Nie znaleźliśmy ofert pracy dla tego zapytania.

Praca alert - powiadomienia

Urzędnik

Nie znalazłeś czego szukasz? Nic straconego. Zobacz co możesz zrobić:

Sprawdź poprawność

Upewnij się, że nie ma żadnych literówek we wpisanych frazach.

Popraw filtry

Zmienić kryteria wyszukiwania lub wyczyścić wszystkie filtry

Dobierz zapytanie

Spróbuj wybrać odpowiedni zawód lub bardziej ogólne zapytanie.

Sprawdź nasze najnowsze oferty pracy

Praca alert - powiadomienia

Urzędnik

Praca zawód urzędnik

Zawód urzędnika

W przeszłości urzędnikiem nazywano ważnych oficjeli, którzy działali z ramienia władców. To oni zajmowali się sprawami skarbu państwa, rozstrzygali sporne sprawy, prowadzili archiwa, zarządzali innymi oraz działali w sądownictwie. Dzisiejszy urzędnik to pojęcie zróżnicowane. Może to być bowiem urzędnik rządowy, czyli przedstawiciel premiera, prezydenta, starosty itp. Ze względu jednak na obecną strukturę obecnego świata urzędnikami są pracownicy wielu zawodów i pod zawodów, którzy pracują w różnych instytucjach.

Urzędnik jest pracownikiem, który pracuje w biurze, banku. Mogą to być księgowi, prawnicy i sekretarki. Każdy urzędnik podlega wymaganiom szefa i kierownictwa firmy. Co robi urzędnik? Urzędnikiem jest osoba, której praca związana jest z dokumentami i dokumentacją. Urzędnicy są główną siłą roboczą jakiejkolwiek firmy lub agencji rządowej. To ci ludzie są odpowiedzialni za operacje księgowe i przepływ dokumentów, a także prowadzą działalność administracyjną i gospodarczą. Bardzo często personel na stanowiskach urzędniczych jest postrzegany przez wielu jako pomocniczy. Jednak jego nieobecność w większości przypadków poważnie komplikuje, a czasem wręcz całkowicie zatrzymuje pracę całego biura czy instytucji.

Jak zostać urzędnikiem

Wielu ludzi przyciąga praca w biurze. Dlaczego? To całkiem proste. Pomimo monotonii praca urzędnika ma następujące zalety:

  • Stabilność. Od pracownika wymaga się tylko jasnego wykonywania przypisanych obowiązków.
  • Dobre warunki. Urzędnik nie angażuje się w ciężką pracę fizyczną, ale jednocześnie otrzymuje przyzwoite wynagrodzenie.
  • Rozwój kariery. Jeśli dana osoba pracuje dla dużej firmy, ma wszelkie szanse, aby wspiąć się po szczeblach kariery.
  • Możliwość otrzymywania dodatkowych bonusów. Wielkość nagrody będzie rosła w zależności od zajmowanego stanowiska i wysiłku, jaki podejmuje pracownik.


Jakich cech potrzebujesz, aby odnieść sukces jako pracownik biurowy? Może się wydawać komuś, że urzędnicy siedzą w biurach i cicho grają w gry komputerowe w miejscu pracy. W niektórych firmach być może tak jest, ale w dużych i poważnych organizacjach pracownicy muszą mieć następujące cechy: aktywność; odpowiedzialność; roztropność; odporność na stres; znajomość języka obcego (nie zawsze); umiejętność przystosowania się do każdej sytuacji; gotowość do wykonywania zleceń od góry; umiejętność mówienia, negocjowania i słuchania rozmówcy; uwaga (szczególnie podczas opracowywania różnych umów); towarzyskość, ponieważ często trzeba komunikować się z różnymi ludźmi. Ponadto warto dodać, że specjalista nie powinien ujawniać informacji osobom, które nie są zaangażowane w działalność firmy, dla której pracuje.

Urzędnik - wymagania

Wymagania dotyczące pracy na stanowiskach urzędniczych są różne w każdym przypadku, ale z reguły pracodawcy chcą widzieć osoby z doświadczeniem zawodowym, wiedzących o pracy biurowej i sprzęcie biurowym, i które mogą śmiało korzystać z komputera i szybko wpisywać tekst. Lepiej uczyć się zawodu w szkole zawodowej lub na uczelni, gdzie naucza się podstawowych elementów i wtedy można pracować na konkretnym stanowisku. Liczba i dostępność personelu urzędniczego w organizacji zależy od jej wielkości, zakresu działalności i struktury wewnętrznej. Na przykład w poszczególnych strukturach rządowych, a także w spółkach zarządzających dużymi przedsiębiorstwami, personel taki jest przenoszony do oddzielnego departamentu, który jest złożoną organizacją. Natomiast w małych firmach wiele funkcji wykonuje tylko jedna osoba. Problem braku wykwalifikowanych pracowników na rynku pracy niestety nie ominął także tej kategorii .

Obowiązkiem urzędnika jest przywrócenie porządku w dokumentacji. Prowadzi on różne sprawy, zbiera dokumenty administracyjne i zawsze ma je w gotowości. Powinien zachować szczególną ostrożność przy sporządzaniu aktów, ponieważ muszą one być zgodne z formą prawną i dokładnym językiem. Na podstawie powyższych informacji możemy wyróżnić podstawowe niezbędne cechy odnoszące sukcesy urzędnika: dobrze rozwinięte umiejętności komunikacyjne; umiejętność rozwiązywania delikatnych problemów; roztropność; odpowiedzialność; umiejętność przystosowania; gotowość do realizacji zamówień; dbałość o przydzieloną pracę; umiejętność prowadzenia działalności gospodarczej w uporządkowany sposób; umiejętność posługiwania się dokumentami; chęć rozwoju.

Ile zarabia urzędnik?

Bardzo trudno jest zdefiniować ile zarabia urzędnik, gdyż dotyczy to wielu specjalności i różnych stanowisk pracy. Przede wszystkim wynagrodzenie ma związek z charakterem pracy i obowiązkami. Liczy się także doświadczenie, wykształcenie i praktyczne umiejętności. W wielu miejscach pracy istnieje możliwość awansowania po szczeblach kariery, co wiąże się z wysokością wynagrodzenia. Płace także różnią się w zależności od miejsca pracy, regionu, wielkości firmy i jej kapitału. W każdej firmie takie stanowiska dają możliwości awansu, a to ma związek z wysokością wynagrodzenia i innymi korzyściami. Często także umiejętności realizowane codziennie w miejscu pracy, są przydatne prywatnie oraz mogą zostać wykorzystane przy prowadzeniu dodatkowych zleceń, które zwiększyć mogą wynagrodzenie miesięczne.