Motywowanie pracowników

Benefity pracownicze - co musisz o nich wiedzieć, zanim zdecydujesz się je oferować pracownikom?

5 z 5

Ocena: 5 z 5 | 7 głosów

7 głosów

9 komentarzy

Benefity pracownicze - co musisz o nich wiedzieć, zanim zdecydujesz się je oferować pracownikom?
Wynagrodzenie to nie wszystko – aby pracownik zainteresował się pracą w danej firmie, jej właściciel często musi zaproponować mu pozapłacowe benefity pracownicze. Zamierzasz takie wdrożyć, aby ponieść atrakcyjność pracy w twojej firmie z punktu widzenia pracowników? Dowiedz się, co musisz wiedzieć o benefitach pracowniczych.

W ostatnim czasie mówi się o rynku pracowników. Oznacza to, że pracodawcy mają dość spory kłopot ze znalezieniem osób chętnych do pracy. To powoduje, że rosną wynagrodzenia, a część firm decyduje się przyznać kluczowym pracownikom dodatkowe premie. Jeżeli spojrzeć na oferty pracy opublikowane na portalach pracy, to z łatwością można zauważyć, że w treści coraz większej ilości z nich można znaleźć informacje o dodatkowych bonusach, do których będzie miała dostęp osoba zatrudniona. Mowa tu o tzw. benefitach pracowniczych.

Obawiasz się, że pracownicy zaczną odchodzić do konkurencji, gdyż ty nie oferujesz wystarczająco atrakcyjnych warunków zatrudnienia? Zdecydowałeś się na benefity pracownicze? Zanim postawisz na karty sportowe, które są w ostatnim czasie bardzo modne, dowiedz się więcej o najbardziej pożądanych wśród pracowników benefitach.

Szukasz pracy?

Senior React Developer

TIMEBOOK

  • Śląskie
Dodana
Polecana

Doradca Klienta

Credit Agricole Bank Polska S.A.

  • Wałbrzych
Dodana
Dodana
Polecana
Dodana
Polecana

Tapicer meblowy

Beskidzkie Fabryki Mebli Sp. z o.o.

  • Bielsko-Biała
Dodana


Dostęp do prywatnej opieki medycznej

Czy w ostatnim czasie próbowałeś umówić się na wizytę u lekarza, korzystając z faktu, że posiadasz ubezpieczenie zdrowotne? Jeżeli nie, to musisz wiedzieć, że kolejki do specjalistów są nie tygodniowe – do niektórych na wizytę trzeba czekać miesiącami. Z tego też względu jednym z najbardziej pożądanych wśród pracowników benefitów pozapłacowych jest dostęp do prywatnej opieki medycznej.

Dlaczego powinieneś zdecydować się właśnie na taki benefit pracowniczy? Poza tym, że jest on pożądany przez pracowników, musisz pamiętać, że dla ciebie oznacza on, że twoi podwładni będą rzadziej korzystać ze zwolnień lekarskich. Skoro będą mieć niemal natychmiastowy dostęp do prywatnych gabinetów lekarskich, nie będą musieli czekać, aby poznać diagnozę. Nie bez przyczyny mówi się, że „lepiej zapobiegać niż leczyć”.


Możliwość korzystania ze służbowego sprzętu po godzinach

O ile dostęp do prywatnej służby medycznej mogą dostać wszyscy pracownicy zatrudnieni w firmie (niezależnie od zajmowanego stanowiska), to możliwość korzystania ze służbowego sprzętu po godzinach jest już zarezerwowany wyłącznie dla tych, którzy np. pracują w terenie. To oni mają do dyspozycji firmowy samochód, telefon czy przenośny komputer.

Jeżeli zdecydujesz się na taki pozapłacowy benefit, to musisz mieć świadomość, że nie wszyscy z niego skorzystają. W takiej sytuacji dobrze, gdy dostęp do poszczególnych benefitów powiążesz ze stanowiskiem zajmowanym w firmie. Im wyższe, na tym bardziej atrakcyjne i nietypowe benefity powinien móc liczyć pracownik.


Czy za wszystko musisz płacić wyłącznie ty?

Duże firmy mogą pozwolić sobie poniesienie kosztów związanych z opłaceniem pracownikom dostępu do prywatnej opieki medycznej. W przypadku mniejszych podmiotów nie zawsze jest to możliwe. Prowadzisz niewielką firmę? Musisz mieć świadomość, że nie musisz ponosić wszelkich kosztów związanych z przyznaniem pracownikom benefitów pozapłacowych – możesz je finansować częściowo. Decydując się na takie rozwiązanie, dobrze zrobisz, jeżeli odpowiednio wcześniej porozmawiasz z osobami zatrudnionymi – warto je zapytać, na czym zależy im najbardziej i ile są w stanie za to płacić.

Załóżmy, że pracownicy są zainteresowani dostępem do prywatnej opieki medycznej. Jeżeli będą musieli płacić miesięcznie np. 10–20 zł tytułem składki, zaś pozostałą część sfinansujesz ty, to powinni być zadowoleni.

Podziel się

9 komentarzy

Aldona

Aldona

Niektórzy ludzie mogą nigdy nie być zmotywowani wewnętrznie i tylko motywacja zewnętrzna będzie dla nich ok, aby wykonać zadania.
Phoebe

Phoebe

Dzisiaj można coś ciekawego wymyślić tylko tylko z sensem. Nie każdy przecież ceni sobie jakieś bzdury.Bardzo dobrze jakby to zestawić z innymi firmami czy się sprawdza.
termalica

termalica

Możesz motywować pracowników, zachęcając ich do dobrego działania. Jest to jednak wyczerpujące i czasami powoduje frustrację po obu stronach. Różnie z tym bywa.
Harek

Harek

Gdy pracownicy są zmotywowani do pracy, na ogół dokładają wszelkich starań w zadania, które są im przypisane. Dobrze jest dobrze wybrać te benefity by było to korzystne dla każdej firmy.
Qubel

Qubel

Nikt nie chce stać w obskurnym, nudnym miejscu przez wiele godzin. Estetyczne, dobrze oświetlone, funkcjonalne i przyjemne miejsce sprawia, że ​​praca jest o wiele przyjemniejsza. Ciekawe bonusy zawsze są modne.
Sobolewski

Sobolewski

Decydującym czynnikiem, który negatywnie wpływa na wydajność i wydajność zarówno firmy jako całości, jak i indywidualnego pracownika, jest niska motywacja pracowników.
Fonia

Fonia

Najprostsza, ale kosztowna, jest motywacja materialna. Rzeczywiście, większość ludzi wierzy, że praca jest konieczna, aby zarobić pieniądze „na całe życie”. Dlatego wielu często wybiera pracę, oceniając przede wszystkim, ile za nią zapłacą.
pantera

pantera

No opieka medyczna czy jakiś dedykowany oddział medyczny to spoko rzecz. My nie mamy, napiszcie jak to jest z wizytami u lekarza? Czy to jest bardzo opłacalna sprawa?
Shelm

Shelm

Bardzo dobra jest płatna opieka medyczna oraz różne rodzaje polis jakie co lepsze firmy dają. Korzystne poza pieniędzmi są także zwykłe codzienne rzeczy jak docenienie przez kierownictwo.

Dodaj komentarz

Wszystkie pola muszą być prawidłowo wypełnione

Komentarz został dodany

Redakcja Aplikuj.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających wulgarne słowa, adresy www oraz adesy e-mail i numery telefonów.

Dbamy o Twoją prywatność

Serwis wykorzystuje pliki cookies, czyli pliki tekstowe, które za zgodą Użytkownika są przechowywane na komputerze lub urządzeniu mobilnym Użytkownika, co może wiązać się również z przetwarzaniem danych osobowych Użytkownika. Pliki cookies przetwarzane przez Aplikuj.pl Paweł Strykowski, zarejestrowany w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod adresem: ul. Legionów 26/28, 43-300 Bielsko-Biała, NIP: 5471567654, REGON: 070776507, w celu umożliwienia korzystania z Serwisu, jak również na potrzeby analizy zachowań Użytkownika w Serwisie, personalizacji prezentowanych Użytkownikowi treści oraz reklam, zapewnienia działania funkcji mediów społecznościowych oraz do zarządzania Serwisem. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies, jak również dostęp do panelu zarządzania ustawieniami cookies znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych zawartych w plikach cookies jest zgoda na przetwarzanie danych osobowych wyrażona poprzez akceptację wykorzystania plików cookies (art. 6 (1)(a) RODO).

Zgoda udzielona poprzez wybór opcji "Wyrażam zgodę" oznacza akceptację wszystkich wykorzystywanych w Serwisie plików cookies. Zgoda Użytkownika może być w każdym momencie zmieniona poprzez kliknięcie w link umieszczony w Polityce Prywatności.

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo do żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym przysługujących Użytkownikowi praw, można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.

Dostosowuję swój wybór

Dokonaj szczegółowego wyboru poniższych ustawień, aby zapisać indywidualne ustawienia prywatności. Więcej szczegółowych informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Pliki cookies niezbędne do świadczenia usług drogą elektroniczną Zawsze aktywne
Narzędzia statystyczne i marketingowe Google Tag Manager, Google Analytics, Google Ads, Facebook Piksel (remarketing)
Narzędzie analityczne HotJar Statystyka