Własna firma

Narzekający pracownik w zespole? Czas się z nim rozprawić!

4 z 5

Ocena: 4 z 5 | 17 głosów

17 głosów

7 komentarzy

Narzekający pracownik w zespole? Czas się z nim rozprawić!
Założyłeś firmę, co miesiąc podejmujesz szereg starań, aby utrzymać ją na rynku. Czy możesz sobie pozwolić na to, aby narzekający pracownik lub pracownicy przekreślili jej rozwój czy nawet działalność? Jeżeli nie chcesz, aby taki scenariusz się zrealizował, musisz dotrzeć do pracownika, który obniża morale i zaangażowanie pozostałej części załogi. Jak się do tego zabrać?

Znajdź narzekacza i… porozmawiaj z nim

Po pierwsze musisz dotrzeć do osoby lub osób, które narzekają. To wcale nie musi być zadaniem łatwym – wiele zależy od tego, jak dużą firmę prowadzisz. Jeżeli stworzona przez ciebie firma jest niewielka, to raczej nie powinieneś mieć problemu z namierzeniem osoby, która jest wiecznie niezadowolona. W przypadku dużej firmy, zadanie będzie trudniejsze, ale również jest do wykonania – wystarczy tylko, że będziesz się posiłkował wiedzą zdobytą od swoich podwładnych.

Co, gdy znajdziesz już osobę narzekającą? Nie obejdzie się bez rozmowy. Powinieneś ustalić, dlaczego pracownik narzeka. Być może coś przeoczyłeś – pracownik może być zdemotywowany z uwagi na problemy rodzinne, brak podwyżki lub awansu. Do ciebie należy ustalenie przyczyn, dla których pracownik nie koncentruje całej swojej uwagi na pracy. Gdy to zrobisz, będziesz miał obraz sytuacji – będziesz wiedział, czy możesz pomóc swojemu podwładnemu.

Szukasz pracy?

Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta Biznesowego

Sweet Gallery Sp. z o.o. Sp. K.

  • Warszawa
Dodana
Dodana
Polecana

Pracownik produkcji - OD ZARAZ!

Serwis Personalny Poland

  • Gdańsk
Dodana
Polecana

Konstruktor mechanik

Centrum Inżynieryjne

  • Bielsko-Biała
Dodana


Pomóż, a zdobędziesz lojalnego pracownika

Być może pierwsze, co przyszło ci do głowy, to pożegnanie się z pracownikiem, który jest niezadowolony ze swojej pracy. Nie tędy jednak droga – w ten sposób pokażesz jedynie innych podwładnym, że nie rozwiązujesz, ale pozbywasz się kłopotów. Nie o to ci chodzi, prawda?

Po ustaleniu przyczyn, dla których pracownik nie może skoncentrować się na pracy i negatywnie wpływa na motywację innych zatrudnionych, powinieneś zaproponować mu pomoc. Jeżeli problemem jest aktualna sytuacja rodzinna podwładnego, to może warto mu zaproponować kilka dni wolnego? Pracownik twierdzi, że już dawno przestał się rozwijać? Postaw przed nim wyzwania. W ten sposób nie tylko jemu, ale całej załodze pokażesz, że zależy ci na każdym pracowniku. Możesz również pomyśleć o szkoleniach lub kursach. Większość osób aktywnych zawodowo chętnie bierze w nich udział, bo pozwalają się one rozwijać.


Gdy pracownik nie widzi się w dalszej pracy

Może zdarzyć się tak, że mimo twoich wysiłków, pracownik uzna, że nie jesteś mu w stanie nic więcej zaproponować. W takiej sytuacji nie ma sensu dalsza współpraca – lepiej się rozstać w zgodzie. Ale nawet wówczas możesz pomóc swojemu pracownikowi. Jeżeli dotychczas był on lojalny i rzetelnie wykonywał swoje obowiązki, to może warto wręczyć mu referencje? Z pewnością doskonale wiesz, że pracodawcy zwracają uwagę na takie dokumenty.


A może się nie wtrącać?

Oczywiście możesz lekceważyć dochodzące do twoich uszu uwagi podwładnych. W taki jednak sposób narażasz się jedynie na to, że w przyszłości będziesz miał problem z załogą. Być może z twojej firmy zaczną odchodzić po kolei wszyscy pracownicy. Poszukiwania nowych i ich wdrażanie w obowiązki jest kosztowne – czy jesteś przygotowany na poniesienie takich kosztów? Jeżeli nie, to czas zareagować – twój zespół zamiast narzekać, ma być w każdej chwili gotowy do pracy.

To może Cię również zainteresować

Obowiązki pracodawcy - co musi Twój szef?

Podziel się

7 komentarzy

Filip

Filip

Zła atmosfera wpływa na innych i tak samo jest z narzekaniem. Nagle potem cała grupa narzeka - to nie sprzyja budowaniu atmosfery.
Patria

Patria

Trzeba odpowiednio do tego podejść gdyż atmosfera w pracy przecież ma związek z osiąganiem wyników a zależy nam na najlepszych.
Ada

Ada

Zawsze są sposoby by sobie z tym radzić, nic nie jest tak żenującego jak ktoś kto powoduje zły klimat w tym zakresie. To destabilizować przecież może pracę w takiej firmie.
Krzys

Krzys

Narzekający pracownik w firmie to kłopot wielki. Znaleźć należy przyczyny, dlaczego on stale narzeka. Porozmawiać z nim. Jeśli nie ma racji i stale narzeka, starać się go zwolnić. Na jego miejsce znaleźć innego, lojalnego pracownika.
Orka

Orka

Trzeba jakoś zorganizować temat by tak nie było. Takie coś wpływa negatywnie na pracę wszystkich i może się innym udzielić. Rozmowa będzie konieczna jak inaczej się tego nie załatwi.
afera

afera

Trzeba sobie z tym poradzić, by to właśnie nie rzutowało na atmosferę w całej firmie. Często potrzeba także porozmawiać z takim pracownikiem by wszystko zostało wyjaśnione.
Tom

Tom

Czasami trzeba konkretnie zrealizować problem, bo może taki pracownik wpływać na innych nastrój i w efekcie cała praca w firmie kuleje z tego oto powodu. Dobrze napisane!

Dodaj komentarz

Wszystkie pola muszą być prawidłowo wypełnione

Komentarz został dodany

Redakcja Aplikuj.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających wulgarne słowa, adresy www oraz adesy e-mail i numery telefonów.

Dbamy o Twoją prywatność

Serwis wykorzystuje pliki cookies, czyli pliki tekstowe, które za zgodą Użytkownika są przechowywane na komputerze lub urządzeniu mobilnym Użytkownika, co może wiązać się również z przetwarzaniem danych osobowych Użytkownika. Pliki cookies przetwarzane przez Aplikuj.pl Paweł Strykowski, zarejestrowany w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod adresem: ul. Legionów 26/28, 43-300 Bielsko-Biała, NIP: 5471567654, REGON: 070776507, w celu umożliwienia korzystania z Serwisu, jak również na potrzeby analizy zachowań Użytkownika w Serwisie, personalizacji prezentowanych Użytkownikowi treści oraz reklam, zapewnienia działania funkcji mediów społecznościowych oraz do zarządzania Serwisem. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies, jak również dostęp do panelu zarządzania ustawieniami cookies znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych zawartych w plikach cookies jest zgoda na przetwarzanie danych osobowych wyrażona poprzez akceptację wykorzystania plików cookies (art. 6 (1)(a) RODO).

Zgoda udzielona poprzez wybór opcji "Wyrażam zgodę" oznacza akceptację wszystkich wykorzystywanych w Serwisie plików cookies. Zgoda Użytkownika może być w każdym momencie zmieniona poprzez kliknięcie w link umieszczony w Polityce Prywatności.

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo do żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym przysługujących Użytkownikowi praw, można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.

Dostosowuję swój wybór

Dokonaj szczegółowego wyboru poniższych ustawień, aby zapisać indywidualne ustawienia prywatności. Więcej szczegółowych informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Pliki cookies niezbędne do świadczenia usług drogą elektroniczną Zawsze aktywne
Narzędzia statystyczne i marketingowe Google Tag Manager, Google Analytics, Google Ads, Facebook Piksel (remarketing)
Narzędzie analityczne HotJar Statystyka