Własna firma

Zarabiaj, wynajmując biura - co to jest coworking?

4 z 5

Ocena: 4 z 5 | 30 głosów

30 głosów

6 komentarzy

Zarabiaj, wynajmując biura - co to jest coworking?
Jeszcze kilkanaście lat temu obowiązywały właściwie dwa modele pracy – prowadzenie własnej firmy lub praca na etacie, która wiązała się z koniecznością dotarcia do zakładu pracy na konkretną godzinę.

Przedsiębiorcy najczęściej posiadali własne przestrzenie, w których prowadzili działalność lub decydowali się na wynajem biura. Współcześnie istnieje jeszcze jedna droga – możliwość wynajmu biurka w przestrzeni coworkingowej. Biura coworkingowe prężnie działają już w wielu miastach Polski. Ich właściciele proponują zainteresowanym zarówno wynajem biurka na godziny, jak i nielimitowany dostęp do biura po wykupieniu miesięcznego abonamentu. Część biur coworkingowych idzie o krok dalej, proponując np. pomoc asystenta, obsługę concierge czy wirtualny adres.


Zacznij od zbadania rynku

Gdybyś miał otworzyć np. sklep spożywczy, to sprawdziłbyś, jak wygląda lokalny rynek, prawda? Poza zorientowaniem się, jak wiele takich podmiotów działa w najbliższej okolicy, z pewnością wziąłbyś pod uwagę liczbę mieszkańców i ich potrzeby. Podobnie sytuacja powinna wyglądać wówczas, gdy zamierzasz otworzyć punkt coworkingowy. Stworzenie takiej przestrzeni wiąże się z koniecznością poniesienia sporych kosztów. Dobrze zatem, abyś miał pewność, że podjęte wysiłki zwrócą się.

Szukasz pracy?

Specjalista ds. przetargów i ofert

ITURRI Poland

  • Bielsko-Biała
Dodana
Polecana

Staż w Dziale Technicznym

Electrical Components International Sp. z o. o.

  • Bielsko-Biała
Dodana
Dodana
Dodana

Recepcjonista/ka. Z doświadczeniem i bez

PI MANAGEMENT SP. Z O.O

  • Kraków
Dodana

Jak zadbać się za badanie lokalnego rynku? Tu z pomocą przychodzą nowoczesne technologie i artykuły informacje na lokalnych portalach. W ten sposób może z łatwością zorientować się, ile osób jest potencjalnie zainteresowanych pracą w takiej przestrzeni. Dobrym pomysłem jest również zorganizowanie spotkania informacyjnego. W trakcie takiego możesz również sprawdzić (choćby za pomocą ankiet), czego konkretnie oczekują osoby, które chciałyby pracować w przestrzeni coworkingowej. W przypadku niewielkich miejscowości, gdzie takie biura jeszcze nie funkcjonują, dobrze zorientować się również, ile potencjalnie zainteresowani będą skłonni zapłacić za godzinę lub miesiąc dostępu do biura. To pozwoli na dokładniejszą kalkulację kosztów.

Warto również zapoznać się z artykułem: Własna firma. Jak pozyskać środki na start?


Biuro tylko w prestiżowej lokalizacji?

Decydując się prowadzić biuro coworkingowe, musisz pamiętać przede wszystkim o jego lokalizacji. Jeżeli wynajmiesz przestrzeń biurową w prestiżowej dzielnicy lub lokalizacji, masz szansę dotrzeć do szerokiego grona przedsiębiorców lub freelancerów, czyli twoich potencjalnych klientów. Pamiętaj jednak, że takie rozwiązanie jest stosunkowo drogie – musisz liczyć się z tym, że wynajem biura będzie naprawdę drogi.

Nie wszystkie biura coworkingowe działające w Polsce znajdują się w prestiżowych lokalizacjach. Czasem wystarczy, aby biuro znajdowało się w dobrze skomunikowanym punkcie miasta. Dużo zależy od tego, kto będzie korzystał z biura. Jeżeli mowa o przedsiębiorcach poszukujących po prostu miejsca do pracy, lokalizacja nie ma większego znaczenia. Inaczej jest wówczas, gdy twoimi klientami będą głównie klienci poszukujący np. sal konferencyjnych na spotkania z klientami.


Dobre wyposażenie to podstawa

Jak zainteresować klientów swoją ofertą? Otwierając biuro coworkingowe w dużym mieście, w którym już na starcie musisz zmierzyć się z konkurencją, musisz postawić na wyposażenie. Jako np. freelancer chciałbyś pracować w kreatywnej przestrzeni, prawda? Dlatego właśnie taką powinieneś stworzyć. Mając pieniądze na rozwój biznesu, powinieneś pomyśleć np. o zaangażowaniu architekta lub dekoratora wnętrz. W ten sposób otrzymasz przestrzeń urządzoną w nowoczesnym sposób, która będzie przyciągać drobnych przedsiębiorców czy nawet niewielkie firmy.

Pamiętaj również o stworzeniu pomieszczenia socjalnego. Udostępnij swoim klientom wszystkie niezbędne urządzenia biurowe, np. faks, drukarkę czy skaner. Nieustannie badaj również potrzeby tych, którzy nawiążą z tobą współpracę. Dzięki temu z powodzeniem będziesz mógł konkurować z innymi podmiotami działającymi na rynku.

Zapozaj się z tekstem: Nowe obowiązki pracodawcy już od 1 września 2016 roku

To może Cię również zainteresować

Coworking - poszerz swoje biznesowe kontakty

Podziel się

6 komentarzy

Sonia Caputa

Sonia Caputa

Wiele ludzi jak widać wpadło na ten sam pomysł, bowiem coraz więcej takich miejsc znajduje się na mieście.
ShakeShake

ShakeShake

Opracuj swój plan awaryjny. Nie oczekuj, że założysz firmę, a potem wejdziesz do banku i zdobędziesz pieniądze. To samo dotyczy powierzchni na wynajem. Wszystko musi być realizowane z głową.
marcinek

marcinek

Dlatego ludzie woleliby być niezależnymi pracownikami zarabiającymi samemu na siebie, dbającymi o siebie, a nie ponoszący koszty na wszystko.
Noim

Noim

Coworking to możliwość indywidualnej lub wspólnej pracy w wynajętym pomieszczeniu, wykorzystywana głównie przez tak zwanych freelancerów. Są firmy które wynajmują biura, a nawet w pomieszczeniu same biurko.
Agi

Agi

Przestrzenie coworkingowe szczycą się poczuciem wspólnoty; zapewnienie środowiska społecznego, w którym jednostki mogą pracować niezależnie, ale obok osób o podobnych poglądach.
Manu

Manu

Coworking to jedno. Można jeszcze dalej iść. Każdy apartament ma wiele rzeczy, których właściciele nie używali od dłuższego czasu. Może to być odzież, różne urządzenia, zabawki dla dzieci, książki, kredens babci itp. Są bezczynne i zaśmiecają przestrzeń, aw rzeczywistości można je sprzedać z zyskiem.

Dodaj komentarz

Wszystkie pola muszą być prawidłowo wypełnione

Komentarz został dodany

Redakcja Aplikuj.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających wulgarne słowa, adresy www oraz adesy e-mail i numery telefonów.

Dbamy o Twoją prywatność

Serwis wykorzystuje pliki cookies, czyli pliki tekstowe, które za zgodą Użytkownika są przechowywane na komputerze lub urządzeniu mobilnym Użytkownika, co może wiązać się również z przetwarzaniem danych osobowych Użytkownika. Pliki cookies przetwarzane przez Aplikuj.pl Paweł Strykowski, zarejestrowany w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod adresem: ul. Legionów 26/28, 43-300 Bielsko-Biała, NIP: 5471567654, REGON: 070776507, w celu umożliwienia korzystania z Serwisu, jak również na potrzeby analizy zachowań Użytkownika w Serwisie, personalizacji prezentowanych Użytkownikowi treści oraz reklam, zapewnienia działania funkcji mediów społecznościowych oraz do zarządzania Serwisem. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies, jak również dostęp do panelu zarządzania ustawieniami cookies znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych zawartych w plikach cookies jest zgoda na przetwarzanie danych osobowych wyrażona poprzez akceptację wykorzystania plików cookies (art. 6 (1)(a) RODO).

Zgoda udzielona poprzez wybór opcji "Wyrażam zgodę" oznacza akceptację wszystkich wykorzystywanych w Serwisie plików cookies. Zgoda Użytkownika może być w każdym momencie zmieniona poprzez kliknięcie w link umieszczony w Polityce Prywatności.

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo do żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym przysługujących Użytkownikowi praw, można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.

Dostosowuję swój wybór

Dokonaj szczegółowego wyboru poniższych ustawień, aby zapisać indywidualne ustawienia prywatności. Więcej szczegółowych informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Pliki cookies niezbędne do świadczenia usług drogą elektroniczną Zawsze aktywne
Narzędzia statystyczne i marketingowe Google Tag Manager, Google Analytics, Google Ads, Facebook Piksel (remarketing)
Narzędzie analityczne HotJar Statystyka