Twoje wsparcie w rekrutacji

Jak promować firmę niskim kosztem?

Jak promować firmę niskim kosztem?
By osiągnąć sukces w biznesie konieczne jest nie tylko oferowanie dobrych produktów czy usług, lecz także promowanie firmy. Nie od dziś wiadomo, że „reklama jest dźwignią handlu”. Jak promować firmę niskim kosztem?

Rozwój nowoczesnych technologii zaowocował powstaniem wielu nowych firm. Część z nich nie działa w sposób tradycyjny, ale koncentruje się na pozyskiwaniu klientów w sieci. Przykładami są firmy oferujące tworzenie stron internetowych, pozycjonujące witryny czy sklepy internetowe, za których pośrednictwem można nabyć praktycznie wszystko – od produktów spożywczych przez chemię, zabawki, aż do części samochodowych.

Szacuje się, że w Polsce powstaje od 250 do nawet 300 tys. firm rocznie. Jednocześnie prawie 30% z nich jest zamykana przed upływem roku. Powodów jest wiele, a jednym z nich brak nakładów finansowych na reklamę. Tymczasem aktualnie można promować działalność na wiele sposobów, a część z nich nie wymaga dużych środków. Oto przykłady.

Marketing szeptany, czyli tzw. szeptanka

Fora internetowe już od dawna są wykorzystywane do promocji kosmetyków, suplementów diety czy sklepów odzieżowych. By wpisy reklamowe wyglądały naturalnie, najczęściej reklamą zajmują się osoby posiadające konto od dłuższego czasu i wypowiadające się w konkretnych wątkach. Tzw. „szeptanka” jest też jedną z najtańszych form promocji, którą przy odrobinie zaangażowania można poprowadzić samodzielnie.

Jakie są najważniejsze zadania marketingu szeptanego?

Źródło obrazka: https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/13/marketing-szeptany-praktyka-seo-i-narzedzia

Zainteresowani przedsiębiorcy powinni pamiętać o kilku najważniejszych zasadach, jakie należy stosować, decydując się na działania marketingu szeptanego.

Treści publikowane na forach, czy portalach branżowych powinny przede wszystkim:

  • być umieszczone w odpowiednich miejscach,
  • dotyczyć tematu dyskusji,
  • być poprawne językowo i nieść merytoryczną jakość,
  • wyglądać naturalnie, spontanicznie i nie przypominać nachalnej reklamy.

Serwisy internetowe z opiniami klientów

Jeżeli prowadzisz sklep internetowy, to nie powinieneś zapominać, że istnieją serwisy, na których konsumenci mogą je oceniać. Przykładem jest Opineo.pl. Innym rodzajem serwisów jest np. Skapiec.pl, za pomocą którego klienci mogą wybrać towar w najkorzystniejszej dla siebie cenie, przeglądając setki ofert sklepów.

Nawiązanie współpracy z powyższymi serwisami pozwala zapoznać się konsumentom z asortymentem nowego sklepu, a pierwsze pozytywne opinie wystawione przez kupujących wyrobić sobie markę i opinię. To również doskonały i bezpłatny sposób na promowanie sklepu internetowego w sieci.

Siła drzemiąca w mediach społecznościowych

Social media, czyli media społecznościowe są dziś doceniane przez przedsiębiorców. Prowadzenie profilu sklepu internetowego pozwala m.in. informować obserwujących o promocjach, nowych produktach czy sezonowych przecenach. Jeżeli konto jest prowadzone w sposób regularny i przedsiębiorca poświęcił czas na opracowanie swojej strategii, to również może zyskać. Organizacja np. konkursów, pozwala zdobyć nowych fanów i jednocześnie zwiększa zainteresowanie asortymentem sklepu.

Do największych zalet social media marketingu można zaliczyć:

  • budowanie bezpośredniej relacji z klientem
  • bardzo duże zasięgi dotarcia z informacją do klienta
  • możliwość pozyskania nowych klientów
  • szybkość rozprzestrzeniania się danej informacji

W zależności od profilu działalności firmy należy dobrać odpowiednie social media do komunikacji z klientem, czy partnerem biznesowym. Rynek social mediów rozwija się bardzo dynamicznie, zatem wybór portali społecznościowych jest niezwykle szeroki: Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, YouTube, TikTok i inne.

Źródło obrazka: https://www.eactive.pl/social-media/co-to-jest-social-media-marketing-i-jakie-oferuje-mozliwosci/

Pomoc społeczności, czyli crowdfunding

Jeszcze innym rozwiązaniem jest zainteresowanie się crowdfundingiem. Co to takiego? Idea crowdfundingu sprowadza się do tego, że społeczność zainteresowana danym przedsięwzięciem, pomaga na jego sfinansowanie. W tym przypadku małe jednak szanse na sukces mają właściciele sklepów internetowych – najczęściej społeczność decyduje się na wsparcie np. artystów. Idea crowdfundingu narodziła się właśnie w ten sposób w Stanach Zjednoczonych – fani zespołu Marillion zebrali kwotę potrzebną na sfinansowanie trasy koncertowej zespołu.

Nie oznacza to jednak, że obecnie jedynie artyści mogą korzystać z idei crowdfundingu. Więcej na ten temat można dowiedzieć się, słuchając poniższej rozmowy:

Jak wynika z powyższego artykułu, istnieją sposoby na to, aby promować swoją firmę niskim kosztem, lub nawet zupełnie bezkosztowo. Nie należy się więc zrażać chwilowym brakiem środków na reklamę i promocję swojego biznesu.

Oceń ten wpis
Jak promować firmę niskim kosztem?
Ocena: nan, liczba głosów: 20

Opinie

Ignacy
2019-12-06, 12:14
Takie sposoby są ciekawe i warto z nich korzystać niekoniecznie nie mając pieniędzy. Warto na pewnym polu posiadać mocne strony wizerunkowe.
Witak
2019-05-25, 11:57
Reklamę mamy wszędzie. Nie zawsze reklama najdroższa, musi przynieść w przyszłości zysk. Jak promować firmę niskim kosztem? - przydatne informacje w tym artykule, które popieram.
orena
2019-05-03, 12:53
Jest wiele ciekawych przykładów i przewodników z tym tematem powiązanych. To dobra strategia by sprawdzić jak to robią inni, a możliwości jest dość sporo w tym zakresie.
Cam198
2019-04-18, 19:18
Aby zarobić pierwsze pieniądze, musisz znaleźć rzeczy, które chcesz sprzedać, zrobić ich zdjęcia, umieścić reklamy na elektronicznych tablicach witryn sprzedaży i spotkać się z potencjalnym nabywcą.
Cinka
2019-02-22, 15:21
A widziałyście reklamę Orchidea Group dla ETi Puf? Uwielbiam. Od kiedy zobaczyłam, co dla nich przygotowali, wiedziałam, że skorzystamy z ich usług. W tym miesiącu wypuszczamy zupełnie nowy produkt sezonowy i potrzeba naprawdę dużo fajnych projektów na promkę w social media. Zaczęliśmy już myśleć nad projektami i jestem bardzo zadowolona z tego, że mogę pracować z ludźmi, którzy tak świetnie rozumieją moją wizję :)
Mariusz
2017-01-16, 12:27
Mi przydała się pomoc nie tyle społeczności, co profesjonalnej agencji marketingowej (ANIOŁÓW REKLAMY z Olsztyna). Niestety, samodzielna promocja mnie przerosła.
WOW
2017-01-16, 09:46
Fajny artykuł!
Dagmara
2016-06-06, 13:19
nie od dziś wiadomo że internet to potęga i warto się tam promować, ale nadal jest wiele osób do których lepiej i łatwiej dotrzeć np z gadżetami reklamowymi. najbardziej sprawdzają się niezawodne długopisy, notesy czy kubki. modne stają się też coraz bardziej pendrive'y i power banki ;) warto o tym pomyśleć i zamówić sobie tak jak my z gadzetytokantis.pl
Redakcja Aplikuj.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających słowa wulgarne.