Twoje wsparcie w rekrutacji
Znajdź wymarzoną
ofertę pracy i APLIKUJ
OGŁOSZEŃ: 4002        SUBSKRYBUJE: 7330
Tematy, które interesują czytelników:  Systemy czasu pracy, Certyfikaty językowe, Ergonomia, Coworking, Kiedy zus wypłaca chorobowe

Dobry handlowiec w każdej firmie mile widziany

Dobry handlowiec w każdej firmie mile widziany
Dział sprzedaży w każdej firmie jest jednym z najważniejszych, bo stoi za jej sukcesem. By w tym dziale pracowali wyłącznie dobrze handlowcy, pracodawca określa cechy idealnego pracownika. Właśnie, kiedy szukać pracy na stanowisku specjalisty do spraw sprzedaży?

Handlowiec jest odpowiedzialny za kontakty z klientami. Większość firm, które doskonale wiedzą, jak ważny jest ten pracownik dla sprawnego funkcjonowania całego przedsiębiorca, organizuje różnorodne szkolenia i kursy z zakresu prezentacji i sprzedaży towarów. By handlowiec mógł rzetelnie wykonywać swoje zawodowe obowiązki, często otrzymuje służbowy samochód i telefon komórkowy. Jeżeli dodać do tego dobrą pensję i premię za wyniki, śmiało można powiedzieć, że kandydatów na takie stanowisko nie brakuje.

Z punktu widzenia pracownika, który decyduje się aplikować na stanowisko handlowca ważne jest, by odpowiedział sobie, czy rzeczywiście nadaje się do takiej pracy. Choć może się ona wydawać stosunkowo prosta, współcześnie wcale nie tak łatwo sprzedać dobry produkt lub usługę. Właśnie dlatego handlowiec musi wykazać się szeregiem cech, które ułatwią mu nawiązanie kontaktu z potencjalnym klientem i pomogą mu go przekonać do zakupu.


Wygląd ma znaczenie

Pierwsze wrażenie jest niebagatelne i potencjalni handlowcy muszą o tym pamiętać nie tylko podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Osoba odpowiedzialna za sprzedaż w firmie powinna być świadoma tego, że jej sposób prezentacji nie jest bez znaczenia dla osiąganych wyników. Schludny ubiór i uporządkowana oferta handlowa to zupełne podstawy, by móc powiedzieć, że przed klientem wypadło się dobrze.

Poza kwestią wyglądu pojawia się też pytanie o sposób prezentowania się. Postawa, mimika czy gesty mają znaczenie. Nie można zapomnieć, że na ich podstawie kandydat będzie oceniany nie tylko na spotkaniu z potencjalnym pracodawcą. Już rozmowę kwalifikacyjną można uznać za test – czy kandydat potrafił się dobrze zaprezentować i „sprzedać” osobie siedzącej po drugiej stronie biurka?


Nawiązać kontakt i być w kontakcie

Dziś sprzedanie towaru czy usługi jest tylko jednym z etapów kontaktów z klientami. Dobry handlowiec musi być nie tylko komunikatywny i przekonujący – musi również pamiętać o pomocy posprzedażowej lub dostarczeniu klientowi gratisów, materiałów reklamowych. W przypadku handlowców oferujących towary, warto zadbać również o pomoc klientowi w ekspozycji poszczególnych produktów. To wcale nie wykracza poza zakres obowiązków zawodowych handlowca – przeciwnie, to pomaga mu w budowaniu dobrych i dłuższych relacji.

Gdy mowa o kontakcie z klientem, to nie można zapomnieć, ze handlowiec powinien być zorganizowany. Dobrze, by pamiętał nie tylko o przygotowaniu oferty handlowej, lecz także opracował ze swoimi przełożonymi możliwe zniżki czy rabaty, jakie może zaoferować zainteresowanemu, ale nie przekonanemu klientowi. Trzeba pamiętać, że zdolności negocjacyjne są bardzo ważne, bo dzięki nim można sprawić, że firma zyska intratne zlecenia.


Liczy się pozytywne nastawienie

Praca handlowca jest wymagająca. Dobry potrafi nie tylko odpowiedzieć na potrzeby potencjalnego klienta, lecz także dążyć do celu. Potrzebna jest zatem wytrwałość i skupienie się na wyznaczonych odpowiednio wcześniej zadaniach. Negatywne nastawienie do pracy z całą pewnością nie zaowocuje zadowolonymi klientami czy szefem. W tej pracy liczą się wyniki. By je osiągać, trzeba każdego dnia na nowo uczyć się rozmawiać z klientami. W praktyce tylko najlepsi mogą wypracować zysk większy niż w miesiącu poprzednim.

Oceń ten wpis
Dobry handlowiec w każdej firmie mile widziany
Ocena: 5.0, liczba głosów: 19

Zobacz inne porady

Opinie

(brak komentarzy)
Redakcja Aplikuj.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających słowa wulgarne.