Visa

Pracodawca zakończył zbieranie zgłoszeń na tę ofertę.
Data wygaśnięcia oferty: 26.05.2025

Inspektor wojewódzki ds. planowania i realizacji budżetu

Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach
  • Katowice, śląskie

Umowa o pracę

Zakres obowiązków

Stanowisko pracy zlokalizowane w pomieszczeniach biurowych na II piętrze budynku. Budynek wyposażony jest w windy osobowe oraz pomieszczenia sanitarne dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wejście do Urzędu wyposażone w podjazd (od strony ul. Reymonta). Obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie. Konieczność prowadzenia rozmów telefonicznych. Kontakty zewnętrzne z: Ministerstwem Finansów oraz ministerstwami resortowymi - w ramach planowania i realizacji budżetu Wojewody Śląskiego w celu uzgodnienia i wymiany informacji w zakresie nadzorowanych działów, Jednostkami Administracji Zespolonej - w ramach planowania i realizacji budżetu województwa śląskiego oraz w celu uzyskiwania informacji dotyczących dokonywania zmian w planie wydatków jednostek oraz Jednostkami Samorządu Terytorialnego - w ramach planowania i realizacji budżetu województwa śląskiego oraz w celu uzyskiwania informacji dotyczących udzielanych jednostkom dotacji.

  • Weryfikuje wnioski dotyczące dokonywanych zmian w budżecie, składane przez wydziały Urzędu oraz Jednostki Administracji Zespolonej (JAZ) pod względem zgodności z przepisami prawa i rachunkowym.
  • Przygotowuje projekt budżetu Wojewody Śląskiego w układzie tradycyjnym i zadaniowym dla części 85/24 – województwo śląskie.
  • Weryfikuje w ramach nadzorowanych działów wnioski w zakresie zmian w budżecie złożone przez wydziały Urzędu oraz JAZ pod względem zgodności z przepisami prawa i rachunkowym.
  • Inicjuje działania i uczestniczy w procesie opracowania decyzji Wojewody Śląskiego w sprawach projektu ustawy budżetowej oraz ustawy budżetowej, aby stworzyć plan finansowy w układzie tradycyjnym i zadaniowym stanowiący podstawę gospodarki finansowej dla części 85/24 - województwo śląskie.
  • Rozlicza udzielane powiatom ziemskim i grodzkim dotacje na działalność bieżącą i zakupy majątkowe powiatowych inspektoratów nadzoru budowlanego oraz komend miejskich i powiatowych państwowej straży pożarnej województwa śląskiego.
  • Wprowadza do systemów informatycznych QNT oraz TREZOR - wydawane decyzje Wojewody Śląskiego i decyzje Ministra Finansów w sprawie zmian w planie wydatków województwa śląskiego.
  • Kontroluje plany finansowe dysponenta III – go stopnia i JAZ na podstawie prowadzonej ewidencji wydatków budżetu Wojewody Śląskiego w systemach informatycznych QNT, TREZOR oraz ewidencji własnej.

Wymagania

  • wykształcenie: wyższe lub wyższe ekonomiczne
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego na stanowiskach związanych z planowaniem budżetu lub/i prowadzeniem spraw finansowych lub/i księgowości – w przypadku posiadania wykształcenia wyższego. Doświadczenie zawodowe nie jest wymagane w przypadku posiadania wykształcenia wyższego ekonomicznego.
  • znajomość ustaw: o finansach publicznych, o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, o dochodach jednostek samorządu terytorialnego oraz rozporządzeń wykonawczych do tych ustaw
  • znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego (Dział I)
  • organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, komunikacja
  • w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • wykształcenie: brak
  • co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w administracji publicznej na stanowiskach związanych z planowaniem budżetu lub/i z prowadzeniem spraw finansowych lub/i księgowości
  • umiejętność obsługi komputera (pakiet MS Office) na poziomie średniozaawansowanym
  • znajomość ustawy o kształtowaniu wynagrodzeń w państwowej sferze budżetowej oraz o zmianie niektórych ustaw
  • znajomość ustawy o wojewodzie i administracji rządowej w województwie
  • podejmowanie decyzji i odpowiedzialność, radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych

Oferujemy

· stabilne zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę

· dodatek za wysługę lat od 5 do 20% wynagrodzenia w zależności od udokumentowanego stażu pracy

· dodatkowe wynagrodzenie roczne tzw. ,,trzynastka”

· nagrody okresowe uzależnione od osiąganych wyników pracy

· elastyczny czas pracy

· perspektywę rozwoju zawodowego

· udział w szkoleniach/kursach, dofinansowanie do studiów i nauki języków obcych

· pakiet socjalny, w tym między innymi: dofinansowanie do wypoczynku, wsparcie finansowe w trudnych sytuacjach, pożyczki na cele mieszkaniowe, dopłata do karty sportowej

· możliwość skorzystania z oferty ubezpieczenia grupowego a także Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej

· dofinansowanie do zakupu okularów

Visa

Pracodawca zakończył zbieranie zgłoszeń na tę ofertę.
Data wygaśnięcia oferty: 26.05.2025

Polecani pracodawcy