak ci się wydaje.

Chcesz, aby na przygotowaną przez ciebie ofertę odpowiedziało wiele osób? Zatem sprawdź, jakich błędów nie popełnić.


1) Brak firmowego adresu mailowego

Bezpłatna skrzynka mailowa? Możesz z takiej korzystać, ale stworzony adres powinieneś używać wyłącznie do celów prywatnych. Gdy szukasz pracownika, najlepiej, abyś w ogłoszeniu podał firmowy adres mailowy. Twoja firma nie ma strony firmowej? W takim razie skorzystaj z możliwości, jaką dają dobre portale ogłoszeniowe – niech kandydaci aplikują bezpośrednio przez portal, klikając przycisk „aplikuj”.

Dlaczego adres mailowy jest tak ważny? Kandydaci niechętnie wysyłają dokumenty na adres, który nie wzbudza zaufania. A takim jest właśnie adres założony na jednym z portali informacyjnych.

Szukasz pracy?

Administrator ds. systemów IT (SAP HCM)

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A

  • Warszawa
Dodana

Pracownik produkcji

Randstad Polska Sp. z o.o.

  • Strzegom
Dodana

Operator produkcji

Randstad Polska Sp. z o.o.

  • Grodzisk Mazowiecki
Dodana

Specjalista ds. zapewnienia jakości dostaw SQA

Hutchinson Poland Sp.z o.o.

  • Bielsko-Biała
Dodana

Pracownik magazynu/ operator wózka/ komisjoner

Kirsch Services Sp. z o.o. Sp. K

  • Niemcy
Dodana


2) Brak nazwy firmy

Być może przed przystąpieniem do skonstruowania własnej ofert, przejrzałeś te, które są opublikowane na portalach ogłoszeniowych. Z pewnością zauważyłeś, że wielu pracodawców nie podaje nazwy firmy. Czy słusznie?

Podanie nazwy firmy w ofercie sprawi, że twoje ogłoszenie będzie bardziej wiarygodne. Powinieneś nawet napisać kilka zdań o swojej firmie. Takie oferty są cenione przez kandydatów – wiedzą oni, kto jest ich potencjalnym pracodawcą. Gdybyś poszukiwał zatrudnienia, to również chciałbyś wiedzieć, dla kogo będziesz pracować, prawda?


3) Brak informacji o przewidywanym terminie zakończenia rekrutacji

W zależności od portalu ogłoszeniowego, na którym zamieścisz ofertę, będziesz mógł wybrać, przez ile dni ma być ona wyświetlana. Problem jednak w tym, że osoby przeglądające ogłoszenia nie mają dostępu do takich danych. Z tego względu powinieneś w ogłoszeniu umieścić informację, do kiedy oczekujesz na aplikacje zainteresowanych.

W ogłoszeniu powinieneś również poinformować kandydatów, kiedy skontaktujesz się z wybranymi. W ten nie będziesz musiał dziękować wszystkim osobom, które przesłały swoje dokumenty.


4) Brak zakresu obowiązków

Chcesz, aby ogłoszeniem zainteresowało się wiele osób? W takim razie poinformuj potencjalnych pracowników o ich zakresie obowiązków. Choć wydaje się, że to kwestia podstawowa, to jednak wystarczy przejrzeć tylko kilka ofert opublikowanych na portalach z ogłoszeniami, aby przekonać się, że ta część oferty często jest traktowana po macoszemu.

Jeżeli nie zamieścisz szczegółowych informacji o zakresie obowiązków potencjalnego pracownika, to będziesz miał też więcej pracy – wśród CV, które otrzymasz znajdziesz takie, które nie będą spełniać twoich oczekiwań.


5) Brak informacji o formie zatrudnienia i godzinach pracy

Oferujesz umowę o pracę czy może umowę o dzieło? Poszukujesz pracownika na cały etat czy możesz tylko na część? Wszystkie te informacje są bardzo istotne z punktu widzenia osoby poszukującej pracy. Jeżeli nie zamieścisz takich danych, to możesz spodziewać się, że kandydaci różnie będą interpretować twoje ogłoszenie.

Pamiętaj, że nie wszystkie osoby poszukujące zatrudnienia są zainteresowane pracą w pełnym wymiarze godzin i w siedzibie pracodawcy. Z roku na rok rośnie grupa pracowników chcących wykonywać pracę zdalnie – w zaciszu własnego mieszkania.

6 komentarzy

Jantar

Jantar

Z pewnością dzisiaj nie wystarczy w minutę wybrać byle jaki schemat oferty i dać enter. Teraz aby się wybić trzeba inaczej do tego podejść.
Andrzejek

Andrzejek

Z tym to także warto ogarnąć się. Jak widzę schematyczne oferty pracy pisane jak kura pazurem to odechciewa się wszystkiego. Z drugiej strony też wysyłane są ogłoszenia jak popadnie.
pewna właścicielka firmy

pewna właścicielka firmy

Wprawdzie artykuł bazuje na Tychach, ale jest przydatny w każdym mieście, gdzie poszukuje się pracowników. Nie przyznam się, jaki błąd popełniam zawsze. Macie w innych artykułach przydatne informacje i w poszukiwaniu pracowników tym razem skorzystam z Waszego portalu.
FCA

FCA

Od portali społecznościowych po niszowe tablice ogłoszeń i społeczności internetowe, istnieje wiele sposobów na reklamowanie swoich ofert bez żadnych kosztów.
Dimm

Dimm

Wielu pracodawców przedstawia własne wymagania dotyczące cech osobistych (takich, jakie chcieliby widzieć jako przyszłych pracowników). Jeśli te cechy nie są wskazane, można poświęcić więcej czasu na znalezienie pracownika, który je dopasuje.
Ben

Ben

W każdej sytuacji dobrze jest skorzystać z podpowiedzi i informacji, dzięki którym można lepiej przygotować ofertę i dotrzeć w ten sposób do dobrych kandydatów.

Dodaj komentarz

Wszystkie pola muszą być prawidłowo wypełnione

Komentarz został dodany

Redakcja Aplikuj.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających wulgarne słowa, adresy www oraz adesy e-mail i numery telefonów.

Dbamy o Twoją prywatność

Serwis wykorzystuje pliki cookies, czyli pliki tekstowe, które za zgodą Użytkownika są przechowywane na komputerze lub urządzeniu mobilnym Użytkownika, co może wiązać się również z przetwarzaniem danych osobowych Użytkownika. Pliki cookies przetwarzane przez Aplikuj.pl Paweł Strykowski, zarejestrowany w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod adresem: ul. Legionów 26/28, 43-300 Bielsko-Biała, NIP: 5471567654, REGON: 070776507, w celu umożliwienia korzystania z Serwisu, jak również na potrzeby analizy zachowań Użytkownika w Serwisie, personalizacji prezentowanych Użytkownikowi treści oraz reklam, zapewnienia działania funkcji mediów społecznościowych oraz do zarządzania Serwisem. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies, jak również dostęp do panelu zarządzania ustawieniami cookies znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych zawartych w plikach cookies jest zgoda na przetwarzanie danych osobowych wyrażona poprzez akceptację wykorzystania plików cookies (art. 6 (1)(a) RODO).

Zgoda udzielona poprzez wybór opcji "Wyrażam zgodę" oznacza akceptację wszystkich wykorzystywanych w Serwisie plików cookies. Zgoda Użytkownika może być w każdym momencie zmieniona poprzez kliknięcie w link umieszczony w Polityce Prywatności.

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo do żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym przysługujących Użytkownikowi praw, można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.

Dostosowuję swój wybór

Dokonaj szczegółowego wyboru poniższych ustawień, aby zapisać indywidualne ustawienia prywatności. Więcej szczegółowych informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Pliki cookies niezbędne do świadczenia usług drogą elektroniczną Zawsze aktywne
Narzędzia statystyczne i marketingowe Google Tag Manager, Google Analytics, Google Ads, Facebook Piksel (remarketing)
Narzędzie analityczne HotJar Statystyka