Spis treści
Mimo że niewiele osób spoza branży jest w stanie dokładnie wymienić wszystkie obowiązki, które należą do zadań pozycjonera, pełni on jedną z ważniejszych funkcji w tworzeniu i promowaniu witryny internetowej.
Kim jest pozycjoner
W powszechnym mniemaniu jest to osoba, która wie, jak pozycjonować strony internetowe. Jest to zgodne z prawdą, niemniej jednak na samo pozycjonowanie witryn składa się wiele elementów, z których nie zawsze zdajemy sobie sprawę, ponieważ oprócz wiedzy na temat tego, w jaki sposób przeprowadzić audyt seo, pozycjoner musi być w stanie przeprowadzić głęboką analizę strony, kontaktować się z osobami odpowiedzialnymi za jej powstawanie, a niekiedy nawet wymaga się od niego wykazania się kreatywnością. Można zatem stwierdzić, że specjalista od pozycjonowania to człowiek wielu talentów, przy których analiza strony internetowej, jakkolwiek istotna, jest niewielką częścią tego, co taki człowiek powinien umieć.
W zależności od typu strony i klienta, od pozycjonera wymaga się wykonywania różnych zadań. Może to być na przykład: analiza konkurencji, a więc sprawdzenie, w jaki sposób inne, podobne witryny budują linki lub treści, znajdowanie najbardziej trafnych słów kluczowych (haseł, dzięki którym strona zostaje odnaleziona w Internecie i pojawia się w wynikach wyszukiwania) lub oszacowania kosztów zaplanowanych działań promocyjnych. Jednym z rodzajów pracy wykonywanych przez pozycjonera jest przeprowadzenie audytu SEO. Jak taki audyt może wyglądać doskonale obrazuje ten artykuł: https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/217/audyt-seo-optymalizacja-strony-od-a-do-z .
Pozycjoner musi mieć oczywiście rozległą wiedzę o swojej dziedzinie, którą aktualizuje na bieżąco. Pozycjonowanie jest dziedziną, w której nie da się odłożyć przeczytania najważniejszych artykułów branżowych na później – tutaj liczy się każda chwila i każdy ruch, który da przewagę nad konkurencją. Z tego powodu, do jednych z najważniejszych zadań pozycjonera należy stała obecność na branżowych formach internetowych. W tym miejscu trzeba zauważyć, że taki specjalista nie zawsze jest w stanie wykonać wszystkie swoje działania samodzielnie, szczególnie w pracy nad dużymi witrynami potrzebuje współpracowników, asystentów, stażystów, itp. Ci pracownicy muszą być przeszkoleni w taki sposób, aby ich decyzje nie szkodziły w realizowaniu zamierzonej strategii. Dlatego aktualna wiedza pozycjonera jest tutaj kluczowym elementem.
Optymalizacja strony internetowej
Jednym z dwóch najwyższych elementów działań SEO, jest optymalizacja strony internetowej. Jest ona przygotowywana na podstawie wskazówek dostarczonych przez pozycjonera. Takie informacje przekazywane są programistom lub webmasterom, odpowiedzialnym za rozwój strony. Niekiedy zmiany wprowadza sam pozycjoner, jednak to zależy od jego umiejętności oraz rozmiarów witryny. Nie jest to proces jednorazowy. Takie ulepszanie trwa w nieskończoność, ale pozwala uzyskać doskonałe wyniki.
To może Cię również zainteresować