Visa

Pracodawca zakończył zbieranie zgłoszeń na tę ofertę.
Data wygaśnięcia oferty: 23.05.2025

Specjalista ds. finansowania projektów z udziałem środków UE

Ministerstwo Finansów w Warszawie
  • Warszawa, mazowieckie

Umowa o pracę

Zakres obowiązków

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:

  • praca administracyjno-biurowa,
  • obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie,
  • częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz, kontakty z dysponentami części budżetowych oraz udział w Komisjach Sejmowych i Senackich.
  • Analizuje wnioski o zapewnienie finansowania realizacji przedsięwzięcia przekazane przez dysponentów części budżetowych głównie pod kątem zgodności z dokumentami programowymi i dostępności środków finansowych na ich realizację oraz przygotowuje decyzje ministra finansów
  • Opiniuje wnioski dysponentów części budżetowych o uruchomienie rezerw pod kątem ich zgodności z wydanymi decyzjami o zapewnieniu finansowania realizacji przedsięwzięcia, analizuje zapotrzebowania dysponentów części budżetowych w zakresie wynagrodzeń dla państwowych jednostek budżetowych finansowanych z udziałem środków europejskich i innych środków pochodzących z budżetu UE oraz przygotowuje w tym zakresie decyzje ministra finansów
  • Bierze udział w opracowywaniu, realizowaniu i wykonywaniu ustawy budżetowej w zakresie wydatków przeznaczonych na finansowanie projektów realizowanych z udziałem środków Unii Europejskiej, w tym w zakresie finansowania wynagrodzeń dla pracowników państwowych jednostek budżetowych realizujących projekty unijne
  • Współdziała przy opracowywaniu wytycznych w zakresie zapewnienia finansowania realizacji przedsięwzięcia w ramach poszczególnych programów operacyjnych z budżetu państwa i budżetu środków europejskich
  • Bierze udział w przygotowywaniu projektów odpowiedzi na korespondencję otrzymywaną z ministerstw i urzędów centralnych z zakresu finansowania programów realizowanych ze środków UE, opiniowaniu projektów aktów prawnych, tym przygotowywaniu propozycji zapisów i załączników do noty budżetowej, jak również interpretacji obowiązujących przepisów prawnych

Wymagania

  • wykształcenie: wyższe magisterskie
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w obszarze finansów publicznych lub rachunkowości
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym rozumienie i tworzenie tekstów w obszarze właściwości wydziału
  • Znajomość zagadnień związanych z funduszami publicznymi realizacją budżetu państwa, w tym w szczególności ustawy o finansach publicznych oraz rozporządzenia MF w sprawie klasyfikacji dochodów i wydatków
  • Znajomość rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie wniosków o udzielenie zapewnienia finansowania lub dofinansowania z budżetu państwa projektów finansowanych z udziałem niektórych środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA
  • Znajomość arkusza kalkulacyjnego MS Excel w stopniu średnio zaawansowanym
  • Umiejętność analizowania informacji
  • Umiejętność współpracy w zespole
  • Umiejętność skutecznej komunikacji
  • Umiejętność wyciągania wniosków i proponowania rozwiązań
  • Niepełnienie służby zawodowej ani niepracowanie w organach bezpieczeństwa państwa wymienionych w art. 2 ustawy z 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 273), ani niebycie ich współpracownikiem – dotyczy kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • doświadczenia zawodowego
  • Znajomość zasad tworzenia ustawy budżetowej
  • Znajomość zagadnień związanych z wdrażaniem funduszy unijnych oraz prawem zamówień publicznych

Oferujemy

  • Stabilne zatrudnienie - umowa o pracę
  • Elastyczny czas pracy
  • Możliwość świadczenia pracy w modelu hybrydowym (połączenie pracy zdalnej z pracą stacjonarną w budynku Ministerstwa Finansów)
  • Benefity płacowe: dodatkowe wynagrodzenie (tzw. 13tka), nagrody uznaniowe za wyniki i osiągnięcia, dodatek za wysługę lat (od 5% do 20% wynagrodzenia), nagrody jubileuszowe
  • Możliwość przystąpienia do Pracowniczych Planów Kapitałowych
  • Możliwość rozwoju poprzez pracę w zespole profesjonalistów i ekspertów z różnych dziedzin oraz udział w strategicznych projektach
  • Możliwość godzenia pracy zawodowej z pracą naukową
  • Kursy, szkolenia, dofinansowanie do wybranych form edukacji własnej
  • Możliwość zakupu: grupowego ubezpieczenia na życie i zdrowie, pakietów opieki medycznej, uprawnień do zniżek PKP
  • Pakiet socjalny: dofinansowanie do sportu i kultury, wypoczynku, karty fitness
  • Przyjazne środowisko pracy: kiosk pracowniczy, pokój dla rodzica z dzieckiem, biblioteka, poczta, bankomat, klimatyzowane pomieszczenia
  • Doskonałą lokalizację urzędu w historycznym budynku w centrum Warszawy – szybki i łatwy dojazd
  • Dostosowanie urzędu do zatrudnienia osób z niepełnosprawnościami, możliwość dopasowania stanowiska pracy do potrzeb indywidualnej niepełnosprawności

Podobne oferty pracy

  • Aplikant

    Straż Miejska m. st. Warszawy
    • Warszawa
    • umowa o pracę
    • praca od zaraz
    • bez doświadczenia
    • wideo
    Aplikuj szybko
    Polecana Popularna
    Wygasa

Visa

Pracodawca zakończył zbieranie zgłoszeń na tę ofertę.
Data wygaśnięcia oferty: 23.05.2025

Polecani pracodawcy