Jeżeli zastanawiasz się, jak wybrać biuro rachunkowe, to zapoznaj się z artykułem: „Kiedy jest dobry moment na zmianę biura rachunkowego?”. Poniżej znajdziesz szczegółowe informacje o oszczędnościach, jakie możesz zyskać, decydując się na współpracę z wybranym przez siebie biurem.
1) Oszczędność czasu
Bez wątpienia to największa zaleta wiążąca się z postawieniem na biuro rachunkowe. Przedsiębiorca może zaoszczędzić sporo czasu, bo nie musi samodzielnie zajmować się rozliczeniami. Równie istotne jest wyeliminowanie konieczności zapoznawania się z aktualizacjami przepisów. Właściciel firmy korzystający z pomocy biura rachunkowego może być też pewien, że w dokumentach nie zostanie popełniony kosztowny błąd, a nawet jeżeli, to nie on będzie korygował zeznania.
Oszczędność czasu widoczna jest również wówczas, gdy mowa o konieczności cyklicznego przeprowadzania rekrutacji na stanowisko księgowego. O ile ten zawsze może złożyć wymówienie, o tyle mało prawdopodobne jest, że biuro rachunkowe z dnia na dzień zakończy swoją działalność. Dobrze, by przedsiębiorca miał to na uwadze.
2) Oszczędność pieniędzy
Zatrudnienie pracownika kosztuje. By sprawdzić, ile dokładnie, przedsiębiorca może skorzystać m.in. z tego kalkulatora. Koszty są generowane jednak już w momencie, gdy zapada decyzja o stworzeniu nowego stanowiska pracy, bo to należy odpowiednio wyposażyć. Poza pensją osoby wyłonionej podczas rekrutacji, przedsiębiorca musi też pamiętać o konieczności opłacenia np. kursów czy szkoleń. W praktyce skorzystanie z biura rachunkowego jest tańszym rozwiązaniem. Właściciel firmy na koniec każdego miesiąca otrzymuje fakturę, którą musi opłacić.
Oszczędność pieniędzy widać również wówczas, gdy mowa o zakupie wszystkich niezbędnych programów ułatwiających prowadzenie ksiąg rachunkowych, papieru czy przyborów biurowych. Większość aplikacji zaprojektowanych z myślą o firmach i prowadzeniu przez nich ksiąg, wymaga cyklicznego odnawiania licencji. W praktyce koszty są generowane co miesiąc.
3) Oszczędność miejsca
Prowadzenie ksiąg rachunkowych wiąże się również z koniecznością gromadzenia segregatorów wypełnionych dokumentami. Im większa jest firma i im więcej pracowników zatrudnia, tym więcej papierów będzie gromadziła. Przechowywane powinny być one w odpowiednich warunkach. Przedsiębiorca powinien mieć świadomość, że np. dostęp do akt pracowniczych nie powinny mieć osoby nieupoważnione. Jeżeli decyduje się na samodzielne prowadzenie księgowości firmy, to musi mieć na uwadze to, że potrzebne będzie mu dodatkowe pomieszczenie, w którym możliwe będzie przechowywanie dokumentów.
Ponieważ nie każda firma może pozwolić sobie na wygospodarowanie takiego miejsca, bo np. jej siedziba mieści się w mieszkaniu, skorzystanie z usług biura rachunkowego jest najlepszym z możliwych rozwiązań.
To może Cię również zainteresować
Biuro rachunkowe - dlaczego warto powierzyć swoje finanse profesjonalistom?