Visa

Pracodawca zakończył zbieranie zgłoszeń na tę ofertę.
Data wygaśnięcia oferty: 22.05.2025

Starszy specjalista ds. finansów samorządu terytorialnego

Ministerstwo Finansów w Warszawie
  • Warszawa, mazowieckie

Umowa o pracę

Zakres obowiązków

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
• praca administracyjno-biurowa,
• obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie,
• nietypowe godziny pracy, w tym dyżury podczas prac parlamentarnych nad
ustawą budżetową oraz zmianami w zakresie finansowania JST,
• krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe w związku z udziałem w konferencjach, spotkaniach organizowanych przez organizacje samorządowe,
ministerstwa i urzędy centralne w ramach realizowanych projektów,
• zagrożenie korupcją.

  • Opracowuje projekty dokumentów rządowych, w tym projekty aktów normatywnych, oceny skutków regulacji oraz prowadzi uzgodnienia wewnętrzne tych projektów
  • Opracowuje opinie do projektów aktów prawnych i dokumentów rządowych, opracowanych przez komórki Ministerstwa Finansów i inne resorty
  • Opracowuje projekty odpowiedzi na interpelacje, zapytania, wystąpienia poselskie, dezyderaty, opinie i wystąpienia komisji parlamentarnych oraz oświadczenia senatorskie, a także na wystąpienia posłów Parlamentu Europejskiego w zakresie systemu finansów jednostek samorządu terytorialnego
  • Opracowuje lub bierze udział w opracowywaniu projektów opinii i stanowisk Ministerstwa Finansów do projektów aktów normatywnych i innych dokumentów rządowych, kierowanych do rozpatrzenia przez Radę Ministrów, Komitet do Spraw Europejskich, Stały Komitet Rady Ministrów oraz inne komitety właściwe do rozpatrywania określonych kategorii spraw
  • Współuczestniczy w prowadzeniu prac koncepcyjnych w zakresie systemu finansów jednostek samorządu terytorialnego
  • Współpracuje z Departamentem Prawnym w zakresie procesu legislacyjnego oraz wykonania niezrealizowanych upoważnień ustawowych
  • Współpracuje z właściwymi komórkami organizacyjnymi urzędu przy przygotowywaniu stanowisk i opinii ministra dotyczących wypełniania zaleceń i wymogów Unii Europejskiej, w zakresie jednostek samorządu terytorialnego
  • Sporządza projekty odpowiedzi na wystąpienia jednostek samorządu terytorialnego, regionalnych izb obrachunkowych i innych podmiotów

Wymagania

  • wykształcenie: wyższe na kierunku prawo
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w administracji publicznej w obszarze prawa
  • Znajomość ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego wraz z aktami wykonawczymi
  • Znajomość ustawy o finansach publicznych wraz z aktami wykonawczymi
  • Znajomość ustawy o Radzie Ministrów
  • Znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
  • Znajomość rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie „Zasad techniki prawodawczej”
  • Umiejętność precyzyjnego formułowania pisemnych i ustnych wypowiedzi
  • Umiejętność argumentowania
  • Umiejętność analizowania informacji
  • Umiejętność współpracy w zespole
  • Niepełnienie służby zawodowej ani niepracowanie w organach bezpieczeństwa państwa wymienionych w art. 2 ustawy z 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 273), ani niebycie ich współpracownikiem – dotyczy kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • doświadczenia zawodowego
  • Doświadczenie zawodowe: 2 lata w obszarze finansów, w tym finansów samorządu terytorialnego
  • Przeszkolenie z zakresu zasad techniki legislacyjnej
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym rozumienie i tworzenie tekstów w obszarze właściwości komórki

Oferujemy

  • Stabilne zatrudnienie - umowa o pracę
  • Elastyczny czas pracy
  • Możliwość świadczenia pracy w modelu hybrydowym (połączenie pracy zdalnej z pracą stacjonarną w budynku Ministerstwa Finansów)
  • Benefity płacowe: dodatkowe wynagrodzenie (tzw. 13tka), nagrody uznaniowe za wyniki i osiągnięcia, dodatek za wysługę lat (od 5% do 20% wynagrodzenia), nagrody jubileuszowe
  • Możliwość przystąpienia do Pracowniczych Planów Kapitałowych
  • Możliwość rozwoju poprzez pracę w zespole profesjonalistów i ekspertów z różnych dziedzin oraz udział w strategicznych projektach
  • Możliwość godzenia pracy zawodowej z pracą naukową
  • Kursy, szkolenia, dofinansowanie do wybranych form edukacji własnej
  • Możliwość zakupu: grupowego ubezpieczenia na życie i zdrowie, pakietów opieki medycznej, uprawnień do zniżek PKP
  • Pakiet socjalny: dofinansowanie do sportu i kultury, wypoczynku, karty fitness
  • Przyjazne środowisko pracy: kiosk pracowniczy, pokój dla rodzica z dzieckiem, biblioteka, poczta, bankomat, klimatyzowane pomieszczenia
  • Doskonałą lokalizację urzędu w historycznym budynku w centrum Warszawy – szybki i łatwy dojazd
  • Dostosowanie urzędu do zatrudnienia osób z niepełnosprawnościami, możliwość dopasowania stanowiska pracy do potrzeb indywidualnej niepełnosprawności

Visa

Pracodawca zakończył zbieranie zgłoszeń na tę ofertę.
Data wygaśnięcia oferty: 22.05.2025

Polecani pracodawcy