Główny specjalista ds. antykorupcji oraz rozpatrywania zgłoszeń sygnalistów

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi w Warszawie
wygasa za 11 dni (do )
  • Warszawa, mazowieckie

Urzędnik

Umowa o pracę

Praca zdalna

Podobne oferty pracy

  • Aplikant

    Straż Miejska m. st. Warszawy
    • Warszawa
    • umowa o pracę
    • praca od zaraz
    • bez doświadczenia
    • wideo
    Aplikuj szybko
    Polecana Popularna
    Dodana

Zakres obowiązków

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:

  • praca administracyjno-biurowa
  • zagrożenie korupcją
  • permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach
  • zagrożenie naciskami interesariuszy

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:

  • użytkowanie sprzętu biurowego
  • praca siedząca przed komputerem z monitorem ekranowym
  • budynek Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi w Warszawie dostosowany jest do potrzeb osób niepełnosprawnych poprzez zapewnienie odpowiedniej szerokości ciągów komunikacyjnych, odpowiedniej szerokości drzwi, braku progów na ciągach komunikacyjnych i do pomieszczeń biurowych, wyłożenie na ciągach komunikacyjnych wykładziny antypoślizgowej, dostosowanie toalet, platformy przyschodowe zamontowane są przy schodach wewnętrznych prowadzących z holu głównego na korytarze parteru
  • budynek może stwarzać problemy dla osób niepełnosprawnych ruchowo, ze względu na korytarze dzielone drzwiami z samozamykaczami
  • podejmuje działania w obszarze przeciwdziałania korupcji w Ministerstwie, wynikające z uregulowań wewnętrznych obowiązujących w tym zakresie w Ministerstwie, w szczególności odpowiada za przygotowanie i aktualizację regulacji wewnętrznych w tym obszarze, jak również dokonuje oceny realizacji strategii działań antykorupcyjnych oraz stosowania się do zaleceń właściwych organów, np. Centralnego Biura Antykorupcyjnego;
  • współpracuje z komórkami organizacyjnymi Ministerstwa w zakresie wymiany informacji i formułowania wytycznych w odniesieniu do polityki antykorupcyjnej oraz na temat ryzyka korupcyjnego i rozwiązań służących jego minimalizacji, w tym promowanie zachowań zgodnych z normami prawnymi i etycznymi, jak również przekazuje propozycję szkoleń w tych obszarach;
  • realizuje zadania związane z przyjmowaniem od sygnalistów zgłoszeń wewnętrznych i zewnętrznych o naruszeniu prawa wpływających do Ministerstwa, dokonuje ich analizy, kwalifikacji, uczestniczy w postępowaniach wyjaśniających oraz podejmuje działania mające na celu zapewnienie rzetelnej i sprawnej realizacji zadania, z zachowaniem przyjętych w tym obszarze regulacji wewnętrznych i standardów działania;
  • zamieszcza i aktualizuje w Intranecie oraz Biuletynie Informacji Publicznej MRiRW informacje dotyczące aktualnych standardów oraz regulacji prawnych w obszarze przeciwdziałania korupcji, jak również przyjmowania i rozpatrywania zgłoszeń od sygnalistów;
  • sporządza roczne sprawozdania z obszaru dotyczącego przeciwdziałania korupcji oraz zgłoszeń od sygnalistów, w celu zapewnienia aktualnej wiedzy o ilości, charakterze i częstotliwości zgłaszanych nieprawidłowości i/lub nadużyć w Ministerstwie;
  • współpracuje z przedstawicielami innych organów administracji publicznej, w tym np. z przedstawicielami Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Rzecznika Praw Obywatelskich, w zakresie wymiany informacji oraz dobrych praktyk w obszarze dotyczącym przeciwdziałania korupcji oraz rozpatrywania zgłoszeń od sygnalistów;
  • uczestniczy w aktualizacji regulacji wewnętrznych dotyczących zasad przyjmowania i rozpatrywania zgłoszeń sygnalistów oraz informacji w tym zakresie zamieszczanych w Intranecie oraz w Biuletynie Informacji Publicznej MRiRW;
  • realizuje zadania związane z analizą, kwalifikacją oraz rozpatrywaniem skarg i wniosków wpływających do Ministerstwa, w tym prowadzi postępowania wyjaśniające w zakresie skarg i wniosków.

Wymagania

  • wykształcenie: wyższe
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy doświadczenia zawodowego
  • 3 lata stażu pracy w jednostkach sektora finansów publicznych lub w obszarze procesów zarządzania zgodnością
  • Znajomość przepisów dotyczących funkcjonowania administracji publicznej
  • Znajomość przepisów ustawy o ochronie sygnalistów
  • Znajomość problematyki dotyczącej przeciwdziałaniu korupcji w administracji publicznej
  • Komunikatywność,
  • Umiejętność analitycznego myślenia
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • doświadczenia zawodowego
  • Wykształcenie: wyższe o kierunku administracja lub prawo
  • Rok stażu pracy w obszarze związanym z przeciwdziałaniem korupcji
  • Znajomość jezyka angielskiego na poziomie komunikatywnym
  • Znajomość zagadnień związanych z problematyką rolnictwa, rozwoju wsi, rynków rolnych oraz rybołówstwa

Oferujemy

Wynagrodzenie i rozwój zawodowy: dodatek za wysługę lat pracy (powyżej 5 lat) od 5 do 20% wynagrodzenia w zależności od udokumentowanego stażu pracy, "trzynaste" wynagrodzenie, możliwość korzystania z Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej, możliwość korzystania z niskooprocentowanej pożyczki, wsparcie finansowe w trudnej sytuacji życiowej, dofinansowanie do zakupu okularów korekcyjnych, możliwość doskonalenia zawodowego poprzez udział w szkoleniach i innych formach rozwoju oraz możliwość refundacji kosztów języka obcego, studiów podyplomowych, program wsparcia pracowników obejmujący wsparcie psychologiczne, menedżerskie i prawno-finansowe, adaptacja pracownika przygotowująca do codziennej pracy

Elastyczne formy zatrudnienia i świadczenia pracy: dobra lokalizacja, ruchomy czas pracy, indywidualny rozkład czasu pracy, możliwość wykonywania pracy poza siedzibą urzędu (praca zdalna uzgodniona z pracodawcą, praca zdalna okazjonalna), możliwość wyjścia z pracy w celu załatwienia ważnej sprawy, stołówka pracownicza, miła atmosfera w pracy, dbałość o zachowanie równowagi pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym, możliwość przyjścia do pracy z czworonogiem

Sport, rekreacja i zdrowie: platforma MyBenefit, dopłaty do biletów na imprezy kulturalno-oświatowe, możliwość udziału w wyjazdach edukacyjnych, raz w roku dofinansowanie do wypoczynku pracowników, dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników, karty sportowe, dofinansowanie do zajęć sportowo-rekreacyjnych, możliwość wykupienia na preferencyjnych warunkach pakietu medycznego dla pracownika i członków rodziny oraz możliwość wykupienia grupowego ubezpieczenia na życie, stojaki na rowery na terenie urzędu (możliwość korzystania z szafek ubraniowych i natrysków w szatniach dla rowerzystów), Strefa Kreacji - komfortowe pomieszczenie do odpoczynku i kreatywnych spotkań oraz siłownia dla pracowników, możliwość zakupu produktów w ramach „Lokalnego rolnika” oraz „Pszczelego dworku"

Podobne oferty pracy

Dodana
Wygasa (za 10 dni)

Polecani pracodawcy