Własna firma

Sztuka prowadzenia firmy, czyli jak pozyskiwać kontrahentów?

5 z 5

Ocena: 5 z 5 | 28 głosów

28 głosów

6 komentarzy

Sztuka prowadzenia firmy, czyli jak pozyskiwać kontrahentów?
Rozwój firmy jest uwarunkowany m.in. tym, czy będzie ona w stanie pozyskiwać nowych kontrahentów. Ponieważ na rynku towarów i usług panuje spora konkurencja, pojawia się pytanie, jak skutecznie zachęcić klientów do współpracy?

Dlaczego pozyskiwanie klientów jest takie ważne dla firmy?

Prowadzenie firmy to sztuka, która udaje się tylko nielicznym. Potwierdzają to zresztą liczby – tylko 1/3 przedsiębiorstw jest w stanie utrzymać się na rynku co najmniej 5 lat. Powodów, dla którego przedsiębiorcy zamykają firmy jest wiele. Wskazać należy zarówno na skomplikowane i niesprzyjające prawo podatkowe, lecz także problem z pozyskiwaniem kontrahentów na usługi i towary. Trzeba pamiętać, że dziś sztuką jest namówienie klienta do współpracy.

Współcześni klienci są bardzo ostrożni. Zdążyli się uodpornić na reklamy, doskonale wiedzą, czego oczekują. I właśnie to sprawia, że wielu przedsiębiorców ma problem z pozyskiwaniem zleceń na swoje usługi. Choć nie ma jednej recepty na sukces, warto pamiętać, że istnieje kilka sprawdzonych sposobów na pozyskiwanie kontrahentów i tym samym budowanie bazy klientów.


Dobry handlowiec wart tysiące

Szukasz pracy?
Dodana
Polecana

Pielęgniarka - Niemcy

BK Care GmbH

  • Niemcy
Dodana
Polecana
Dodana
Polecana

Fizjoterapeuta

HolisMed Olszowy Łukasz

  • Nisko
Dodana
Polecana

Każda firma rozpoczynająca dopiero działalność na rynku musi pamiętać o tym, by zatrudnić dobrego handlowca. Takiego wcale nie łatwo znaleźć, co więcej za swoją pracę zażyczy sobie całkiem sporych pieniędzy. A jednak zatrudnienie go należy rozważać w kategorii inwestycji – dobry handlowiec, który doskonale opanował sztukę rozmawiania z klientami będzie wiedział, w jaki sposób pozyskać klientów dla swojego pracodawcy.

Gdzie szukać dobrego handlowca? Jeżeli firmę nie stać na eksperymenty na płaszczyźnie personalnej, to najlepiej zdać się na profesjonalistów, czyli zgłosić zapotrzebowanie do agencji pośredniczącej w zatrudnianiu. Dla takich podmiotów pracują osoby posiadające gruntowną wiedzę z zakresu HR, które doskonale wiedzą, gdzie szukać specjalistów. W praktyce zatem zatrudnienie handlowca może być pierwszym krokiem do sukcesu, jaki odniesie w przyszłości firma.

Pozyskiwanie kontrahentów nie tylko ceną

Początkujący przedsiębiorca najczęściej koncentruje się na cenie, bo uważa ją za najistotniejszy element swojej oferty. Tymczasem, z punktu widzenia klienta, nie zawsze ona decyduje o zakupie. Warto pomyśleć, co jeszcze – poza dobrą ceną – można zaproponować potencjalnym kontrahentom. Jest to szczególnie ważne, bo systematyczne obniżanie ceny, by zainteresować konsumentów może skończyć się bankructwem przedsiębiorcy. Właśnie z tego względu znacznie lepiej oferować np. wyższą jakość.

By sprawdzić, co można ulepszyć lub dodatkowo zaoferować klientom, warto dokładnie przyjrzeć się ofercie konkurencji. Zdarza się, że na przykładzie tej można wskazać słabe punkty konkurencyjnego przedsiębiorstwa. Przykładem jest brak pomocy posprzedażowej. Taka zaś pozwala na budowanie dobrych relacji z klientem, który może być pewny, że nie zostanie bez pomocy tuż po zakupie.


Nagradzać za polecanie

Wielu właścicieli firm decyduje się na wdrożenie programów lojalnościowych. Takie koncentrują się na nagradzaniu stałych klientów. W przypadku firm ukierunkowanych na sprzedaż detaliczną, jest to jedno z najlepszych rozwiązań. Przedsiębiorcy oferujący usługi lub ci, którzy swoją ofertę handlową kierują do innych właścicieli firm, powinni raczej pomyśleć o nagradzaniu tych, którzy polecą ich firmę kolejnym podmiotom.

Nagradzanie za polecanie usług lub towarów może polegać zarówno na odnotowywaniu na koncie klienta punktów, które następnie może on wymienić na ciekawe nagrody, jak i wręczeniu mu atrakcyjnego, stałego rabatu. Możliwości jest wiele, konieczne jest jednak dokładne przeanalizowanie, jakie rozwiązanie sprawdzi się najlepiej.

To może Cię również zainteresować

Kontrahent - jak sprawdzić czy jest rzetelny?

Podziel się

6 komentarzy

Aleksa 2006

Aleksa 2006

Wszystkie skuteczne sposoby są bardzo ważne dla właścicieli firm. Na tym polega przecież zarabianie i nie tylko.
Bugaj

Bugaj

Kluczową kwestią jest zrozumienie siebie i swojego zespołu oraz tego, czy dobrze pasujesz do wszelkich pomysłów biznesowych, obszarów działalności lub konkretnych rodzajów działalności.
prezes

prezes

Sporo ebooków na ten temat wyszło oraz innych publikacji papierowych. Strategie specjalistów po odpowiedniej wiedzy i nauce można zaaplikować pod swoją działalność z korzyścią dla firmy.
Jan

Jan

Gdyby prowadzenie każdej firmy było proste, był zysk- toby nie upadały firmy. Firmę należy umieć prowadzić. Należy pozyskiwać kontrahentów....
nlmda

nlmda

Strategii jest wiele i dobrze sprawdzać specjalne portale oraz blogi gdzie ludzie znający się na rzeczy dają gotowe przepisy na to jak realizować to wszystko w praktyce.
Zuzanna Piaseczna

Zuzanna Piaseczna

Sposoby opisywane bardzo ciekawe. Wiele jest także blogów biznesowych poruszających te kwestie z jakich pomysłów można również z powodzeniem skorzystać.

Dodaj komentarz

Wszystkie pola muszą być prawidłowo wypełnione

Komentarz został dodany

Redakcja Aplikuj.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających wulgarne słowa, adresy www oraz adesy e-mail i numery telefonów.

Dbamy o Twoją prywatność

Serwis wykorzystuje pliki cookies, czyli pliki tekstowe, które za zgodą Użytkownika są przechowywane na komputerze lub urządzeniu mobilnym Użytkownika, co może wiązać się również z przetwarzaniem danych osobowych Użytkownika. Pliki cookies przetwarzane przez Aplikuj.pl Paweł Strykowski, zarejestrowany w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod adresem: ul. Legionów 26/28, 43-300 Bielsko-Biała, NIP: 5471567654, REGON: 070776507, w celu umożliwienia korzystania z Serwisu, jak również na potrzeby analizy zachowań Użytkownika w Serwisie, personalizacji prezentowanych Użytkownikowi treści oraz reklam, zapewnienia działania funkcji mediów społecznościowych oraz do zarządzania Serwisem. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies, jak również dostęp do panelu zarządzania ustawieniami cookies znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych zawartych w plikach cookies jest zgoda na przetwarzanie danych osobowych wyrażona poprzez akceptację wykorzystania plików cookies (art. 6 (1)(a) RODO).

Zgoda udzielona poprzez wybór opcji "Wyrażam zgodę" oznacza akceptację wszystkich wykorzystywanych w Serwisie plików cookies. Zgoda Użytkownika może być w każdym momencie zmieniona poprzez kliknięcie w link umieszczony w Polityce Prywatności.

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo do żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym przysługujących Użytkownikowi praw, można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.

Dostosowuję swój wybór

Dokonaj szczegółowego wyboru poniższych ustawień, aby zapisać indywidualne ustawienia prywatności. Więcej szczegółowych informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Pliki cookies niezbędne do świadczenia usług drogą elektroniczną Zawsze aktywne
Narzędzia statystyczne i marketingowe Google Tag Manager, Google Analytics, Google Ads, Facebook Piksel (remarketing)
Narzędzie analityczne HotJar Statystyka