Własna firma

Jak promować firmę niskim kosztem?

21 kwietnia 2020

5 z 5

Ocena: 5 z 5 | 20 głosów

20 głosów

11 komentarzy
Jak promować firmę niskim kosztem?
By osiągnąć sukces w biznesie konieczne jest nie tylko oferowanie dobrych produktów czy usług, lecz także promowanie firmy. Nie od dziś wiadomo, że „reklama jest dźwignią handlu”. Jak promować firmę niskim kosztem?

Rozwój nowoczesnych technologii zaowocował powstaniem wielu nowych firm. Część z nich nie działa w sposób tradycyjny, ale koncentruje się na pozyskiwaniu klientów w sieci. Przykładami są firmy oferujące tworzenie stron internetowych, pozycjonujące witryny czy sklepy internetowe, za których pośrednictwem można nabyć praktycznie wszystko – od produktów spożywczych przez chemię, zabawki, aż do części samochodowych.

Szacuje się, że w Polsce powstaje od 250 do nawet 300 tys. firm rocznie. Jednocześnie prawie 30% z nich jest zamykana przed upływem roku. Powodów jest wiele, a jednym z nich brak nakładów finansowych na reklamę. Tymczasem aktualnie można promować działalność na wiele sposobów, a część z nich nie wymaga dużych środków. Oto przykłady.

Marketing szeptany, czyli tzw. szeptanka

Fora internetowe już od dawna są wykorzystywane do promocji kosmetyków, suplementów diety czy sklepów odzieżowych. By wpisy reklamowe wyglądały naturalnie, najczęściej reklamą zajmują się osoby posiadające konto od dłuższego czasu i wypowiadające się w konkretnych wątkach. Tzw. „szeptanka” jest też jedną z najtańszych form promocji, którą przy odrobinie zaangażowania można poprowadzić samodzielnie.

Jakie są najważniejsze zadania marketingu szeptanego?

Źródło obrazka: https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/13/marketing-szeptany-praktyka-seo-i-narzedzia

Zainteresowani przedsiębiorcy powinni pamiętać o kilku najważniejszych zasadach, jakie należy stosować, decydując się na działania marketingu szeptanego.

Treści publikowane na forach, czy portalach branżowych powinny przede wszystkim:

  • być umieszczone w odpowiednich miejscach,
  • dotyczyć tematu dyskusji,
  • być poprawne językowo i nieść merytoryczną jakość,
  • wyglądać naturalnie, spontanicznie i nie przypominać nachalnej reklamy.

Serwisy internetowe z opiniami klientów

Jeżeli prowadzisz sklep internetowy, to nie powinieneś zapominać, że istnieją serwisy, na których konsumenci mogą je oceniać. Przykładem jest Opineo.pl. Innym rodzajem serwisów jest np. Skapiec.pl, za pomocą którego klienci mogą wybrać towar w najkorzystniejszej dla siebie cenie, przeglądając setki ofert sklepów.

Szukasz pracy?
Dodana
Dodana
Dodana
Dodana
Dodana

Video

Nawiązanie współpracy z powyższymi serwisami pozwala zapoznać się konsumentom z asortymentem nowego sklepu, a pierwsze pozytywne opinie wystawione przez kupujących wyrobić sobie markę i opinię. To również doskonały i bezpłatny sposób na promowanie sklepu internetowego w sieci.

Siła drzemiąca w mediach społecznościowych

Social media, czyli media społecznościowe są dziś doceniane przez przedsiębiorców. Prowadzenie profilu sklepu internetowego pozwala m.in. informować obserwujących o promocjach, nowych produktach czy sezonowych przecenach. Jeżeli konto jest prowadzone w sposób regularny i przedsiębiorca poświęcił czas na opracowanie swojej strategii, to również może zyskać. Organizacja np. konkursów, pozwala zdobyć nowych fanów i jednocześnie zwiększa zainteresowanie asortymentem sklepu.

Do największych zalet social media marketingu można zaliczyć:

  • budowanie bezpośredniej relacji z klientem
  • bardzo duże zasięgi dotarcia z informacją do klienta
  • możliwość pozyskania nowych klientów
  • szybkość rozprzestrzeniania się danej informacji

W zależności od profilu działalności firmy należy dobrać odpowiednie social media do komunikacji z klientem, czy partnerem biznesowym. Rynek social mediów rozwija się bardzo dynamicznie, zatem wybór portali społecznościowych jest niezwykle szeroki: Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, YouTube, TikTok i inne.

Źródło obrazka: https://www.eactive.pl/social-media/co-to-jest-social-media-marketing-i-jakie-oferuje-mozliwosci/

Pomoc społeczności, czyli crowdfunding

Jeszcze innym rozwiązaniem jest zainteresowanie się crowdfundingiem. Co to takiego? Idea crowdfundingu sprowadza się do tego, że społeczność zainteresowana danym przedsięwzięciem, pomaga na jego sfinansowanie. W tym przypadku małe jednak szanse na sukces mają właściciele sklepów internetowych – najczęściej społeczność decyduje się na wsparcie np. artystów. Idea crowdfundingu narodziła się właśnie w ten sposób w Stanach Zjednoczonych – fani zespołu Marillion zebrali kwotę potrzebną na sfinansowanie trasy koncertowej zespołu.

Nie oznacza to jednak, że obecnie jedynie artyści mogą korzystać z idei crowdfundingu. Więcej na ten temat można dowiedzieć się, słuchając poniższej rozmowy:

Video

Jak wynika z powyższego artykułu, istnieją sposoby na to, aby promować swoją firmę niskim kosztem, lub nawet zupełnie bezkosztowo. Nie należy się więc zrażać chwilowym brakiem środków na reklamę i promocję swojego biznesu.

Najczęściej zadawane pytania

Czy da się promować firmę za darmo?

Działania promujące firmę są możliwe do wykonania za darmo. Trzeba jednak poświęcić temu sporo czasu.

Jak promować firmę w internecie za darmo?

Można promować firmę w internecie przy użyciu social mediów lub marketingu szeptanego. W dużym stopniu mogą to być działania darmowe.

Autor

Artykuł został opracowany i zmodyfikowany przez kilku autorów. Poniżej podajemy dane redaktora lub autora, który dokonał ostatniej modyfikacji.

Ewa Sztuczka-Mazur

Social Media Manager

Social Media Manager w branży HR, autorka tekstów, copywriterka, specjalistka Facebook ADS, wokalistka i pszczelarka.
Obecnie w Aplikuj.pl odpowiedzialna głównie za treści z obszaru miękkiego HR oraz prawa pracy.

11 komentarzy

Suchy

Suchy

Zastanawiam się, czy crowdfunding mógłby być dobrym sposobem na pozyskanie dodatkowych środków na rozwój mojej firmy. Ciekawie to brzmi, trzeba będzie się temu bliżej przyjrzeć.
Dominik Pluta

Dominik Pluta

Mam wrażenie, że wiele firm nie docenia mocy mediów społecznościowych. Cieszę się, że w artykule pojawiają się takie propozycje, jak prowadzenie profilu firmowego, konkursy czy inne atrakcyjne formy komunikacji z klientami.
Dorota K

Dorota K

Jako osoba bezrobotna, bardzo się cieszę, że są sposoby na to, aby założyć swoją firmę bez wydawania dużych kwot na reklamę. Może to być inspiracją dla wielu osób, aby zaryzykować i rozpocząć swoją przygodę z biznesem.
Władeeeek

Władeeeek

Bardzo dobry artykuł, szczególnie dla początkujących przedsiębiorców. Z tego co wiem, wiele firm zamyka się niedługo po otwarciu, więc każdy sposób reklamy jest na wagę złota.
Tomasz Dziechciarz

Tomasz Dziechciarz

Warto poczytać poradniki i tutoriale jakich użyć narzędzi od darmowych po mało-kosztowe w końcu nie każdy jest potentatem.
Kacperek

Kacperek

Pewne rozwiązania wizerunkowe mające niski koszt nie zawsze muszą być negatywne. Trzeba o tym wiedzieć.
Ignacy

Ignacy

Takie sposoby są ciekawe i warto z nich korzystać niekoniecznie nie mając pieniędzy. Warto na pewnym polu posiadać mocne strony wizerunkowe.
Witak

Witak

Reklamę mamy wszędzie. Nie zawsze reklama najdroższa, musi przynieść w przyszłości zysk. Jak promować firmę niskim kosztem? - przydatne informacje w tym artykule, które popieram.
orena

orena

Jest wiele ciekawych przykładów i przewodników z tym tematem powiązanych. To dobra strategia by sprawdzić jak to robią inni, a możliwości jest dość sporo w tym zakresie.
Cam198

Cam198

Aby zarobić pierwsze pieniądze, musisz znaleźć rzeczy, które chcesz sprzedać, zrobić ich zdjęcia, umieścić reklamy na elektronicznych tablicach witryn sprzedaży i spotkać się z potencjalnym nabywcą.
WOW

WOW

Fajny artykuł!

Dodaj komentarz

Wszystkie pola muszą być prawidłowo wypełnione

Komentarz został dodany

Redakcja Aplikuj.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających wulgarne słowa, adresy www oraz adesy e-mail i numery telefonów.