Pod terminem „gadżety reklamowe” należy rozumieć produkty służące reklamowaniu towarów lub usług firmy. Współcześnie drukarnie są w stanie zaprojektować i wykonać nadruk na dowolnie wybranych wyrobach. Do najpopularniejszych gadżetów reklamowych zalicza się m.in.: długopisy, kubki, ołówki, notesy czy kalendarze. Nie brakuje jednak nietypowych gadżetów, np. parasolek, zegarów ściennych czy latarek.
Z pewnością dziś gadżety reklamowe już nie zaskakują konsumentów, nie oznacza to jednak, że nie są skuteczne. Przeciwnie, firma chcąca zaistnieć w świadomości potencjalnych klientów lub biznesowych kontrahentów powinna zainwestować w wybrane produkty.
Długopisy – produkt zawsze potrzebny
Do najpopularniejszych gadżetów reklamowych należy zaliczyć długopisy reklamowe. Ich popularność wynika z dwóch faktów: po pierwsze są tanie, po drugie są praktyczne – chętnie sięgają po nie klienci indywidualni, jak i przedsiębiorcy. Jeżeli dodać do tego jeszcze fakt, że są trwałym nośnikiem reklamowy, to nie powinno dziwić, dlatego właśnie ten produkt znajduje się na szczycie, gdy mowa o popularności poszczególnych gadżetów.
Długopisy reklamowe to nie zawsze najtańsze długopisy z nadrukiem. Obok takich należy wskazać eleganckie zestawy składające się m.in. z długopisu i pióra wiecznego lub długopisu i automatycznego ołówka. Takie komplety często są pakowane w eleganckie, drewniane pudełka. W efekcie nadruk może znaleźć się zarówno na poszczególnych przyborach piśmienniczych, jak i na opakowaniu. A komplet można podarować najlepszym kontrahentom np. w ramach świątecznego upominku. Firma zyskuje wizerunkowo i przypomina o sobie.
A może coś do jedzenia?
Jeszcze kilka lat temu gadżetami reklamowymi były głównie długopisy, notesy czy kalendarze. Dziś coraz część drukarnie wykonują nadruk na materiałach opakowaniach np. czekolad czy cukierków. Słodkie gadżety reklamowe są o tyle ciekawe, że… naprawdę wywołują u konsumenta pozytywne skojarzenia.
Słodkie gadżety reklamowe najczęściej pojawiają się w recepcjach lub sekretariatach – tam, gdzie klienci mają styczność z pracownikami firmy po raz pierwszy. Drobny poczęstunek zawsze jest mile widziany i klienci często czują się zobowiązani po jego otrzymaniu.
Kalendarz – gadżet również dla firmy
Wśród popularnych gadżetów reklamowych wskazać należy również na kalendarze. To jedne z niewielu produktów, które używamy każdego dnia przez cały rok. Przedsiębiorcy już dawno zauważyli korzyści płynące z faktu zamawiania w drukarniach reklamowych kalendarzy. Tymi można obdarować zarówno klientów indywidualnych, jak i biznesowych kontrahentów.
Z kalendarzy korzysta się w praktycznie w każdej firmie. Większość poza kalendarzami książkowymi jest zmuszona zakupić również ścienne. Kalendarze, z których będą korzystać pracownicy danej firmy również powinny być gadżetami reklamowymi. W ten sposób mogą oni dodatkowo promować produkty lub usługi oferowane przez swojego pracodawcę i to niezależnie od miejsca, w którym się znajdą.