Twoje wsparcie w rekrutacji
Znajdź wymarzoną
ofertę pracy i APLIKUJ
OGŁOSZEŃ: 929        SUBSKRYBUJE: 6959
Tematy, które interesują czytelników:  Wypowiedzenie umowy, CV list motywacyjny, Headhunter, Outsourcing

Na czym polega praca specjalisty SEO?

Na czym polega praca specjalisty SEO?

Analiza strony internetowej, pozycjonowanie oraz optymalizacja wydają się głównymi zadaniami, które każdy pozycjoner powinien wypełniać, aby witryna, którą się opiekuje osiągała coraz lepsze wyniki. Co jeszcze powinien wiedzieć, aby stać się specjalistą?

Praca pozycjonera stron internetowych to wiele obowiązków, które wymagają nie tylko znajomości odpowiednich narzędzi, ale także doświadczenie i zdolności, które sprawiają, że ich działania przynoszą ogromne korzyści.


Audyt SEO


Jednym z najważniejszych narzędzi, którymi powinien posługiwać się pozycjoner, jest analiza. Aby uzyskać dokładne informacje o pozycji danej witryny oraz wiedzieć, co trzeba usprawnić, taki specjalista musi przeprowadzić audyt strony internetowej. Jest to usługa, której celem jest stworzenie dokumentu, zawierającego wskazówki, uwagi i zalecenia dla zbadanej witryny. Te dane są następnie wykorzystywane zarówno przez programistów oraz webmasterów, którzy opiekują się portalem, jak i osoby tworzące treści, do tego, aby usprawnić swoją pracę i zwiększyć efekty działań SEO.


Jest to o tyle istotne, że po przeprowadzeniu niekiedy drobnych usprawnień, można zyskać więcej uwagi ze strony wyszukiwarki Google oraz robotów indeksujących. Aby strona była dla nich przyjazna tak bardzo jak dla użytkowników, trzeba dostosować ją do najnowszych trendów i wytycznych dla webmasterów (w przypadku wyszukiwarki Google).


Aktualna wiedza


Ci, którzy twierdzą, że bycie pozycjonerem to wiedza o tym, jak pozycjonować, są w błędzie. Specjalista od pozycjonowania stron powinien regularnie aktualizować swoje wiadomości. Świat Internetu jest bardzo dynamiczny, zmiany pojawiają się bardzo często. Z podobną częstotliwością ukazują się nowe narzędzia, strategie oraz sposoby na podniesienie konkurencyjności witryn. Z tego powodu tym, co jest równie istotne jak optymalizacja strony internetowej, jest posiadanie odpowiedniej wiedzy. W przypadku pozycjonerów powinno stać się rutyną odwiedzanie wszelkiego rodzaju forów dla profesjonalistów oraz czytanie artykułów branżowych. Sporą dawkę informacji zyskuje się również podczas wszelkiego rodzaju spotkania oraz szkolenia – tam naprawdę można dowiedzieć się czegoś ciekawego.


Czym jeszcze zajmuje się pozycjoner


Poza wymienionymi zadaniami specjaliści od pozycjonowania zajmują się wykonywaniem jeszcze wielu innych czynności. Należą do nich chociażby: rozwiazywanie problemów technicznych, które mogą mieć spory wpływ na zajmowaną przez stronę pozycję w wynikach wyszukiwania, testy – co związane jest głównie ze zmianami algorytmu wyszukiwania Google (tutaj czasami pojawiają się różne rozwiązania, które mogą wpłynąć na witrynę i jej pozycję). Pozycjoner pracuje nad pozyskiwaniem linków do pozycjonowania strony, ale również sprawdza i usuwa te, które jej szkodzą, ponieważ są za stare albo niezgodne z regulaminem Google.

Zobacz inne porady dla pracowników

Komentarze do wpisu

(brak komentarzy)
Redakcja Aplikuj.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających słowa wulgarne.