Eksperci nie mają wątpliwości – dziś śmiało można mówić o rynku pracowników. To właśnie oni dyktują warunki, przebierają w ofertach i wymagają, że pracodawcy – poza adekwatnym do wykształcenia i doświadczenia wynagrodzeniem – zaoferowali im również pozapłacowe benefity. Co więcej, liczy się również forma zatrudnienia.
Współcześnie wielu pracodawców zatrudnia w oparciu o elastyczne formy zatrudnienia. Świetnym przykładem jest choćby umowa o dzieło. Z punktu widzenia firmy to spore oszczędności, zaś z punktu widzenia pracownika brak socjalnego zabezpieczenia. Czy warto zatem wspominać o formie zatrudnienia w ogłoszeniu o pracę? Okazuje się, że tak.
Forma zatrudnienia – a jaką ty oferujesz?
Wśród pracowników najbardziej pożądaną formą zatrudnienia jest oczywiście umowa o pracę. Nie jest to przypadek – zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę gwarantuje szereg przywilejów, np. płatny urlop, możliwość skorzystania z płatnego zwolnienia lekarskiego czy dostęp do urlopów związanych z macierzyństwem.
Mimo że to właśnie umowa o pracę jest najczęściej pożądana przez pracowników, nie można zapomnieć, że pracodawcy oferują również elastyczne umowy, np. umowę o dzieło czy zlecenie. Takie umowy są doceniane przez osoby zainteresowane pracą w niepełnym wymiarze godzin lub chcące samodzielnie decydować o czasie swojej pracy.
Niezależnie od formy zatrudnienia, jaką oferujesz, powinieneś o niej wspomnieć w ogłoszeniu o pracę. Każda jest bowiem atrakcyjna – o tym decydują osoby poszukujące posady. Podając taką informację w ogłoszeniu, możesz zaś ułatwić potencjalnym pracownikom podjęcie decyzji, czy są oni zainteresowani wysłać na wskazany adres CV i list motywacyjny.
Jakie jeszcze informacje zawrzeć w ogłoszeniu o pracę?
Jeżeli właśnie przygotowujesz ofertę pracy, to musisz wiedzieć, jakie informacje koniecznie powinieneś zawrzeć, aby kandydaci byli pewni, że chcą bliżej poznać ciebie i stworzoną przez ciebie firmę. Oto najważniejsze:
- Informacje o firmie – wystarczy kilka zdań, ale nie pomijaj tej sekcji. Poinformuj, ilu pracowników znalazło w twojej firmie zatrudnienie, czym się na co dzień zajmujecie i z kim współpracujecie. Możesz również wspomnieć o sukcesach – sam przyznasz, że chciałbyś pracować w firmie, która osiąga sukcesy i jest doceniana przez swoich klientów, prawda?
- Zakres obowiązków – powinieneś jak najbardziej precyzyjnie wskazać zakres obowiązków. Pamiętaj, że w różnych firmach na tym samym stanowisku pracy zatrudnieni mogą wykonywać inne czynności.
- Wymagania – jeżeli napiszesz „znajomość języka angielskiego” bez sprecyzowania poziomu, to spodziewaj się, że poszczególni kandydaci będą prezentować różne poziomy znajomości tego języka. Nie chcesz tracić czasu? Pamiętaj zatem, aby sprecyzować swoje oczekiwania.
- Do kiedy trwa rekrutacja? Jeżeli wiesz, kiedy zamierzasz zakończyć rekrutację, to w ogłoszeniu umieść informację, kiedy potencjalni zainteresowani mogą spodziewać się odpowiedzi. To szczególnie istotne, jeżeli nie zamierzasz dziękować za aplikację poszczególnym zainteresowanym, wysyłając wiadomość zwrotną.
Pamiętaj – im ogłoszenie o pracę będzie szczegółowej napisane, tym lepiej.
To może Cię również zainteresować