Własna firma

Jak promować firmę niskim kosztem?

21 kwietnia 2020

5 z 5

Ocena: 5 z 5 | 20 głosów

20 głosów

7 komentarzy
Jak promować firmę niskim kosztem?
By osiągnąć sukces w biznesie konieczne jest nie tylko oferowanie dobrych produktów czy usług, lecz także promowanie firmy. Nie od dziś wiadomo, że „reklama jest dźwignią handlu”. Jak promować firmę niskim kosztem?

Rozwój nowoczesnych technologii zaowocował powstaniem wielu nowych firm. Część z nich nie działa w sposób tradycyjny, ale koncentruje się na pozyskiwaniu klientów w sieci. Przykładami są firmy oferujące tworzenie stron internetowych, pozycjonujące witryny czy sklepy internetowe, za których pośrednictwem można nabyć praktycznie wszystko – od produktów spożywczych przez chemię, zabawki, aż do części samochodowych.

Szacuje się, że w Polsce powstaje od 250 do nawet 300 tys. firm rocznie. Jednocześnie prawie 30% z nich jest zamykana przed upływem roku. Powodów jest wiele, a jednym z nich brak nakładów finansowych na reklamę. Tymczasem aktualnie można promować działalność na wiele sposobów, a część z nich nie wymaga dużych środków. Oto przykłady.

Marketing szeptany, czyli tzw. szeptanka

Fora internetowe już od dawna są wykorzystywane do promocji kosmetyków, suplementów diety czy sklepów odzieżowych. By wpisy reklamowe wyglądały naturalnie, najczęściej reklamą zajmują się osoby posiadające konto od dłuższego czasu i wypowiadające się w konkretnych wątkach. Tzw. „szeptanka” jest też jedną z najtańszych form promocji, którą przy odrobinie zaangażowania można poprowadzić samodzielnie.

Jakie są najważniejsze zadania marketingu szeptanego?

Źródło obrazka: https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/13/marketing-szeptany-praktyka-seo-i-narzedzia

Zainteresowani przedsiębiorcy powinni pamiętać o kilku najważniejszych zasadach, jakie należy stosować, decydując się na działania marketingu szeptanego.

Treści publikowane na forach, czy portalach branżowych powinny przede wszystkim:

  • być umieszczone w odpowiednich miejscach,
  • dotyczyć tematu dyskusji,
  • być poprawne językowo i nieść merytoryczną jakość,
  • wyglądać naturalnie, spontanicznie i nie przypominać nachalnej reklamy.

Serwisy internetowe z opiniami klientów

Jeżeli prowadzisz sklep internetowy, to nie powinieneś zapominać, że istnieją serwisy, na których konsumenci mogą je oceniać. Przykładem jest Opineo.pl. Innym rodzajem serwisów jest np. Skapiec.pl, za pomocą którego klienci mogą wybrać towar w najkorzystniejszej dla siebie cenie, przeglądając setki ofert sklepów.

Szukasz pracy?

Doradca techniczno-handlowy

Abakon Hb spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

  • Bielsko-Biała
Dodana

Specjalista ds. Logistyki

Nexteer Automotive Poland Sp. z o.o.

  • Tychy
Dodana

Ślusarz / Mechanik układów hydraulicznych

Balticpersonal GmbH

  • Niemcy
  • 10 000-14 000 PLN / mies.
Dodana

Zbrojarz - Betoniarz

POZ BRUK sp. z o.o. sp. j.

  • Rokietnica
Dodana

Elektryk, Elektromechanik

POZ BRUK sp. z o.o. sp. j.

  • Rokietnica
Dodana

Video

Nawiązanie współpracy z powyższymi serwisami pozwala zapoznać się konsumentom z asortymentem nowego sklepu, a pierwsze pozytywne opinie wystawione przez kupujących wyrobić sobie markę i opinię. To również doskonały i bezpłatny sposób na promowanie sklepu internetowego w sieci.

Siła drzemiąca w mediach społecznościowych

Social media, czyli media społecznościowe są dziś doceniane przez przedsiębiorców. Prowadzenie profilu sklepu internetowego pozwala m.in. informować obserwujących o promocjach, nowych produktach czy sezonowych przecenach. Jeżeli konto jest prowadzone w sposób regularny i przedsiębiorca poświęcił czas na opracowanie swojej strategii, to również może zyskać. Organizacja np. konkursów, pozwala zdobyć nowych fanów i jednocześnie zwiększa zainteresowanie asortymentem sklepu.

Do największych zalet social media marketingu można zaliczyć:

  • budowanie bezpośredniej relacji z klientem
  • bardzo duże zasięgi dotarcia z informacją do klienta
  • możliwość pozyskania nowych klientów
  • szybkość rozprzestrzeniania się danej informacji

W zależności od profilu działalności firmy należy dobrać odpowiednie social media do komunikacji z klientem, czy partnerem biznesowym. Rynek social mediów rozwija się bardzo dynamicznie, zatem wybór portali społecznościowych jest niezwykle szeroki: Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, YouTube, TikTok i inne.

Źródło obrazka: https://www.eactive.pl/social-media/co-to-jest-social-media-marketing-i-jakie-oferuje-mozliwosci/

Pomoc społeczności, czyli crowdfunding

Jeszcze innym rozwiązaniem jest zainteresowanie się crowdfundingiem. Co to takiego? Idea crowdfundingu sprowadza się do tego, że społeczność zainteresowana danym przedsięwzięciem, pomaga na jego sfinansowanie. W tym przypadku małe jednak szanse na sukces mają właściciele sklepów internetowych – najczęściej społeczność decyduje się na wsparcie np. artystów. Idea crowdfundingu narodziła się właśnie w ten sposób w Stanach Zjednoczonych – fani zespołu Marillion zebrali kwotę potrzebną na sfinansowanie trasy koncertowej zespołu.

Nie oznacza to jednak, że obecnie jedynie artyści mogą korzystać z idei crowdfundingu. Więcej na ten temat można dowiedzieć się, słuchając poniższej rozmowy:

Video

Jak wynika z powyższego artykułu, istnieją sposoby na to, aby promować swoją firmę niskim kosztem, lub nawet zupełnie bezkosztowo. Nie należy się więc zrażać chwilowym brakiem środków na reklamę i promocję swojego biznesu.

Najczęściej zadawane pytania

Czy da się promować firmę za darmo?

Działania promujące firmę są możliwe do wykonania za darmo. Trzeba jednak poświęcić temu sporo czasu.

Jak promować firmę w internecie za darmo?

Można promować firmę w internecie przy użyciu social mediów lub marketingu szeptanego. W dużym stopniu mogą to być działania darmowe.

7 komentarzy

Tomasz Dziechciarz

Tomasz Dziechciarz

Warto poczytać poradniki i tutoriale jakich użyć narzędzi od darmowych po mało-kosztowe w końcu nie każdy jest potentatem.
Kacperek

Kacperek

Pewne rozwiązania wizerunkowe mające niski koszt nie zawsze muszą być negatywne. Trzeba o tym wiedzieć.
Ignacy

Ignacy

Takie sposoby są ciekawe i warto z nich korzystać niekoniecznie nie mając pieniędzy. Warto na pewnym polu posiadać mocne strony wizerunkowe.
Witak

Witak

Reklamę mamy wszędzie. Nie zawsze reklama najdroższa, musi przynieść w przyszłości zysk. Jak promować firmę niskim kosztem? - przydatne informacje w tym artykule, które popieram.
orena

orena

Jest wiele ciekawych przykładów i przewodników z tym tematem powiązanych. To dobra strategia by sprawdzić jak to robią inni, a możliwości jest dość sporo w tym zakresie.
Cam198

Cam198

Aby zarobić pierwsze pieniądze, musisz znaleźć rzeczy, które chcesz sprzedać, zrobić ich zdjęcia, umieścić reklamy na elektronicznych tablicach witryn sprzedaży i spotkać się z potencjalnym nabywcą.
WOW

WOW

Fajny artykuł!

Dodaj komentarz

Wszystkie pola muszą być prawidłowo wypełnione

Komentarz został dodany

Redakcja Aplikuj.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających wulgarne słowa, adresy www oraz adesy e-mail i numery telefonów.

Dbamy o Twoją prywatność

Serwis wykorzystuje pliki cookies, czyli pliki tekstowe, które za zgodą Użytkownika są przechowywane na komputerze lub urządzeniu mobilnym Użytkownika, co może wiązać się również z przetwarzaniem danych osobowych Użytkownika. Pliki cookies przetwarzane przez Aplikuj.pl Paweł Strykowski, zarejestrowany w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod adresem: ul. Legionów 26/28, 43-300 Bielsko-Biała, NIP: 5471567654, REGON: 070776507, w celu umożliwienia korzystania z Serwisu, jak również na potrzeby analizy zachowań Użytkownika w Serwisie, personalizacji prezentowanych Użytkownikowi treści oraz reklam, zapewnienia działania funkcji mediów społecznościowych oraz do zarządzania Serwisem. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies, jak również dostęp do panelu zarządzania ustawieniami cookies znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych zawartych w plikach cookies jest zgoda na przetwarzanie danych osobowych wyrażona poprzez akceptację wykorzystania plików cookies (art. 6 (1)(a) RODO).

Zgoda udzielona poprzez wybór opcji "Wyrażam zgodę" oznacza akceptację wszystkich wykorzystywanych w Serwisie plików cookies. Zgoda Użytkownika może być w każdym momencie zmieniona poprzez kliknięcie w link umieszczony w Polityce Prywatności.

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo do żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym przysługujących Użytkownikowi praw, można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.

Dostosowuję swój wybór

Dokonaj szczegółowego wyboru poniższych ustawień, aby zapisać indywidualne ustawienia prywatności. Więcej szczegółowych informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Pliki cookies niezbędne do świadczenia usług drogą elektroniczną Zawsze aktywne
Narzędzia statystyczne i marketingowe Google Tag Manager, Google Analytics, Google Ads, Facebook Piksel (remarketing)
Narzędzie analityczne HotJar Statystyka