Visa
Inspektor wojewódzki ds. nadzoru merytoryczno-finansowego oraz analiz
-
Kraków, małopolskie
Umowa o pracę
Zakres obowiązków
Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe, zagrożenie korupcją, permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach, praca pod presją czasu.
W przypadku pracy biurowej w siedzibie Urzędu pracodawca zapewnia racjonalne, niezbędne usprawnienia w środowisku pracy w przypadku zatrudnienia osoby niepełnosprawnej. Usprawnienia polegają na dostosowaniu stanowiska pracy do indywidualnych potrzeb osoby niepełnosprawnej wynikających ze zgłoszonego w konkretnej sytuacji stopnia i rodzaju niepełnosprawności. W przypadku niepełnosprawności wynikającej ze schorzenia narządu ruchu zapewniona jest odpowiednia wolna powierzchnia w pomieszczeniu pracy – w uzasadnionych przypadkach powierzchnia manewrowa umożliwiająca poruszanie się przy pomocy wózka inwalidzkiego. Zachowane są wynikające z przepisów prawa budowlanego wymagane parametry kubatury pomieszczeń, ich wysokości, szerokości drzwi (za wyjątkiem części drzwi w budynkach zabytkowych, również z obecnością progów), oświetlenia, a także ergonomii stanowiska pracy (odpowiednie, ergonomiczne siedziska, biurka, komputery i inne sprzęty).
Część pomieszczeń higieniczno - sanitarnych posiada pełne dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych. Odległość od stanowiska pracy chronionej do najbliższego ustępu nie przekracza 50 m, a w przypadku konieczności korzystania wyłącznie z pomieszczenia w pełni przystosowanego do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim istnieje możliwość dotarcia do tego rodzaju pomieszczenia przy wykorzystaniu dźwigu osobowego i/lub pochylni.
Czynniki szkodliwe dla zdrowia w środowisku pracy nie występują, uciążliwe są na bieżąco minimalizowane.
-
Realizuje budżet Wojewody w zakresie zadań z obszaru polityki społecznej, w tym w zakresie inwestycji, między innymi poprzez: dbanie o aktualizację planów finansowych i dokonywanie zmian w planach finansowych, dokonywanie zmian w harmonogramach rocznych, rozliczanie miesięcznych dotacji przekazywanych do jednostek samorządu terytorialnego, analizowanie wniosków składanych potrzeb między innymi przez jednostki samorządu terytorialnego/jednostki podległe/podmioty niepubliczne, przygotowywanie projektów umów, weryfikację projektów umów przygotowanych przez oddziały merytoryczne, oraz wnioskowanie do Wydziału Finansów i Budżetu o przekazanie miesięcznych dyspozycji przekazania dotacji dla jednostek samorządu terytorialnego/jednostek podległych w celu prawidłowego gospodarowania środkami publicznymi, opracowywanie wniosków do właściwych ministerstw o uruchomienie środków finansowych w ramach rezerwy ogólnej i rezerw celowych
-
Dokonuje analizy wykonania zadań rzeczowych oraz dochodów i wydatków budżetowych w poszczególnych jednostkach samorządu terytorialnego/jednostkach podległych/podmiotach niepublicznych
-
Realizuje program rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 Aktywny Maluch 2022– 2029 w zakresie zadań realizowanych przez Oddział, w tym współpracuje z oddziałem merytorycznym
-
Planuje roczny budżet Wojewody w zakresie działania Wydziału (w układzie tradycyjnym w horyzoncie czasowym 2-letnim, w układzie zadaniowym – w horyzoncie czasowym 4-letnim) poprzez opracowanie założeń do planu, opracowanie planu dochodów i wydatków budżetowych, podział środków finansowych dla Wydziału/jednostek samorządu terytorialnego/jednostek podległych oraz opracowanie rocznego harmonogramu dochodów i wydatków budżetowych w celu zapewnienia środków finansowych na realizację zadań jednostek samorządu terytorialnego/ jednostek podległych z zakresu polityki społecznej
-
Kontroluje prawidłowość wykorzystania środków finansowych przez jednostki samorządu terytorialnego/jednostki podległe/podmioty niepubliczne w celu zapewnienia racjonalnego, efektywnego i terminowego wykorzystania środków publicznych oraz realizacji zadań z zakresu polityki społecznej, na które środki te zostały przeznaczone, zgodnie z przepisami prawa i ustalonymi procedurami. W razie potrzeby bierze udział w kontrolach zewnętrznych prowadzonych przez inne komórki Wydziału
-
Zbiera, gromadzi i przetwarza dane, w tym w zakresie rozliczania środków publicznych w obszarze polityki społecznej, poprzez pozyskiwanie i zanalizowanie informacji z jednostek samorządu terytorialnego/jednostek podległych/podmioty niepubliczne w celu opracowania zbiorczych zestawień dla potrzeb statystycznych, analitycznych i planistycznych na potrzeby właściwych ministerstw i innych organów oraz przygotowuje projekty odpowiedzi dotyczących udzielenia informacji publicznej w zakresie realizowanych zadań
Wymagania
-
wykształcenie: wyższe
-
doświadczenie zawodowe/staż pracy doświadczenia zawodowego
-
bardzo dobra znajomość przepisów ustaw: o finansach publicznych, o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, prawo energetyczne, o dodatku osłonowym, Kodeks postępowania administracyjnego, o wojewodzie i administracji rządowej w województwie, o służbie cywilnej oraz wiedza z zakresu administracji publicznej
-
bardzo dobra znajomość przepisów ustaw: o pomocy społecznej, o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, o świadczeniach rodzinnych, o karcie dużej rodziny, o pomocy osobom uprawnionym do alimentów, o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów, o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci, o wsparciu kobiet w ciąży i ich rodzin „Za życiem”
-
bardzo dobra znajomość przepisów rozporządzenia w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych oraz rozporządzenia w sprawie szczegółowego sposobu i trybu finansowania inwestycji ze środków budżetu państwa
-
myślenie analityczne
-
asertywność
-
skuteczna komunikacja
-
odporność na stres
-
umiejętność organizacji pracy
-
umiejętność pracy w zespole
-
orientacja na klienta
-
obsługa komputera, w tym znajomość pakietu MS OFFICE
-
kultura osobista
-
w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
-
Posiadanie obywatelstwa polskiego
-
Korzystanie z pełni praw publicznych
-
Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
-
wykształcenie: wyższe magisterskie o profilu ekonomicznym
-
co najmniej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w obszarze finansów publicznych
-
znajomość oprogramowania CAS (Centralna Aplikacja Statystyczna)
-
znajomość oprogramowania EZD (Elektroniczne Zarządzanie Dokumentami)
-
umiejętność syntetycznego myślenia
-
swoboda wypowiedzi
-
umiejętność negocjacji
-
umiejętność rozwiązywania problemów i działania w sytuacjach nieprzewidywalnych
-
umiejętność pracy w sytuacjach stresujących, zwłaszcza pod presją czasu
Oferujemy
Terminowo wypłacane wynagrodzenie
Indywidualny rozkład czasu pracy
Możliwość wyjścia w celu załatwienia ważnej sprawy
Karty sportowe lub dofinansowanie zajęć sportowo-rekreacyjnych
Dopłata do biletów na imprezy kulturalne
Pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu
Możliwość skrócenia dnia pracy dla zapewnienia opieki nad dzieckiem lub osobą zależną
Dofinansowanie do wypoczynku pracowników
Dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników
Niskooprocentowane pożyczki (w ramach Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych)
Wsparcie finansowe w trudnych sytuacjach (w ramach Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych)
Możliwość korzystania z Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej
Możliwość rozwoju i współpracy z ekspertami
Dobra lokalizacja
Dobra atmosfera pracy
Visa
Praca alert - powiadomienia
Urzędnik, Kraków
Polecani pracodawcy
Praca w sąsiednich miejscowościach
-
Praca Zielonki
-
Praca Węgrzce
-
Praca Bibice
-
Praca Pękowice
-
Praca Batowice
-
Praca Rząska
-
Praca Bosutów
-
Praca Dziekanowice
-
Praca Modlniczka
-
Praca Modlnica
-
Praca Giebułtów
-
Praca Kryspinów
-
Praca Libertów
-
Praca Tomaszowice
-
Praca Golkowice
-
Praca Balice
-
Praca Michałowice
-
Praca Wrząsowice
-
Praca Zabierzów
-
Praca Cholerzyn