Prezentacja kandydata

Plebiscyt Absolwent XXI wieku

Norbert Oruba

Norbert Oruba
Kategoria:
Biznes

Specjalista ds. marketingu, absolwent Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Śląskiego. Ukończył dwa kierunki: socjologię ogólną i politologię ze specjalnością komunikacja społeczna i dziennikarstwo. Obie swoje prace dyplomowe poświęcił zagadnieniom reklamy i ruchów społecznych oraz publikacjom prasowym.

Wraz ze studiami rozpoczęła się jego fascynacja tematyką mediów, marketingu i public relations. Dziś zajmuje się tymi zagadnieniami zawodowo, najpierw pracował w firmie Lux Time jako główny copywriter, następnie pełnił funkcję marketing managera i rzecznika prasowego platformy edukacyjnej WikiVid, a obecnie jest managerem działu marketingu i reklam firmy ARCO. Oprócz tego zdobywał doświadczenie w działach e-marketingu, rozwijając umiejętności tworzenia od podstaw kampanii reklamowych skierowanych do wszystkich środków przekazu.

Norbert Oruba zdobył wiele nominacji oraz nagród branżowych i społecznych, między innymi otrzymał tytuł "Absolwent z Pasją miesiąca październik" przyznawany przez JM Rektora Uniwersytetu Śląskiego oraz był nominowany do prestiżowej nagrody PRotony 2015. Ponadto jego publikacje ukazują się na łamach największych mediów branżowych tj. Marketer+, Nowy Marketing i Harvard Business Review Polska.

W trakcie studiów Norbert udzielał się społecznie w Zagłębiu Dąbrowskim. Był redaktorem portalu dąbrowiak.eu, propagującego historię oraz aktywność kulturalną i polityczną w regionie. Koordynował działania reklamowe w Stowarzyszeniu Wolny Ruch Obywatelski, mającym na celu poprawę warunków społecznych i wspierającym rozwój edukacji. Stowarzyszenie wraz z Kołem Naukowym Politologów UŚ organizowało cyklicznie „Dyskusje, A Nie Debaty” (DAND), w których uczestniczył m.in. Paweł Kukiz. We własnym zakresie Norbert wspierał również artystów związanych z Zagłębiem Dąbrowskim.

Podczas studiów jego wielką pasją było także dziennikarstwo. Jako dziennikarz muzyczny w swoich tekstach koncentrował się na rapie: opublikował około 200 recenzji, 50 felietonów i 100 wywiadów na portalach: RapSite.eu, RespectHH.plCGM.plHipHop.com.pl, RapPortal.pl, RapNews.eu, Rapiszon.pl.

Obecnie prowadzi prywatnego bloga norbertoruba.pl, ale też bloga poświęconego reklamie na prestiżowej platformie NaTemat.pl, której redaktorami naczelnymi są Tomasz Machała i Tomasz Lis. Bloguje również w serwisie INNPoland.pl.

Jedyny patent na życie to znaleźć swoją pasję i zakochać się w niej jak w kobiecie. Być najlepszym, a kiedy już się to osiągnie, podnieść poprzeczkę jeszcze wyżej” – to recepta na sukces Norberta Oruby.