Zawody i ich potencjał

E- commerce - biznes przyszłości?

31 stycznia 2024

4 z 5

Ocena: 4 z 5 | 20 głosów

20 głosów

3 komentarze
E- commerce - biznes przyszłości?
W ostatnich latach notuje się znaczny wzrost znaczenia handlu elektronicznego, podobnie jest również w przypadku zainteresowania pracą w tym sektorze. Coraz więcej ludzi chce pracować w e-commerce. Być może dlatego, że jest to branża bardzo przyszłościowa.

Do rozwoju i wzrostu znaczenia sklepów internetowych przyczynił się rozwój technologii, jak również wzrost liczby internautów. Coraz chętniej wykorzystywane urządzenia mobilne również mają pewien wpływ na ten stan rzeczy. Kilka lat temu e-zakupy stanowiły niszę, dzisiaj ich udział w rynku jest znaczący.

Skok w rozwoju branży e-commerce

W ostatnich latach obserwujemy znaczący wzrost udziału w rynku branży e-commerce. Polska pod tym względem jest szczególnym przypadkiem. Od końcówki 2019 roku do szczytu w czasie pandemii udział rynku sprzedaży internetowej w naszym kraju wzrósł aż o 55%. Wyprzedzamy pod tym względem inne kraje Unii Europejskiej, gdzie w czasie pandemii również zanotowano znaczące wzrosty w tej branży, jednak nie utrzymały się one na tak wysokim poziomie już po zniesieniu lockdownu. Polska wyprzedza prognozowane trendy rozwojowe aż o 3 lata! Dla porównania Niemcy wyprzedzają rozwój prognozowany przed pandemią o 0,8 roku, a Wielka Brytania o 0,1.

Ogromna popularność sklepów internetowych

Okazuje się, że przyzwyczajenia Polaków dotyczące zakupów zmieniły się na dobre. Świadczy o tym także wzrost liczby firm prowadzących działalność e-commerce. Jedną z nich jest firma Panna Cotta Voucher Group, właściciel serwisu z kuponami rabatowymi Kupon.pl.

Na początku wielu internautów, spoglądało nieufnie na tego rodzaju możliwości zakupów, dzisiaj sytuacja uległa znaczącej zmianie. Klienci sklepów internetowych również chętnie korzystają ze zniżek oferowanych w sieci. Inwestorzy dostrzegają potencjał w tym sektorze, sieć daje bowiem możliwości globalnego dotarcia do użytkowników bez względu na to, w jakim zakątku świata znajdują się nasi potencjalni klienci. To wszystko sprawia, że wzrasta ilość sklepów internetowych, a co za tym idzie, rośnie konkurencja.

Szukasz pracy?
Zobacz oferty: praca E-commerce

Specjalista ds. e-comerce i marketingu

Karel 2 Sp. z o.o.

  • Bielsko-Biała
  • 5 000-6 000 zł / mc
Dodana

Młodszy Specjalista/ka ds. e-commerce

PRZEDSIĘBIORSTWO HANDLOWE A-T SPÓŁKA AKCYJNA

  • Krotoszyn
Dodana

Specjalista ds. e-commerce

Baby Tula Poland sp. z o.o.

  • Białystok
Dodana

Manager Ecommerce

Makalu Fashion Sp. z o.o. Sp. K.

  • Łódź
Dodana

Klientów, którzy decydują się na ten sposób robienia zakupów, również jest coraz więcej. Wpływa to na wzrost wartości sklepów oraz obrót finansami w tym sektorze. Z racji wzrastającej konkurencji, sklepy internetowe muszą kłaść coraz większy nacisk na to, by przyciągnąć klientów w sposób skuteczny. Zaznaczenie swojej obecności w internecie, to jedno, do tego dochodzi również konieczność zatrzymania użytkownika na naszej stronie jak najdłużej. Dlatego podmioty działające w branży e-commerce muszą się skutecznie wyróżniać, ale i oferować usługi na najwyższym poziomie.

Video

Jak zacząć swoją przygodę w branży e-commerce?

Rozpoczęcie własnego biznesu w branży e-commerce może być ekscytującym przedsięwzięciem! Oto pięć kroków, które pomogą Ci wystartować:

Jak zacząć w branży e-commerce?

  1. Zdecyduj, co chcesz sprzedawać
  2. Przygotuj biznesplan
  3. Przygotuj nazwę i logo swojego sklepu internetowego
  4. Uruchom stronę internetową
  5. Zacznij sprzedawać

Zagrożenia w branży e-commerce

Otwarcie sklepu to jedno, jednak równie istotne jest utrzymanie się na rynku. Rynek e-commerce jest bardzo konkurencyjny. Istnieje wiele innych firm, które sprzedają podobne produkty lub usługi. Konieczne jest więc znalezienie unikalnej wartości dodanej, aby wyróżnić się spośród konkurencji.

Przechowywanie danych klientów, takich jak dane osobowe, adresy e-mail czy informacje o płatnościach, wiąże się z ryzykiem naruszenia bezpieczeństwa. Konieczne jest zabezpieczenie swojej strony internetowej przed atakami hakerskimi i kradzieżą danych.

Niekiedy proces logistyczny może prowadzić do opóźnień w dostawach, błędów w zamówieniach czy problemów z magazynowaniem. Warto zainwestować w sprawdzone rozwiązania logistyczne.

Negatywne opinie klientów mogą zaszkodzić reputacji firmy i wpłynąć na sprzedaż. Ważne jest, aby dbać o jakość obsługi klienta i reagować na wszelkie uwagi czy skargi.

W dobie szybko zmieniającej się rzeczywistości nie powinniśmy zapominać o tym, by nieustannie stawiać na rozwój. Wraz z kolejnymi tygodniami powinniśmy rozbudowywać naszą ofertę oraz wprowadzać usprawnienia w naszym sklepie. Warto w tym zakresie słuchać klientów i odpowiadać na ich realne potrzeby.

 

ARTYKUŁ PARTNERA

3 komentarze

Zaxon

Zaxon

Dzisiaj na tym wszyscy potentaci bazują. To tylko może ewoluować w jeszcze bardziej konkretne formy.
Picasso

Picasso

E-commerce - bez tego dzisiaj ani rusz w biznesie. To bardzo rozwinięty termin skupiający wiele możliwości i ludzi z tym związanymi. Ciekawe informacje.
znawca

znawca

E- commerce - biznes przyszłości? Powiem krótko - TAK.

Dodaj komentarz

Wszystkie pola muszą być prawidłowo wypełnione

Komentarz został dodany

Redakcja Aplikuj.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających wulgarne słowa, adresy www oraz adesy e-mail i numery telefonów.