Zawody i ich potencjał

Nie każde call center jest takie samo

3 lutego 2023

5 z 5

Ocena: 5 z 5 | 19 głosów

19 głosów

3 komentarze

Nie każde call center jest takie samo
„Praca na call center?” Wytrzymałam trzy miesiące! Kompletna porażka i gwarantowana depresja. Kilkanaście godzin w jednej pozycji ze słuchawkami na uszach, zero przerwy, bo już czeka kolejny klient, ciągłe zapalenia krtani, a teraz najgorsze - o dobrej wypłacie możesz tylko pomarzyć. Jak nie powalczysz o umowę, to wysłuchasz pustych obietnic, że będzie... jutro... i jutro przeciąga się na kilka miesięcy. Potem gdzie pójdziesz na skargę? Przecież pracowałaś na czarno?!"


Takie i podobne opinie od osób, które pracowały jako konsultant telefoniczny można wysłuchać lub przeczytać na wielu stronach internetowych. Tymczasem okazuje się, że są pracodawcy, którzy zupełnie im przeczą i call center to "nie taki diabeł straszny jak go malują"...

 

Na rynku pracy, a nawet w tym samym mieście - tuż obok siebie, mogą prosperować zupełnie odmienne firmy

Poznacie je po zapotrzebowaniu na nowych pracowników. Oczywiście tam gdzie jest "dobrze" też zdarzają się zwolnienia i nowe przyjęcia, bo przecież każdy ma prawo do zmian i nie każdy jest "stworzony" do pracy na słuchawkach. Ale wieść szybko się niesie i nieuczciwych pracodawców demaskują ci, którzy próbowali u nich swoich sił, ich znajomi i znajomi znajomych. Jeśli nawet nie dopytacie wcześniej o przyszłego pracodawcę, wiele można wywnioskować podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Minęły już czasy cichych, milczących kandydatów, którzy chcą dostać pracę za wszelką cenę. Teraz od razu warto pytać o warunki pracy i oczywiście płacy. Ogólnikowe odpowiedzi rekrutującego lub obietnice, które mogą wydać się Wam bez pokrycia powinny być wystarczającym powodem do zastanowienia.

 

Pracownicy call center to również wykwalifikowana kadra

Nie wiadomo dlaczego wielu osobom praca "na słuchawkach" kojarzy się z brakiem profesjonalizmu. Tymczasem w większości przypadków proces przygotowania nowego pracownika do zawodu to kilkanaście lub kilkadziesiąt dni szkolenia zakończone egzaminem. Dotyczy to szczególnie branży finansowej i ubezpieczeniowej. Produktu tego typu nie można sprzedać "od tak", bez niezbędnej wiedzy. Klient kupujący np. polisę ubezpieczeniową przez telefon musi mieć całkowitą pewność, że osoba "po drugiej stronie" świetnie orientuje się w temacie i proponuje mu najkorzystniejsze rozwiązanie. " Zanim pozwolimy nowemu pracownikowi wykonać pierwszy telefon, przechodzi on 2 tygodniowe szkolenie i zdobywa niezbędne uprawnienia. W rzeczywistości proces przygotowania do zawodu jest znacznie dłuższy. Po szkoleniu nikogo nie zostawiamy samemu sobie. Przez cały czas pracy zapewniamy naszym konsultantom pomoc trenerów i kadry kierowniczej " - mówi Sylwia Krawiecka p/o Dyrektora Sprzedaży w porównywarce ubezpieczeń rankomat.pl - lidera sprzedaży OC i AC przez telefon i Internet.

Szukasz pracy?
Zobacz oferty: praca Call center
Dodana
Polecana
Dodana
Polecana

Recepcjonistki/tów zatrudnimy

Centrum Barnabitów

  • Warszawa
Dodana

Doradca Klienta Biznesowego

Global Telemarketing

  • Kraków
Dodana
Polecana

CUSTOMER SERVICE SPECIALIST- JĘZYK NIDERLANDZKI (K/M)

AUDIT HR Sp. z o.o.

  • Gorzów Wielkopolski
Dodana

 

Ale bywa też inaczej

Najczęściej bez przygotowania "startują" sprzedawcy towaru typu: książki, poradniki, odzież i nawet... bielizna. Chociaż nieprawdopodobnym wydaje się jej zakup przez telefon, okazuje się, że istnieją firmy wyspecjalizowane w tej dziedzinie. "Pokazali mi papierkowy zestaw produktów. Żadnego z nich na oczy nie widziałam. Dali cennik i książkę telefoniczną i kazali dzwonić pierwszego dnia pracy. To był prawdziwy koszmar! Do literki "B" nie doszłam, bo następnego dnia nie miałam już ochoty na pracę. Nawet nie upomniałam się o wynagrodzenie za ten jeden dzień. Nie chciałam już tam wracać nawet po pieniądze!" - skarży się Katarzyna, niedoszła pracownica firmy bieliźniarskiej. Rozpoznanie dobrego pracodawcy, oferującego pracę na call center może nie być takie łatwe, ale jeżeli od pierwszego dnia coś "nie gra", lepiej stać się bardziej podejrzliwym, zasięgnąć języka u innych pracowników lub ponownie porozmawiać z przedstawicielem pracodawcy.

 

My dajemy swoją pracę i zaangażowanie, a co powinien zaoferować nasz pracodawca?

"Kto pyta nie błądzi". Już podczas rozmowy kwalifikacyjnej zapytajmy o rodzaj umowy, wynagrodzenie, warunki socjalne i stanowisko pracy (od pierwszego dnia powinniśmy mieć wyznaczone własne miejsce i zapewnione pomoce do wykonywania pracy).

"Wzajemny szacunek to tutaj podstawa. A pod słowem "szacunek" kryje się nie tylko miłe podejście do pracownika, ale także zapewnienie mu odpowiednich warunków, zgodnych z Kodeksem Pracy. W rankomat.pl dajemy umowę o pracę już pierwszego dnia. Każdy z naszych pracowników ma swoje stanowisko pracy, nie obdzwania, tak jak w niektórych firmach książek telefonicznych, bo to my zapewniamy mu bazę klientów, którzy są potencjalnie zainteresowani zakupem polisy. Ponadto dopłacamy do prywatnej opieki medycznej, jeżeli nasi pracownicy chcą z niej korzystać" - mówi Sylwia Krawiecka. Jak widać, praca na call center nie musi być tylko chwilowym "przecinkiem" pomiędzy szczeblami kariery. Zaangażowanie, chęć i przede wszystkim wybranie właściwego, uczciwego pracodawcy to z pewnością klucz do sukcesu. A powiedzenie o tym, że każde call center jest takie samo wrzućmy lepiej między bajki. Tutaj przecież nie chodzi o charakter pracy, ale o tego kto nam ją oferuje.

To może Cię również zainteresować

Praca w call center - wady i zalety

Podziel się

3 komentarze

Jane

Jane

Jak wszędzie różnią się kwestie w tym samym zawodzie. Każda firma przecież jest inna i stanowiska znaczyć może coś odmiennego.
Janek

Janek

Wiadomo, że praca w tym samym zawodzie w różnych miejscach może się znacząco różnić pod wieloma szczegółami.
Julek

Julek

Call center – całość elementów sprzętowych, programowych służących do obsługi masowych kontaktów z klientami przy użyciu telefonu jako medium. Wzięłam to z internetu. Jest zapotrzebowanie pracowników na taka pracę. Praca wcale nie jest łatwa, a zarobki niezbyt duże. Przeczytajcie sobie ten artykuł. Pewnie, jak ktoś nie ma innej pracy, to lepsza ta praca niż nic.

Dodaj komentarz

Wszystkie pola muszą być prawidłowo wypełnione

Komentarz został dodany

Redakcja Aplikuj.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających wulgarne słowa, adresy www oraz adesy e-mail i numery telefonów.

Dbamy o Twoją prywatność

Serwis wykorzystuje pliki cookies, czyli pliki tekstowe, które za zgodą Użytkownika są przechowywane na komputerze lub urządzeniu mobilnym Użytkownika, co może wiązać się również z przetwarzaniem danych osobowych Użytkownika. Pliki cookies przetwarzane przez Aplikuj.pl Paweł Strykowski, zarejestrowany w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod adresem: ul. Legionów 26/28, 43-300 Bielsko-Biała, NIP: 5471567654, REGON: 070776507, w celu umożliwienia korzystania z Serwisu, jak również na potrzeby analizy zachowań Użytkownika w Serwisie, personalizacji prezentowanych Użytkownikowi treści oraz reklam, zapewnienia działania funkcji mediów społecznościowych oraz do zarządzania Serwisem. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies, jak również dostęp do panelu zarządzania ustawieniami cookies znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych zawartych w plikach cookies jest zgoda na przetwarzanie danych osobowych wyrażona poprzez akceptację wykorzystania plików cookies (art. 6 (1)(a) RODO).

Zgoda udzielona poprzez wybór opcji "Wyrażam zgodę" oznacza akceptację wszystkich wykorzystywanych w Serwisie plików cookies. Zgoda Użytkownika może być w każdym momencie zmieniona poprzez kliknięcie w link umieszczony w Polityce Prywatności.

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo do żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym przysługujących Użytkownikowi praw, można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.

Dostosowuję swój wybór

Dokonaj szczegółowego wyboru poniższych ustawień, aby zapisać indywidualne ustawienia prywatności. Więcej szczegółowych informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Pliki cookies niezbędne do świadczenia usług drogą elektroniczną Zawsze aktywne
Narzędzia statystyczne i marketingowe Google Tag Manager, Google Analytics, Google Ads, Facebook Piksel (remarketing)
Narzędzie analityczne HotJar Statystyka