Inspektor wojewódzki ds. kontroli z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej

Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie
wygasa za 29 dni (do )
  • Kraków, małopolskie

Urzędnik

Umowa o pracę

Zakres obowiązków

Praca w terenie, krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe, zagrożenie korupcją, permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach, praca pod presją czasu.

Praca na przedmiotowym stanowisku pracy polega na wykonywaniu zadań kontrolnych w terenie w siedzibie jednostki kontrolowanej. Kontrolerzy przemieszczają się za pomocą środków komunikacji zbiorowej (np. bus, pociąg, autobus) lub pojazdem służbowym.

W przypadku pracy biurowej w siedzibie Urzędu pracodawca zapewnia racjonalne, niezbędne usprawnienia w środowisku pracy w przypadku zatrudnienia osoby niepełnosprawnej. Usprawnienia polegają na dostosowaniu stanowiska pracy do indywidualnych potrzeb osoby niepełnosprawnej wynikających ze zgłoszonego w konkretnej sytuacji stopnia i rodzaju niepełnosprawności. W przypadku niepełnosprawności wynikającej ze schorzenia narządu ruchu zapewniona jest odpowiednia wolna powierzchnia w pomieszczeniu pracy – w uzasadnionych przypadkach powierzchnia manewrowa umożliwiająca poruszanie się przy pomocy wózka inwalidzkiego. Zachowane są wynikające z przepisów prawa budowlanego wymagane parametry kubatury pomieszczeń, ich wysokości, szerokości drzwi (za wyjątkiem części drzwi w budynkach zabytkowych, również z obecnością progów), oświetlenia, a także ergonomii stanowiska pracy (odpowiednie, ergonomiczne siedziska, biurka, komputery i inne sprzęty).

Część pomieszczeń higieniczno - sanitarnych posiada pełne dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych. Odległość od stanowiska pracy chronionej do najbliższego ustępu nie przekracza 50 m, a w przypadku konieczności korzystania wyłącznie z pomieszczenia w pełni przystosowanego do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim istnieje możliwość dotarcia do tego rodzaju pomieszczenia przy wykorzystaniu dźwigu osobowego i/lub pochylni. Czynniki szkodliwe dla zdrowia w środowisku pracy nie występują, uciążliwe są bieżąco minimalizowane.

  • Przeprowadza postępowania kontrolne z realizacji zadań z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej wykonywanych przez jednostki organizacyjne systemu wspierania rodziny i pieczy zastępczej (ośrodki pomocy społecznej, powiatowe centra pomocy rodzinie, placówki wsparcia dziennego, ośrodki adopcyjne i placówki opiekuńczo-wychowawcze). Opracowuje dokumentację pokontrolną oraz przygotowuje projekty wystąpień pokontrolnych. Monitoruje, analizuje i ocenia realizację zaleceń pokontrolnych w ww. jednostkach oraz przygotowuje projekty wystąpień w tym zakresie.
  • Opracowuje, po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego, odpowiedzi na skargi, wnioski i interwencje w indywidualnych sprawach z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej oraz odpowiedzi na interpelacje poselskie i senatorskie celem zapewnienia prawidłowej realizacji zadań oraz udzielenia odpowiedzi wnioskodawcy w żądanym zakresie.
  • Przeprowadza postępowania administracyjne w zakresie wydania zezwolenia na prowadzenie placówki opiekuńczo-wychowawczej, regionalnej placówki opiekuńczo-terapeutycznej lub interwencyjnego ośrodka preadopcyjnego, w tym przeprowadza oględziny w budynku, w którym działalność ma prowadzić ww. jednostka celem zapewnienia odpowiedniego standardu i jakości usług oraz prawidłowej realizacji zadań.
  • Ocenia, analizuje oraz interpretuje dane zamieszczone w sprawozdaniach, sporządza okresowe analizy i sprawozdania dotyczące realizacji zadań z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej w celu uzyskania aktualnych danych dotyczących funkcjonowania na terenie województwa jednostek wspierania rodziny systemu pieczy zastępczej.

Wymagania

  • wykształcenie: wyższe magisterskie na kierunku: prawo, administracja, pedagogika, pedagogika socjalna, psychologia, nauki o rodzinie lub na innym kierunku, którego program obejmuje resocjalizację, pracę socjalną, pedagogikę opiekuńczo- wychowawczą (zgodnie z art. 197b ust. 3 ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej) - potwierdzone kopiami dyplomów, świadectw lub innych dokumentów
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w zawodzie pedagoga lub psychologa albo w zakresie resocjalizacji lub co najmniej trzyletni staż pracy z dziećmi lub rodziną w jednostkach organizacyjnych wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej lub innych instytucjach zajmujących się problematyką dziecka i rodziny(zgodnie z art. 197b ust. 3 ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej) - potwierdzone kserokopiami świadectw pracy lub innych wymaganych dokumentów
  • bardzo dobra znajomość przepisów ustaw: o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „za życiem”, o pomocy społecznej, o finansach publicznych, o służbie cywilnej, Kodeksu postępowania administracyjnego oraz wiedza z zakresu administracji publicznej
  • umiejętność interpretacji przepisów prawa i stosowania prawa w praktyce
  • myślenie analityczne
  • umiejętność argumentowania
  • asertywność
  • skuteczna komunikacja
  • odporność na stres
  • umiejętność organizacji pracy
  • umiejętność pracy w zespole
  • obsługa komputera, w tym znajomość pakietu MS OFFICE
  • kultura osobista
  • w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • doświadczenia zawodowego
  • prawo jazdy kategorii B i gotowość do prowadzenia samochodu służbowego
  • umiejętność rozwiązywania problemów

Oferujemy

Terminowo wypłacane wynagrodzenie

Indywidualny rozkład czasu pracy

Możliwość wyjścia w celu załatwienia ważnej sprawy

Karty sportowe lub dofinansowanie zajęć sportowo-rekreacyjnych

Dopłata do biletów na imprezy kulturalne

Pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu

Możliwość skrócenia dnia pracy dla zapewnienia opieki nad dzieckiem lub osobą zależną

Dofinansowanie do wypoczynku pracowników

Dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników

Niskooprocentowane pożyczki (w ramach Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych)

Wsparcie finansowe w trudnych sytuacjach (w ramach Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych)

Możliwość korzystania z Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej

Możliwość rozwoju i współpracy z ekspertami

Dobra lokalizacja

Dobra atmosfera pracy

Dodana
Wygasa (za 28 dni)

Polecani pracodawcy