Twoje wsparcie w rekrutacji
Znajdź wymarzoną
ofertę pracy i APLIKUJ
OGŁOSZEŃ: 929        SUBSKRYBUJE: 6959
Tematy, które interesują czytelników:  Wypowiedzenie umowy, CV list motywacyjny, Headhunter, Outsourcing

5 pomysłów na promocję małej firmy w Katowicach

5 pomysłów na promocję małej firmy w Katowicach

Prowadzisz firmę? Chcesz, aby o twojej działalności dowiedziało się jak najwięcej potencjalnych klientów? W takim razie musisz postawić na promocję.

Czy jako początkujący przedsiębiorca musisz zadłużać się w banku, aby rozreklamować swoją działalność? Okazuje się, że nie. Poznaj pięć pomysłów na promocję niewielkiej firmy w Katwicach i to bez konieczności posiadania wydawania dużych sum.
 

1) Opowiedz o swoim biznesie

Działasz głównie lokalnie? A może prowadzisz sklep internetowy? Niezależnie od tego, czym się zajmujesz, powinieneś pamiętać, że to ty musisz wyjść do swoich potencjalnych klientów. Opowiedz o swoim biznesie, korzystając m.in. z lokalnych spotkań przedsiębiorców, festynów czy innych imprez, które są organizowane w twojej miejscowości. Będzie cię to kosztować niewiele, a możesz skutecznie dotrzeć do pierwszych klientów. Alternatywą dla opowiadania o swojej firmie jest zaprezentowanie branży, w której działasz.


2) Coś zamiast ulotek

Czy chętnie bierzesz ulotki od osób je rozdających? Czy zapoznajesz się z treścią ulotek, które są wrzucane do twojej skrzynki pocztowej? Dlaczego zatem uważasz, że ulotki pomogą ci w promocji twojego biznesu? Ta droga nie jest optymalna – wydasz tylko pieniądze. Zamiast ulotek, powinieneś pomyśleć o faktycznej promocji oferowanych produktów lub usług. Prowadzisz restaurację? A może sklep spożywczy? Wyjdź z oferowany dobrami do klienta, zrób atrakcyjne promocje, przygotuj próbki produktów, które rozdasz klientom. To doskonały sposób, aby dać się poznać lokalnym konsumentom.


3) A może promocja w lokalnym gazetach?

Lokalnie działające redakcje chętnie i często opisują inicjatywy mieszkańców. Prowadząc ciekawy biznes, powinieneś spróbować zainteresować nim lokalne media. Wywiad czy nawet wypowiedzenie się na łamach np. lokalnej gazety jako ekspert powinno ci ułatwić pozyskanie kolejnych klientów. Taka forma promocji jest szczególnie ważna, jeżeli działasz głównie lokalnie, w mniejszym zaś stopniu koncentrujesz się na pozyskiwaniu klientów np. przez internet.


4) Bądź w kontakcie z potencjalnymi klientami

Informowanie o nowościach? Udzielanie odpowiedzi na pytania? Aby być w stałym kontakcie z klientami, którzy zdecydowali się zrobić u ciebie zakupy, postaw na media społecznościowe. Założenie kont nie będzie cię nic kosztowało, zyskać zaś możesz naprawdę wiele. Poza byciem w stałym kontakcie z klientami, możesz również przeprowadzać akcje promocyjne. Pozyskanie pierwszych obserwujących to możliwość przybliżenia im profilu prowadzonej przez ciebie działalności.


5) Pokaż się jako ekspert

Gdy masz problem, udajesz się do eksperta, prawda? Prowadząc firmę i działając w konkretnej branży, również jesteś ekspertem. Dlaczego zatem nie wykorzystasz posiadanej wiedzy? Jako specjalista możesz podpowiadać i udzielać licznych porad. Jak? Wystarczy tylko, że założysz bloga lub będzie udzielał się na stronach internetowych omawiających zagadnienia związane z branżą, w której działasz. Poświęcając trochę czasu, również będziesz mógł zdobyć kolejnych klientów.

Infografika portalu Praca Katowice: 5 pomysłów na promocję małej firmy w Katowicach

 

Jeśli poszukujesz nowych pracowników z Katowic zarajestruj się w naszym serwisie praca-katowice.info i zamieść ogłoszenie. 

Zobacz inne porady dla pracodawców

Komentarze do wpisu

(brak komentarzy)
Redakcja Aplikuj.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających słowa wulgarne.