Twoje wsparcie w rekrutacji
Znajdź wymarzoną
ofertę pracy i APLIKUJ
OGŁOSZEŃ: 929        SUBSKRYBUJE: 6965
Tematy, które interesują czytelników:  Staż a praktyka, Umowa o dzieło, List motywacyjny wzór

Praca w firmie windykacyjnej. Co musisz wiedzieć, zanim zaczniesz?

Praca w firmie windykacyjnej. Co musisz wiedzieć, zanim zaczniesz?

Na rynku prężnie działają firmy windykacyjne, czyli podmioty, których działalność koncentruje się na odzyskiwaniu zobowiązań od dłużników. Osoby zamierzające rozpocząć pracę w jednym z takich podmiotów, powinny mieć świadomość, że praca jest wymagająca.

Pogorszenie się koniunktury na rynku to moment, gdy wiele firm i gospodarstw domowych ma problemy finansowe. Przedsiębiorstwa chcące odzyskać swoje pieniądze najczęściej reagują od razu i zamiast kierować sprawę do przeciążonego sądu, decydują się na współpracą z firmą windykacyjną. Takie rozwiązanie jest bardzo popularne.

Z uwagi na to, że współcześnie zdecydowana większość wierzycieli decyduje się w pierwszej kolejności na oddanie sprawy o wyegzekwowanie należności od dłużnika do firmy windykacyjnej, takie podmioty wciąż poszukują pracowników. Nie powinno to dziwić, bo praca jest bardzo wymagająca, większość pracowników na co dzień jest narażona na stres. Ci, którzy zamierzają ubiegać się o pracę właśnie w takiej firmie, powinni być przygotowani również na konieczność prowadzenia negocjacji i pracę pod presją czasu.


Jak znaleźć zatrudnienie w firmie windykacyjnej?

Poszukiwanie zatrudnienia najczęściej odbywa się na dwa sposoby – osoba zainteresowana może zdecydować się na odpowiedzenie na ogłoszenie, które pojawiło się np. w lokalnej prasie; może również samodzielnie rozesłać dokumenty aplikacyjne do potencjalnych pracodawców. Drugi ze sposobów wcale nie jest gorszy – przeciwnie, może się okazać, że pracodawca zastanawiał się na umieszczeniem ogłoszenia i zatrudni osobę, która sama się do niego zgłosiła.

W przypadku firm windykacyjnych procedura rekrutacji jest taka sama jak w przypadku pozostałych przedsiębiorstw. Osoby zainteresowane pracą w takich miejscach powinny wykazać się doświadczeniem, umiejętnościami negocjacyjnymi czy wykształceniem. Dużo zależy przy tym od stanowiska, o jakie ubiega się kandydat.


Wykształcenie czy doświadczenie?

Jak w przypadku każdej pracy, tak i gdy mowa o firmach windykacyjnych, pojawia się pytanie, co jest ważniejsze – wykształcenie czy doświadczenie pracownika? Osoby zamierzające prowadzić negocjacje z dłużnikami, powinny wykazać się przede wszystkim umiejętnościami negocjacyjnymi. Dobrze, by wiedziały, jak mają rozmawiać, by przekonać dłużnika do uregulowania zobowiązania.
Umiejętności w pracy z ludźmi są znacznie ważniejsze niż wykształcenie, choć i to może pomóc. Zasadniczo nie ma szkół czy kierunków, po ukończeniu których zainteresowani nabywaliby umiejętności pomagające im w pracy z dłużnikami. Przyjmuje się, że najlepiej, by windykator miał w kieszeni dyplom ukończenia prawa czy psychologii. Ci pierwsi mogą poinformować dłużników, jakie konsekwencje czekają ich w sytuacji, gdy nie będą chcieli uregulować zobowiązania, drudzy powinni poradzić sobie z tymi dłużnikami, którzy nie chcą odbierać telefonów lub nie reagują na wezwania do zapłaty.


Również na słuchawce

Praca w firmie windykacyjnej polega na wykonywaniu wielu czynności. Nie zawsze pracownik ma bezpośredni kontakt z dłużnikiem. Tak jest w przypadku osób zatrudnionych przy generowaniu wezwań do zapłaty – oni zajmują się jedynie przygotowywaniem pism i dokumentów wewnętrznych, z których korzystają windykatorzy.

Większość firm windykacyjnych, by minimalizować koszty prowadzenia działalności, decyduje się na wdrożenie własnego call center. Takie rozwiązanie jest praktyczne, bo pozwala pracownikom na telefoniczny kontakt z dłużnikiem. Osoby zatrudnione na takim stanowisku również nie mają bezpośredniego kontaktu z dłużnikami.

Zobacz inne porady dla pracowników

Komentarze do wpisu

(brak komentarzy)
Redakcja Aplikuj.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających słowa wulgarne.