Spis treści
Jednym z ważniejszych zadań pozycjonera jest optymalizacja strony internetowej, a więc takie działania, które wskażą webmasterom i programistom, co dokładnie powinni zmienić lub usprawnić, aby witryna, którą się opiekują nie tylko zajmowała odpowiednio wysoką pozycję w wynikach wyszukiwarek, ale była także przyjazna dla użytkowników i robotów indeksujących Google. To, w jaki sposób odbywa się optymalizacja, zależy w głównej mierze od umiejętności samego pozycjonera, ale także od wielkości portalu. Niekiedy może zdarzyć się, że to pozycjoner jest odpowiedzialny za wprowadzanie tych aktualizacji.
Zdobywanie wiedzy to podstawa
Bardzo ważnym elementem pracy pozycjonera jest posiadanie wiedzy. Nie chodzi tutaj tylko o to, aby wiedzieć, jak pozycjonować, ale bazować na aktualnych informacjach i nowinkach z branży. Z tego powodu profesjonaliści spędzają sporo czasu na szkoleniach oraz spotkaniach branżowych i forach internetowych dla specjalistów, ponieważ tam mogą dowiedzieć się czegoś nowego, spytać lub podpatrzeć pewne rozwiązania. To się przydaje, szczególnie w przypadkach, kiedy planuje się zupełnie nowe funkcjonalności.
Ale wiedza to nie tylko to, co pozycjoner ma w głowie, ale również dane na temat tego, co dzieje się u konkurencji. Dlatego podstawą w tej pracy jest obserwowanie i analizowanie działań konkurencyjnych stron, w szczególności tego, w jaki sposób budują one linki do swojej witryny i jak tworzą nowe treści.
Wiedza opiera się również o pozyskiwaniu informacji na temat tego, jak strona radzi sobie w Internecie. Dlatego do zadań pozycjonera należy również monitorowanie pewnych elementów. Należą do nich: zamiany pozycji, zmiany widoczności w wyszukiwarce, zmiany ruchu oraz wprowadzania kolejnych aktualizacji związanych z algorytmem Google. Samo monitorowanie odbywa się za pomocą odpowiedniego oprogramowania, ale to pozycjoner musi pewne rzeczy dostrzec i wysnuć z nich wnioski, a później zadziałać.
Audyt strony internetowej
Pracując nad poprawieniem widoczności strony internetowej, programiści oraz webmasterzy wielokrotnie opierają się na analizie przygotowanej przez pozycjonera. Audyt SEO to nic innego jak dokument, który zawiera wskazówki, porady i uwagi, które mają pomoc w pracy skupiającej się na poprawienie wyników strony z punktu widzenia SEO. Taki audyt zawiera wiele elementów, które zależą w głównej mierze od typu witryny. Niemniej jednak skupia się na: przeglądu części portalu istotnych z punktu widzenia pozycjonowania, oceny optymalizacji i dostosowania, wskazania mocnych i słabych strony optymalizacji, wskazówkach, które mogą pomóc w poprawieniu sytuacji portalu, wykryciu problemów w dostosowaniu strony do wytycznych dla webmasterów. O tym ile pracy należy włożyć w przygotowanie audytu SEO doskonale świadczy ten artykuł.
To może Cię również zainteresować