(function(w,d,e,u,f,l,n){w[f]=w[f]||function(){(w[f].q=w[f].q||[]) .push(arguments);},l=d.createElement(e),l.async=1,l.src=u, n=d.getElementsByTagName(e)[0],n.parentNode.insertBefore(l,n);}) (window,document,'script','https://assets.mailerlite.com/js/universal.js','ml'); ml('account', '1295974');

Case Study

Jak przeprowadzić kilkadziesiąt skutecznych rekrutacji w krótkim czasie? - case study Synthos S.A.

26 marca 2025

4 z 5

Ocena: 4 z 5 | 19 głosów

19 głosów

0 komentarzy
Jak przeprowadzić kilkadziesiąt skutecznych rekrutacji w krótkim czasie? - case study Synthos S.A.
Dynamiczny rozwój firmy w praktyce oznacza, potrzebę przeprowadzenia szybko kilkudziesięciu rekrutacji na różne stanowiska. Ogłoszenia Premium Brand oraz Premium Brand + pozwalają stawić czoła temu wyzwaniu, przy jednoczesnym budowaniu employer brandingu i aktywnym docieraniu do kandydatów w social mediach i ekosystemie google.

Firma Synthos S.A. przeprowadziła w ciągu drugiego półrocza 2024 roku 29 rekrutacji w Aplikuj.pl. Wszystkie rekrutacje były prowadzone przez zewnętrzny system ATS. W wyniku tych działań firma uzyskała 1 735 kandydatów.

Jednocześnie zyskała 1 431 120 kontaktów z marką w mediach społecznościowych w pozytywnym kontekście oraz 88 505 kontaktów z marką w szeroko pojętym środowisku Google od osób zainteresowanych pracą na oferowanych stanowiskach. Ogłoszenia firmy zostały wyświetlone przez 41 591 osób.

Wiele rekrutacji i trzy lokalizacje

Rekrutacje prowadzone były na bardzo różne stanowiska w trzech lokalizacja Oświęcim, Sochaczew, Płock. Przez ten okres czasu firma szukała:

  • Elektromechanik
  • Pracownik Produkcji
  • Intellectual Property Specialist / Paralegal
  • Ślusarz
  • Elektryk
  • Pracownik Energetyki
  • Specjalista ds. Diagnostyki
  • Technik Laboratorium
  • Magazynier
  • Specjalista ds. Wsparcia Utrzymania Ruchu
  • Piping Specialist
  • Specjalista ds. Mechanicznych
  • Specjalista Aparatury Kontrolno-Pomiarowej i Automatyki
  • Specjalista ds. Technologii

Wykorzystanie ogłoszeń Premium Brand i Premium Brand + pozwoliło uzyskać w przypadku rekrutacji na stanowisko pracownika produkcji średnio 178 kandydatów w przypadku ślusarza 67, magazyniera 109, pracownika energetyki 81,  Intellectual Property Specialist / Paralegal 43, Specjalista Aparatury Kontrolno-Pomiarowej i Automatyki /Investment Measurement & Control Specialist 26. 

Na tych przykładach widać, że ogłoszenia Premium Brand i Premium Brand + są uniwersalnym narzędziem, które dostarcza wystarczającą liczbę kandydatów i pozwalają na skuteczne prowadzenie rekrutacji.

Przedstawmy porównanie rekrutacji prowadzonych na stanowisko pracownik produkcji w Oświęcimiu przy pomocy standardowego ogłoszenia, ogłoszenia Premium Brand i Premium Brand+ . Ogłoszenie Premium Brand pozwoliło uzyskać o 219 % więcej przekierowań ATS niż standardowe ogłoszenie, z kolei Premium Brand + okazał się o 556% skuteczniejszy.

Statystyki wyglądają podobnie jeżeli porównamy wyświetlenie samego ogłoszenia. W przypadku Premium Brand wyświetleń ogłoszenia było o 318% więcej, a w przypadku Premium Brand + o  890%.

Ogłoszenia Premium Brand i employer branding

Ogłoszenia z grupy Premium Brand pozwalają na aktywne poszukiwania kandydatów, zarówno w social mediach, jak i w środowisku Google. Atrakcyjne komunikaty nie tylko zachęcają do aplikowania, ale też budują pozytywny employer branding. Przygotowując posty koncentrujemy się na najważniejszych kwestiach dla kandydatów, a więc wyciągamy wszystkie plusy ogłoszenia, w rezultacie budujemy obraz pracodawcy u którego warto pracować (atrakcyjne benefity czekają).  W przypadku omawianych rekrutacji firmy Synthos przełożyło się to na 1 431 120 kontaktów z marką w mediach społecznościowych w pozytywnym kontekście oraz 88 505 kontaktów z marką w szeroko pojętym środowisku Google od osób zainteresowanych pracą na oferowanych stanowiskach.

Warto zauważyć, że ogłoszenia z grupy Premium Brand w połączeniu z innymi usługami oferowanymi przez Aplikuj.pl np. Profil Pracodawcy 360 mogą być skutecznym elementem polityki employer brandingowej firmy.

Liczy się efekt - 1735 kandydatów

Rekrutacje prowadzone przy pomocy ogłoszeń Premium Brand i Premium Brand + nie tylko zakończyły się sukcesem ale również stały się skutecznym elementem polityki employer brandingowej firmy.

Z przedstawionego wcześniej porównania jasno wynika, że ogłoszenia Premium Brand pozwoliło uzyskać o 219 % więcej przekierowań ATS niż standardowe ogłoszenie, z kolei Premium Brand + okazał się o 556% skuteczniejszy.

Statystyki wyglądają podobnie jeżeli porównamy wyświetlenie samego ogłoszenia. W przypadku Premium Brand wyświetleń ogłoszenia było o 318% więcej, a w przypadku Premium Brand + o  890%.

We wszystkich prowadzonych przez okres pół roku rekrutacjach uzyskano 1 735 kandydatów.

Jednocześnie employer branding klient był budowany przez 1 431 120 kontaktów z marką w mediach społecznościowych w pozytywnym kontekście oraz 88 505 kontaktów z marką w szeroko pojętym środowisku Google od osób zainteresowanych pracą na oferowanych stanowiskach. Ogłoszenia firmy zostały wyświetlone przez 41 591 osób.

Ocena klienta

Aleksandra Rodzik z firmy Synthos S.A. tak mówi o naszej współpracy:

Ogłoszenia Premium Brand oraz Premium Brand + pozwalają nam skutecznie prowadzić rekrutacje zarówno na stanowiska produkcyjne jak i inżynieryjno-techniczne. Możemy polecić to rozwiązanie od Aplikuj.pl.
Aleksandra Rodzik z Synthos S.A.

Holistyczne podejście do rekrutacji

W case study firmy Synthos staraliśmy przedstawić się holistyczne podejście do procesu rekrutacji i zagadnienia employer brandingu. Ogłoszenia Premium Brand i Premium Brand + pozwalają skutecznie rekrutować pracowników na różnego typu stanowiska. Oczywiście jednostkowy koszt konwersji zależy od stopnia specjalizacji stanowiska. W przypadku stanowisk produkcyjnych wyniósł średnio 5,93 zł, dla ślusarza to 15,77 zł, elektryka 34,59 zł, a stanowisk wysoko specjalistycznych takich jak Intellectual Property Specialist / Paralegal 40.37 zł. 

Przekonały Cię te dane? Planujesz rekrutacje i chcesz pozyskać wartościowych kandydatów? Nie wahaj się skorzystaj z ogłoszeń Premium Brand i Premium Brand +! Dzięki nim nie tylko dotrzesz do wartościowych kandydatów, ale też będziesz budował employer branding swojej firmy, poprzez dziesiątki tysięcy pozytywnych kontaktów z marką w social media, czy ekosystemie google.  Wystarczy że klikniesz poniższy przycisk. 

Autor

Artykuł został opracowany i zmodyfikowany przez kilku autorów. Poniżej podajemy dane redaktora lub autora, który dokonał ostatniej modyfikacji.

Magda Gawęda

Specjalistka ds. marketingu w Aplikuj.pl, specjalistka Facebook ADS, Google ADS,  copywriterka. 

Newsletter

Jesteś rekruterem lub specjalistą HR? Ten newsletter jest dla Ciebie!

Otrzymuj garść inspiracji, praktyczne porady i gotowe materiały wspierające codzienną pracę w rekrutacji i employer brandingu.

Bądź na bieżąco z trendami HR i rozwijaj swoje działania z Aplikuj.pl

Klauzula informacyjna  

Administratorem danych osobowych osób korzystających ze strony internetowej Aplikuj.pl i wszystkich ich podstron (dalej: Serwis) w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO) jest Aplikuj.pl Paweł Strykowski z siedzibą w Bielsku – Białej przy ul. Legionów 26/28, NIP: 5471567654.

Dokonując zapisu na newsletter wyrażacie Państwo zgodę na przesyłanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w tym w szczególności poczty elektronicznej, dotyczących marketingu bezpośredniego usług i towarów oferowanych przez Aplikuj.pl Paweł Strykowski oraz jej zaufanych partnerów handlowych, zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych uzasadniony interes Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Przesłanie formularza jest równoznaczne ze złożeniem oświadczenia o zapoznaniu się z Polityką Prywatności.

W każdym momencie przysługuje Państwu możliwość wycofania zgody na przetwarzanie Państwa danych osobowych w celach marketingowych. Więcej informacji na temat przetwarzania oraz podstaw przetwarzania Państwa danych osobowych przez Aplikuj.pl Paweł Strykowski, w tym także przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce Prywatności.

Komentarze

Nikt jeszcze nie dodał komentarza do tego artykułu.

Dodaj komentarz

Wszystkie pola muszą być prawidłowo wypełnione

Komentarz został dodany

Redakcja Aplikuj.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających wulgarne słowa, adresy www oraz adesy e-mail i numery telefonów.