Starszy specjalista ds. prowadzenia ewidencji księgowej

Główny Urząd Miar w Warszawie
wygasa za 11 dni (do )
  • Warszawa, mazowieckie

Umowa o pracę

Praca zdalna

Podobne oferty pracy

  • Aplikant

    Straż Miejska m. st. Warszawy
    • Warszawa
    • umowa o pracę
    • praca od zaraz
    • bez doświadczenia
    • wideo
    Aplikuj szybko
    Polecana Popularna
    Dodana

Zakres obowiązków

Praca administracyjno-biurowa polegająca m.in. na opracowywaniu dokumentów, obsłudze urządzeń biurowych, czynnościach koncepcyjnych. Czas pracy przy monitorze ekranowym powyżej 4 godz. dziennie, przy naturalnym i sztucznym oświetleniu.


W budynku znajduje się winda oraz łazienki dostosowane do osób poruszających się na wózku inwalidzkim.

  • Wystawia dokumenty, w tym w szczególności faktury VAT, noty księgowe obciążeniowe (w tym za czynności wykonywane w Urzędzie na podstawie umów cywilnoprawnych), a także prowadzi korespondencje z kontrahentami związaną z wystawionymi dokumentami.
  • Nadzoruje oraz obsługuje systemy bankowości elektronicznej NBE oraz BGK-ZLECENIA, a także prowadzi rozliczenia z bankami, w szczególności dba o aktualizacje kart wzorów podpisów NBP i BGK.
  • Sporządza przelewy i zlecenia płatności za pośrednictwem systemów bankowości elektronicznej NBE oraz BGK-ZLECENIA, w tym przygotowuje dokumenty przelewów i zleceń płatności do zatwierdzenia oraz zapłaty. Obsługuje Bankowość Elektroniczną w zakresie przygotowywania przelewów (w tym w szczególności przelewów krajowych oraz zagranicznych SEPA/SWIFT) oraz zleceń płatności.
  • Kontroluje dokumenty pod względem formalno-rachunkowym i zgodności z planem finansowym GUM oraz prowadzi ewidencję operacji gospodarczych w zakresie wydatków i dochodów GUM zgodnie z zasadami rachunkowości wraz z dekretowaniem dowodów księgowych z uwzględnieniem wszystkich przekrojów ewidencji księgowej, w tym w szczególności na właściwe rozdziały i paragrafy klasyfikacji budżetowej.
  • Weryfikuje poprawność rozliczeń podróży służbowych krajowych i zagranicznych oraz weryfikuje i uzgadnia salda rozrachunków na koniec każdego miesiąca z księgami rachunkowymi GUM.
  • Księguje dowody księgowe dotyczące wydatków i kosztów, w tym dokumenty dotyczące Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, depozyty na konta syntetyczne i analityczne. Przygotowuje dokumenty przelewów do zatwierdzenia do zapłaty oraz księguje na kontach działalności pozabudżetowej.
  • Bierze udział w sporządzaniu jednostkowych sprawozdań statystycznych, budżetowych oraz sprawozdania finansowego (bilansu, rachunku zysków i strat, zestawienia zmian w funduszu jednostki oraz informacji dodatkowej) oraz łącznych sprawozdań w zakresie części 64.
  • Współpracuje z instytucjami zewnętrznymi (w tym w zakresie dotyczącym kontroli), sporządza raporty i informacje, archiwizuje dokumenty, aktualizuje wewnętrzne procedury, bierze udział w doskonaleniu procedur oraz inicjuje propozycje modyfikacji już istniejących, opiniuje projekty aktów prawnych.

Wymagania

  • wykształcenie: wyższe ekonomiczne
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w księgowości lub obszarze wystawiania faktur VAT
  • Znajomość ustaw: o rachunkowości, o finansach publicznych, o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych oraz aktów wykonawczych
  • Znajomość przepisów ustawy o podatku od towarów i usług
  • Umiejętność prowadzenia ksiąg rachunkowych
  • Umiejętność obsługi bankowości elektronicznej
  • Umiejętność obsługi programu finansowo-księgowego
  • Umiejętność: komunikacji, współpracy, organizacji pracy, orientacja na osiąganie celów
  • Umiejętność rozwiązywania problemów
  • Umiejętność obsługi programów pakietu MS Office
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • wykształcenie: wyższe magisterskie ekonomiczne
  • co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w księgowości jednostek sektora finansów publicznych
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym
  • Znajomość ustawy Prawo o miarach
  • Umiejętność obsługi programu QUORUM

Oferujemy

  • Ruchomy czas pracy
  • Indywidualny rozkład czasu pracy
  • Częściowe wykonywanie pracy poza siedzibą urzędu (praca zdalna, „home office”)
  • Możliwość wyjścia w celu załatwienia ważnej sprawy
  • Pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu
  • Miejsce parkingowe na terenie urzędu
  • Dofinansowanie do wypoczynku pracowników
  • Dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników
  • Stabilne warunki zatrudnienia - umowę o pracę - w dynamicznie rozwijającej się krajowej instytucji metrologicznej
  • Otwarte i przyjazne środowisko pracy
  • Dodatek za wieloletnią pracę w wysokości od 5% do 20 % wynagrodzenia zasadniczego w zależności od udokumentowanego stażu pracy
  • Trzynaste wynagrodzenie
  • Szkolenia oraz możliwości dalszego rozwoju kompetencji zawodowych
  • Bezpłatny dostęp do platformy do nauki języka angielskiego
  • Możliwość wykupienia dodatkowego ubezpieczenia na życie oraz dodatkowego ubezpieczenia zdrowotnego
  • Możliwość wykupienia legitymacji uprawniających do przejazdów koleją z 50% zniżką
  • Możliwość wykupienia karty MultiSport

Podobne oferty pracy

Dodana
Wygasa (za 10 dni)

Polecani pracodawcy