Własna firma

12 sposobów na wyjątkowe gadżety firmowe

2 października 2023

5 z 5

Ocena: 5 z 5 | 14 głosów

14 głosów

7 komentarzy
12 sposobów na wyjątkowe gadżety firmowe
Gadżety firmowe to doskonały sposób na promocję marki oraz budowanie więzi z klientami i partnerami biznesowymi. Wspomnienia o firmie mogą być trwalsze, jeśli zostaną wzbogacone o praktyczne, oryginalne i użyteczne przedmioty, które klienci mogą codziennie wykorzystywać.

Poszukujesz nietuzinkowych gażetów firmowych? W tym artykule znajdziesz 12 podpowiedzi, które pomogą Ci wyróżnić się na tle konkurencji i efektywnie promować swoją markę.

Gadżety firmowe to nie tylko reklama

Rolą gadżetów firmowych jest promocja. Dzięki nim zwiększa się rozpoznawalność i świadomość marki, a także powstają dobre, korzystne biznesowo skojarzenia. Dlatego wybór upominków opatrzonych logo firmy jest niezwykle ważny. Jeśli przedsiębiorstwo deklaruje się jako ekologiczne, w roli gadżetu zdecydowanie lepiej sprawdzi się eko torba niż plastikowy kubek.

Firmowe upominki to prezent wyrażający wdzięczność, budujący relację i budzący emocje. Dlatego jego wybór powinien być dobrze przemyślany i poparty wcześniejszą refleksją.

Jak wybierać gadżety?

Na rynku pojawia się coraz więcej przedsiębiorstw trudniących się personalizowaniem gadżetów, które oferują coraz ciekawsze opcje. Nic dziwnego, zapotrzebowanie jest ogromne.

Źródło obrazka: www.magazynfakty.pl

Wybór powinien zostać podjęty w oparciu o profil przedsiębiorstwa i grupę docelową, do której będą kierowane gadżety firmowe. Być może nieco inne upominki zdecydujesz się wręczyć podczas pikniku firmowego, a inne podczas oficjalnej biznesowej kolacji. Mogą to być zarówno drobiazgi w postaci długopisów, smyczy, breloków czy notatników, jak również nieco większe przedmioty w postaci kubków, koszulek firmowych, parasolek czy czapeczek. Opcji jest mnóstwo, dlatego podpowiemy Ci, co wziąć pod uwagę, aby gadżety spełniły swoje zadania.

Szukasz pracy?

Spawacz

PARETTI spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa

  • Opole
Dodana

Specjalista/-tka ds. sprzedaży (bankowość)

SalesHR

  • Gdynia
  • 7 000-8 000 zł / mc
Dodana

Specjalista/-tka ds. sprzedaży (bankowość)

SalesHR

  • Gdańsk
  • 7 000-8 000 zł / mc
Dodana

Pracownik produkcji. Drukarnia.

Masterprint Production House Sp. z o.o.

  • Swarzędz
Dodana
Dodana

12 rad, które pomogą Ci wybrać i wyróżnić gadżety firmowe

Zebraliśmy kilka rad, które pozwolą Ci wybrać upominki idealne dla celu Twojej organizacji. Oto one:

  1. Jakość przede wszystkim: przedkładanie ilości nad jakość pokazuje, że Twoja firma dba o szczegóły i wartość. Dobrej jakości gadżet zostanie z użytkownikiem na dłużej i będzie częściej używany.
  2. Spójność z marką: upewnij się, że gadżety odzwierciedlają wartości i wizerunek Twojej marki. Mogą to być kolory, logo lub hasło, które jest spójne z Twoją marką.
  3. Unikatowość: wybierz coś nietypowego lub stwórz coś specjalnie dla Twojej firmy. Może to być kształt, wzór, czy też funkcja, która wyróżnia Twój gadżet od innych. 
  4. Ekologia: gadżety wykonane z materiałów przyjaznych środowisku mogą przyciągnąć uwagę ekologicznie świadomych klientów.
  5. Użyteczność: wybierz coś, co ludzie będą chcieli i mogli używać na co dzień. Zadbaj o to, aby wybrany gadżet był przydatny w codziennym użyciu. Możesz zadać sobie pytanie, czy Ty sam byś z takiego korzystał?
  6. Personalizacja: możliwość umieszczenia na przedmiocie na przykład imienia Twojego klienta może być ciekawym wyróżnikiem.
  7. Opakowanie: nawet najlepszy gadżet może zostać zignorowany, jeśli jest źle zaprezentowany. Inwestowanie w atrakcyjne opakowanie może dopełnić jego luksusowego wizerunku (jeśli na takim Ci zależy).
  8. Integracja z technologią: jeśli to możliwe, zintegruj technologię z Twoim gadżetem. Może to być coś prostego, jak kod QR prowadzący do Twojej strony internetowej, lub coś bardziej zaawansowanego, jak wirtualna rzeczywistość.
  9. Współpraca z artystami lub projektantami: współpraca z lokalnym artystą lub projektantem w celu stworzenia unikatowego wzoru może dodać wartości i uczynić gadżet wyjątkowym.
  10. Historia i narracja: jeśli Twoje gadżety mają szczególną historię lub są częścią większej narracji Twojej marki, podziel się tym z klientami. 
  11. Dostosowanie do wydarzeń specjalnych: masz możliwość stworzenia gadżetów na konkretny event lub święto? Świetnie! Koce rozdane podczas pikniku firmowego lub czapki z daszkiem podczas wydarzenia sportowego będą kojarzyć się z przyjemnymi wspomnieniami i z pewnością będą często używane.
  12. Zapytaj o opinie: to proste, ale wiele osób zapomina, jak cenne jest zbieranie informacji zwrotnej. Dlatego zapytaj swoich klientów, co chcieliby otrzymać jako prezent. Może to prowadzić do ciekawych pomysłów, które pozwolą Ci wybrać gadżety będące strzałem w 10.

Czy papier firmowy może być gadżetem?

Niekoniecznie, ale trzeba przyznać, że papier firmowy to jeden z kluczowych elementów identyfikacji wizualnej. W związku z tym, że papier firmowy najczęściej służy do wymiany informacji, nie należy przesadzać z ozdobnikami. Udekorowaną papeterię firmową można zastosować na przykład przekazania podziękowań czy zaproszeń. 

Propozycje nietypowych gadżetów firmowych

Zanim podejmiesz ostateczną decyzję, warto przejrzeć, co oferują poszczególne firmy i… co wręcza konkurencja. Przygotowaliśmy dla Ciebie zestawienie kilku gadżetów, które sprawdzą się doskonale i zapadną w pamięć:

  • słuchawki z logo firmy z łącznością Bluetooth to nietypowy, ale przydatny i atrakcyjny gadżet,
  • ładowarki solarne zachwycą ekologicznie świadomych klientów,
  • rozkładane deski do gry to świetny gadżet dla miłośników szach, warcabów i innych planszowych rozgrywek,
  • wirtualne wycieczki po firmie to świetna propozycja dla klientów zainteresowanych procesem produkcji. Kod QR prowadzący do wirtualnej wycieczki po zakładzie produkcyjnym może być świetnym gadżetem wielokrotnego użytku,
  • eko torby, których klient może używać przez długi czas.

Mamy nadzieję, że masz już kilka pomysłów na firmowe upominki. Trzymamy kciuki, aby stały się ulubionymi gadżetami dla Twoich klientów!

Najczęściej zadawane pytania

Jakie gadżety firmowe będą najlepsze dla mojej firmy?

Wybór zależy od branży i celu. Zastosuj strategie takie jak jakość, zgodność z marką i praktyczność, aby znaleźć najlepszy gadżet.

Czy ekologiczne gadżety firmowe są dobrym pomysłem?

Tak, ekologiczne gadżety firmowe mogą przyciągnąć ekologicznie świadomych klientów i wzmocnić pozytywny wizerunek marki.

Jak mogę uczynić gadżety firmowe bardziej unikatowymi?

Aby uczynić gadżety bardziej unikatowymi, możesz zastosować spersonalizowanie, integrację z technologią lub współpracę z artystami.

Czy opakowanie jest ważne dla gadżetów firmowych?

Tak, atrakcyjne opakowanie może uczynić gadżet bardziej luksusowym i przyciągającym uwagę.

Jakie są korzyści z zastosowania strategii w gadżetach firmowych?

Strategie te mogą zwiększyć atrakcyjność Twojej marki, wyróżnić Cię na rynku i budować lojalność klientów poprzez wartościowe i spójne gadżety.

Autor

Artykuł został opracowany i zmodyfikowany przez kilku autorów. Poniżej podajemy dane redaktora lub autora, który dokonał ostatniej modyfikacji.

Anna Różak

Copywriterka, autorka głównie dla branży HR. Piszę o rekrutacji, benefitach pracowniczych, jestem na bieżąco ze zmianami w prawie pracy.

Prywatnie mnóstwo czytam i opiekuję się najpiękniejszym kundelkiem po tej stronie Wisły.

7 komentarzy

coolaaaa

coolaaaa

Dla mnie to pozytywna rzecz - gadżety firmowe są w wielu sytuacjach przydatne
zyga

zyga

Lepiej mieć gadżety niż nie mieć. W nieoczekiwanych sytuacjach zawsze to jest jakiś gift. Oczywiście warto przemyśleć konkretnie co to ma być.
Radiorama

Radiorama

Jeżeli gustowne gadżety się wykorzystuje to dobra rzecz. Od długopisów i nawet ciekawych upominków jest zawsze wizerunkowo lepiej a i na nieoczekiwane wizyty to się często potrafi przydać.
Górniak

Górniak

Reklama w obecnych czasach odgrywa kolosalną rolę. Reklamy sza wszędzie, w gazetach, w telewizji, radiu... Uważam, że gadżety firmowe to bardzo tania, ale skuteczna reklama.
Pani Gadżet

Pani Gadżet

Podczas fazy idei musisz zrealizować najważniejsze szczegóły. Jeśli pomysł nie jest czymś, co Cię pasjonuje, lub jeśli nie ma rynku na Twoje dzieło, może nadejdzie czas na burzę mózgów z innymi pomysłami. Dobra reklama ma znaczenie.
Geba2

Geba2

Osobiście uważam, że biznes powinien się przynajmniej podobać. Na przykład ja kocham każdy z moich projektów biznesowych, a jeśli nie, to nie przyniosą zysków.
Rommel

Rommel

Jak dla mnie dobra rzecz, która casami się przydaje gdy następuje jakaś nieoczekiwana sytuacja. Wiele firm dalej tak działa co widzę osobiście na co-dzień.

Dodaj komentarz

Wszystkie pola muszą być prawidłowo wypełnione

Komentarz został dodany

Redakcja Aplikuj.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających wulgarne słowa, adresy www oraz adesy e-mail i numery telefonów.