Specjalista Sekcji Postępowań Sprawdzających Wydziału Ochrony Informacji
Nadodrzański Oddział Straży Granicznej w Krośnie Odrzańskim
wygasa za 8 dni
(do )
-
Krosno Odrzańskie, lubuskie pow. krośnieński
Urzędnik
Umowa o pracę
Zakres obowiązków
1. Narzędzia pracy - komputer, telefon, drukarka, niszczarka.
2. Budynek nie jest przystosowany dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim.
-
prowadzenie zwykłych, poszerzonych, kontrolnych oraz kolejnych postępowań sprawdzających w stosunku do funkcjonariuszy i pracowników oraz osób ubiegających się do służby lub pracy w Oddziale. Sporządzanie dokumentacji i dokonywanie sprawdzeń w ewidencjach i kartotekach niedostępnych powszechnie danych zawartych w ankiecie oraz innych informacji uzyskanych w toku postępowania sprawdzającego, w zakresie niezbędnym do ustalenia, czy osoba sprawdzana daje rękojmię zachowania tajemnicy. Ewidencjonowanie otrzymanej z zewnątrz korespondencji w stosownych urządzeniach ewidencyjnych sekcji w celu właściwej realizacji zadań wynikających z ustawy o Ochronie Informacji Niejawnych.
-
przyjmowanie, ewidencjonowanie i dokonywanie analiz oświadczeń majątkowych funkcjonariuszy i pracowników Oddziału zgodnie z decyzją Komendanta Głównego Straży Granicznej, a także publikowanie oświadczeń o stanie majątkowym osób pełniących funkcję organów Straży Granicznej na stronach internetowych w Biuletynie Informacji Publicznej w celu spełnienia wymogów wynikających z Decyzji Komendanta Głównego SG.
-
prowadzenie szkoleń z zakresu postępowań sprawdzających oraz oświadczeń majątkowych w celu właściwego interpretowania przepisów, wypełniania druków, a także podnoszenia wiedzy,
-
przeprowadzanie rozmów z osobami sprawdzanymi, z przełożonymi osób sprawdzanych, z osobami wskazanymi przez osobę sprawdzaną, przeprowadzenie wywiadów w miejscu zamieszkania osób sprawdzanych, sprawdzanie stanu i obrotów na rachunkach bankowych oraz zadłużenia osób sprawdzanych w celu uzyskania informacji mogących mieć znaczenie dla oceny dawania rękojmi zachowania tajemnicy;
-
udzielanie pomocy merytorycznej funkcjonariuszom i pracownikom w zakresie wykonywanych przez nich czynności służbowych dotyczących ochrony informacji niejawnych, postępowań sprawdzających oraz oświadczeń majątkowych w celu uniknięcia błędów w wypełnieniu dokumentów wpływających do Sekcji Postępowań Sprawdzających;
-
przekazywanie informacji do wnioskodawcy o zakończonych postępowaniach sprawdzających oraz uzyskanych poświadczeniach bezpieczeństwa przez określone osoby uprawniających je do dostępu do informacji niejawnych o określonej klauzuli tajności w celu poinformowania o zakończeniu oraz wyniku postępowania sprawdzającego;
-
realizowanie czynności związanych z wykonywaniem zabezpieczaniem, przechowywaniem zakończonych akt postępowań sprawdzających oraz przygotowanie powyższych do archiwizowania w celu przekazania ich do Archiwum Straży Granicznej;
-
prowadzenie w imieniu Pełnomocnika Komendanta ds. Ochrony Informacji Niejawnych aktualnego wykazu stanowisk i osób dopuszczonych do służby lub pracy na stanowiskach, na których wymagany jest dostęp do informacji niejawnych o określonej klauzuli dostępu. Ponadto prowadzenie w tym zakresie stosownej ewidencji w celu realizacji § 15 Ustawy o Ochronie Informacji Niejawnych.
Wymagania
-
wykształcenie: wyższe
-
doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego administracji lub pracy biurowej.
-
znajomość ustawy o ochronie informacji niejawnych,
-
„W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
-
znajomość ustawy o Straży Granicznej,
-
umiejętność obsługi komputera.
-
Posiadanie obywatelstwa polskiego
-
Korzystanie z pełni praw publicznych
-
Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
-
wykształcenie: wyższe z zakresu ochrony informacji niejawnych
-
doświadczenia zawodowego
-
umiejętność pracy w zespole,
-
komunikatywność, dyspozycyjność,
-
stosowanie prawa w praktyce.
Oferujemy
-
Indywidualny rozkład czasu pracy
-
Możliwość wyjścia w celu załatwienia ważnej sprawy
-
Miejsce parkingowe na terenie urzędu
-
Dofinansowanie do wypoczynku pracowników
-
Dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników
Dodana
Wygasa
(za 7 dni)
Praca alert - powiadomienia
Urzędnik, Krosno Odrzańskie