Motywowanie pracowników

Jak skutecznie motywować pracowników?

5 z 5

Ocena: 5 z 5 | 15 głosów

15 głosów

10 komentarzy

Jak skutecznie motywować pracowników?
Aby pracownik był zadowolony ze swojej pracy, nie zawsze musi otrzymywać pensję powyżej średniej krajowej. Motywowanie pracowników to bardzo szerokie zagadnienie. Sprawdź, czy jako szef wiesz o nim wystarczająco wiele.

Wielu pracodawców sprowadza kwestię motywacji pracowników do podwyżek lub premii, czyli kwestii finansowych. Tymczasem motywacja to obszerne zagadnienie wiążące się z koniecznością nieustannego badania potrzeb podwładnych. Nie ma znaczenia, czy zatrudniasz tylko jednego pracownika, czy też kilkudziesięciu – zawsze powinieneś być przygotowany do rozmowy o ich potrzebach, bo te zmieniają się z czasem. Młodym pracownikom zależy głównie na rozwoju i zdobywaniu doświadczenia. Aby zdobyć konkretne umiejętności, są w stanie obniżyć swoje oczekiwania płacowe. Osoby doświadczone, którym nie trzeba mówić, co mają robić, chcą zaś gratyfikacji finansowej.

Szukasz pracy?
Dodana
Polecana
Dodana
Polecana

PŁATNY STAŻ W DZIALE PLANOWANIA

BULTEN POLSKA S.A.

  • Wieprz
Dodana

Tłoczarz pras automatycznych

Eaton Automotive Systems Sp. z o.o.

  • Bielsko-Biała
Dodana
Polecana

Specjalista ds. Logistyki

Eaton Automotive Systems Sp. z o.o.

  • Bielsko-Biała
Dodana


Wyzwanie – utrzymać motywację pracowników

Pracownik rozpoczynający pracę w firmie jest zazwyczaj zmotywowany i chętnie podejmuje wyzwania. Ma to miejsce szczególnie wówczas, gdy wykonuje pracę sprawiającą mu przyjemność i będącą zgodną z jego wykształceniem lub oczekiwaniami. Im jednak dłuższy staż na tym samym stanowisku pracy, tym bardziej motywacja spada.

Jako pracodawca masz za zadanie m.in. zarządzać swoimi pracownikami. Zarządzanie polega również na nieustannym utrzymywaniu motywacji pracowników. Aby tego dokonać, musisz z nimi… rozmawiać. Tyle i aż tyle, bo oczekiwania pracowników zmieniają się w czasie. Niestety, wielu pracodawców o tym zapomina. Jeżeli chcesz, aby twój zespół odnosił kolejne sukcesy, to nie możesz pominąć tego punktu.


Warunki pracy najważniejsze

Wydaje ci się, że zmotywujesz pracowników do wydajnej pracy, przyznając premie? Mylisz się. Wyższe wynagrodzenie to często za mało. Zauważ, że pracownik spędza w firmie co najmniej 8 godzin dziennie. To dużo, prawda? Właśnie dlatego wiele osób – wyżej niż wynagrodzenie – ceni sobie atmosferę miejsca pracy. To o nią powinieneś zadbać w pierwszej kolejności.

Na atmosferę w miejscu pracy masz duży wpływ. Przede wszystkim powinieneś wyznaczać cele, informować pracowników o swoich kolejnych planach. Im mniej niedomówień, tym lepiej. Pamiętaj też, aby każda osoba zatrudniona miała własne stanowisko pracy. Niestety, często zdarza się, że w firmach brakuje biurek czy sprzętu elektronicznego, co sprawia, że zatrudnieni nie mogą prawidłowo wykonywać swojej pracy.


Doceń pracowników

Skończony projekt? Wykonane zlecenie? A może pracownicy z działu handlowego właśnie zdobyli nowego klienta dla firmy? Czas zatem pochwalić swoich podwładnych. Zwykła pochwała może sprawić cuda. Jeżeli dotychczas nie próbowałeś tej metody lub chwaliłeś pracowników zbyt rzadko, to czas zmienić swoje przyzwyczajenia.

Poza pochwałami, pamiętaj o systemie rozwoju. Każdy pracownik powinien wiedzieć, czego może oczekiwać, pracując w twojej firmie. Ścieżkę rozwoju powinieneś ustalać indywidualnie dla każdego zatrudnionego, bo w ten sposób uwzględnisz jego oczekiwania i potrzeby. Wdrażając w swojej firmie takie działania, powinieneś pracować z zawsze zmotywowanym i gotowym na kolejne wyzwania zespołem. A do tego dążysz, prawda?

To może Cię również zainteresować

Motywowanie pracowników - dlaczego warto to robić?

Podziel się

10 komentarzy

Franio

Franio

Zapewnianie nagród i kar motywujących zachowanie pracowników jest dość proste. Klasycznym przykładem nagrody jest stawka godzinowa.
Jagoda

Jagoda

Dobrze znać techniki bo generalnie to jest psychologia. Czasami wiedzieć to mieć siłę. Z natury człowiek przecież potrzebuje wsparcia i dodaje mu to energii.
Nutribullet

Nutribullet

Spośród wszystkich podanych przykładów jest to najprostszy i najskuteczniejszy sposób na zachęcenie innych: Pokaż, że naprawdę interesuje cię to, co robi druga osoba lub próbuje ją osiągnąć.
Dina

Dina

Zadowolenie pracowników jest ważne dla każdej firmy, ponieważ może to prowadzić do pozytywnego wzrostu firmy. Dobrze znać schematy jak motywować pracownika.
Ursa

Ursa

Posiadanie wglądu w to, jak rozwija się biznes, zwiększa zaangażowanie Twoich pracowników. Warto więc regularnie udostępniać te dane im. Wiele ciekawych form motywuje.
Adax

Adax

Stopniowość oznacza, że ​​natychmiastowe nagradzanie pracowników premią na dużą skalę jest niepraktyczne. Pracownicy stale tworzą nowy próg oczekiwań, więc aby utrzymać motywację na kolejnym etapie motywacji, trzeba będzie podnieść składki, co doprowadzi do niepotrzebnych wydatków dla firmy.
Aga Naparty

Aga Naparty

Motywacja personelu, której przykłady omówiono powyżej, ma znaczną wadę, którą można nazwać efektem uzależnienia od dochodu. Różnie to jest w wielu grupach.
Patryk

Patryk

Nikt nie będzie twierdził, że zespół wysoce profesjonalnych specjalistów jest kluczem do dobrobytu firmy. Ale nawet wśród najbardziej inteligentnych i pracowitych pracowników z czasem zainteresowanie działaniami może zniknąć, co oznacza, że ​​osoba będzie wykonywać działania mechaniczne, które nazywa się sztampowymi.
tadzik

tadzik

Pewnie wiele książek na ten temat powstało i wiele jest artykułów w necie. Tylko nie wszystkie chyba sposoby trafiają w określoną grupę ludzi. Inaczej chyba u pracowników fizycznych i w pracy biurowej.
ulo_ww

ulo_ww

Pieniężne motywowanie jak dla mnie bardzo korzystne. Człowiek nie dość, że ma satysfakcje za dobrze zrobioną robotę to jeszcze wie, że pieniądz nie śmierdzi i jest przydatny w ówczesnym świecie.

Dodaj komentarz

Wszystkie pola muszą być prawidłowo wypełnione

Komentarz został dodany

Redakcja Aplikuj.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających wulgarne słowa, adresy www oraz adesy e-mail i numery telefonów.

Dbamy o Twoją prywatność

Serwis wykorzystuje pliki cookies, czyli pliki tekstowe, które za zgodą Użytkownika są przechowywane na komputerze lub urządzeniu mobilnym Użytkownika, co może wiązać się również z przetwarzaniem danych osobowych Użytkownika. Pliki cookies przetwarzane przez Aplikuj.pl Paweł Strykowski, zarejestrowany w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod adresem: ul. Legionów 26/28, 43-300 Bielsko-Biała, NIP: 5471567654, REGON: 070776507, w celu umożliwienia korzystania z Serwisu, jak również na potrzeby analizy zachowań Użytkownika w Serwisie, personalizacji prezentowanych Użytkownikowi treści oraz reklam, zapewnienia działania funkcji mediów społecznościowych oraz do zarządzania Serwisem. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies, jak również dostęp do panelu zarządzania ustawieniami cookies znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych zawartych w plikach cookies jest zgoda na przetwarzanie danych osobowych wyrażona poprzez akceptację wykorzystania plików cookies (art. 6 (1)(a) RODO).

Zgoda udzielona poprzez wybór opcji "Wyrażam zgodę" oznacza akceptację wszystkich wykorzystywanych w Serwisie plików cookies. Zgoda Użytkownika może być w każdym momencie zmieniona poprzez kliknięcie w link umieszczony w Polityce Prywatności.

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo do żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym przysługujących Użytkownikowi praw, można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.

Dostosowuję swój wybór

Dokonaj szczegółowego wyboru poniższych ustawień, aby zapisać indywidualne ustawienia prywatności. Więcej szczegółowych informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Pliki cookies niezbędne do świadczenia usług drogą elektroniczną Zawsze aktywne
Narzędzia statystyczne i marketingowe Google Tag Manager, Google Analytics, Google Ads, Facebook Piksel (remarketing)
Narzędzie analityczne HotJar Statystyka