Visa
Asystent ds. stanowisko ds. ewidencji i przetwarzania danych
-
Korczowa, podkarpackie pow. jarosławski
Umowa o pracę
Zakres obowiązków
CEL ISTNIENIA STANOWISKA PRACY:
Stanowisko utworzone w celu zapewnienia właściwego obiegu dokumentów jawnych i niejawnych, m.in. realizacji czynności zleconych przez uprawnione organy, utrzymania stałej łączności faksowej i telefonicznej, oraz przetwarzania danych z zakresu ochrony granicy państwowej i kontroli ruchu granicznego.
WARUNKI PRACY ORAZ MIEJSCE I OTOCZENIE ORGANIZACYJNO-TECHNICZNE STANOWISKA PRACY:
-
praca biurowa w systemie równoważnym;
-
praca w siedzibie urzędu/wydziału (stanowisko pracy zlokalizowane na I piętrze);
-
praca zmianowa wymagająca dyspozycyjności;
-
praca związana z obsługą klienta;
-
praca zmianowa;
-
narzędzia i materiały pracy - w szczególności komputer, kserokopiarka, fax, niszczarka, skaner;
-
praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin;
-
brak oznaczeń dla niewidomych;
-
budynek nie posiada podjazdu dla osób niepełnosprawnych;
-
brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz głuchoniemym.
CZAS PRACY: system równoważny/zmianowy od 07:00 do 19:00 oraz od 19:00 do 07:00.
LICZBA PODLEGŁYCH PRACOWNIKÓW: brak.
UPOWAŻNIENIA I PEŁNOMOCNICTWA:
-
upoważnienie do dostępu do krajowego systemu informatycznego oraz wykorzystywania danych (użytkownika końcowego) w zakresie:
-
wglądu do danych Systemu Informacyjnego Schengen,
-
wglądu do danych Wizowego Systemu Informacyjnego
-
-
upoważnienie do przetwarzania danych osobowych w zakresie wynikającym z realizacji obowiązków służbowych:
-
ewidencja kluczy (wprowadzenie i przeglądanie danych),
-
ewidencja wydruków z systemów teleinformatycznych (wprowadzenie i przeglądanie danych),
-
ewidencja wydanych zaświadczeń potwierdzających uprawnienia do ulgowych przejazdów,
-
CBD SG ZSE 6 (archiwum, archiwum rozszerzone, modyfikacja),
-
książka depozytów dokumentów służbowych funkcjonariuszy Straży Granicznej,
-
-
upoważnienie do wykonywania czynności kancelaryjnych w zakresie prowadzenia:
-
pomocniczego dziennika faksów,
-
książki ewidencji notatek służbowych,
-
dziennika ewidencji faksów kierownika zmiany,
-
dziennika korespondencji czynności zleconych,
-
książki ewidencji dokumentacji dot. transportu,
-
-
upoważnienie dotyczące szczegółowego sposobu organizacji kancelarii tajnych, stosowania środków ochrony fizycznej oraz obiegu informacji niejawnych w jednostkach organizacyjnych Straży Granicznej w zakresie:
-
wykonywania czynności kancelaryjnych związanych z obiegiem dokumentów zawierających tajemnicę służbową oznaczoną klauzula tajności „tajne” w zakresie prowadzenia Dziennika Ewidencji Zleconych Czynności w odniesieniu do korespondencji i dokumentacji Placówki SG w Korczowej.
-
ZŁOŻONOŚĆ I KREATYWNOŚĆ:
Zadania na danym stanowisku pracy wymagają wyboru jednej z kilku dostępnych procedur, a wybór najlepszej jest uzależniony od oceny pracownika. Istnieje konieczność dostosowania działań do zmieniających się warunków. Stanowisko pracy wymaga realizacji zadań w sposób systematyczny i rzetelny. Osoba pracująca na tym stanowisku często kontaktuje się z funkcjonariuszami i pracownikami zatrudnionymi na terenie placówki, jak również z instytucjami współdziałającymi, między innymi w celu przekazywania korespondencji lub informacji, z czym niejednokrotnie wiąże się konieczność zajęcia postawy asertywnej.
Przykłady:
-
prowadzenie dokumentacji związanej z funkcjonowaniem stacji telekopiowej, urządzeń ewidencyjnych oraz innych rejestrów związanych realizacją zadań na tym stanowisku;
-
obsługa stanowiska abonenckiego SUŁT SG „TURKUS” zgodnie ze Szczególnymi mi Bezpieczeństwa w celu właściwego przesyłania/przekazywania dokumentów niejawnych;
-
wydawanie do służby i przyjmowanie sprzętu mobilnego do kontroli granicznej, zgodnie z określonymi w tym zakresie procedurami;
-
obsługa informacji otrzymywanych poprzez Stanowisko Komputerowe Niejawnego Systemu Łączności Mobilnej ABW kryptonim „CATEL”;
-
sprawdzanie i weryfikacja w ZSE6 poprawności ewidencjonowanych danych w zakresie meldowań obligatoryjnych;
-
przyjmowanie do depozytu legitymacji służbowych i znaków identyfikacyjnych;
-
prowadzenie rozmów telefonicznych, w trakcie których osoby dzwoniące mogą prezentować postawę agresywną i roszczeniową.
NIEZBĘDNA SAMODZIELNOŚĆ I INICJATYWA:
Samodzielna realizacja zadań. Do przełożonego zwraca się o pomoc wyłącznie w sytuacjach o wyższym stopniu złożoności i skomplikowania. Podejmuje decyzje w zakresie pracy na własnym stanowisku pracy oraz może podejmować decyzje w ramach współpracującego z nim zespołu. Otrzymuje polecenie i informacje co do celu pracy, ale samodzielnie dobiera środki pracy i wybiera sposób realizacji zadania lub przeprowadzenia określonego procesu. Posiada samodzielność w ramach pracy na swoim stanowisku pracy.
Przykłady:
-
prowadzenie rejestrów korespondencji niejawnej;
-
sporządzanie formularzy zgłoszeniowych trafienia w systemach poszukiwawczych;
-
sporządzanie i przekazywanie faksów i szyfrofaksów;
-
na zlecenie Kierownika Zmiany sporządzanie statystyk ruchu granicznego osób i środków transportu;
-
rejestrowanie dokumentacji w EZD;
-
sprawdzanie na bieżąco poczty internetowej placówki oraz wdrażanie korespondencji do obiegu;
-
wysyłanie korespondencji wychodzącej do właściwych adresatów;
-
zamieszczanie na stronie placówki informacji o poszukiwanych osobach i pojazdach;
-
utrzymanie w stałej gotowości do pracy sprzętu mobilnego do kontroli granicznej.
HORYZONT CZASOWY PLANOWANIA: powyżej 1 miesiąca do 1 kwartału.
KONTAKTY ZEWNĘTRZNE:
-
kilka razy dziennie:
-
z organami SG w zakresie funkcjonowania utajnionej łączności telekopiowej;
-
z organami Służby Celnej w zakresie ruchu granicznego;
-
-
kilka razy w tygodniu:
-
z organami zewnętrznymi (Sąd, Prokuratura, Policja itp.) w celu ustalenia numerów kontaktowych oraz potwierdzenia otrzymania lub przekazania informacji.
-
CZYNNIKI SZCZEGÓLNIE UTRUDNIAJĄCE WYKONYWANIE ZADAŃ:
-
wysiłek fizyczny (ręczne podnoszenie i przenoszenie przedmiotów o masie przekraczającej 3 kg - mobilne tablety wraz z całym wyposażeniem);
-
nietypowe godziny pracy (w tym dyżury);
-
Obsługuje sieć utajnioną łączności telekopiowej SUŁT SG „TURKUS”, przesyła, przyjmuje oraz rejestruje faksy, szyfrofaksy i telegramy zapewniając właściwy obiegu dokumentów w placówce. Prowadzi dziennik ewidencji szyforfaksów. Na bieżąco monitoruje „Stanowisko Komputerowe Niejawnego Systemu Łączności Mobilnej ABW kryptonim „CATEL” oraz pocztę elektroniczną placówki.
-
Opracowuje dokumentację z zakresu wykonania czynności zleconych przez uprawnione organy zawartych w bazach: „Ewidencja zleceń”, „KSIP”, „Wykaz”; sporządza formularze zgłoszenia trafienia w Systemie Informacyjnych Schengen oraz Interpol, rejestruje w systemie Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją (EZD) korespondencję z realizacji zleconych czynności i przesyła ją do właściwych zleceniodawców (adresatów).
-
Przygotowuje do użytkowania, wydaje do pracy i przyjmuje sprzęt mobilny do odprawy granicznej/dokonywania sprawdzeń poza obszarem przejścia granicznego, w celu właściwej realizacji zadań związanych z kontrolą ruchu granicznego i ochroną granicy państwowej (zapewnienie stałej gotowości do użycia).
-
Obsługuje oraz utrzymuje stałe funkcjonowanie systemów łączności telekopiowej; obsługuje korespondencję prowadzoną przez zewnętrznych abonentów telefonicznych, weryfikując i zestawiając połączenia z abonentami wewnętrznymi zgodnie z właściwością; w trybie ciągłym obsługuje skrzynki zewnętrzne poczty internetowej placówki włączając do obiegu otrzymaną tym kanałem korespondencję.
-
Przyjmuje i rejestruje w systemie EZD część dokumentacji służbowej wykonywanej w formie papierowej oraz zapewnia ich właściwy obieg poprzez przekazywanie ich do osób według właściwości.
-
Wydaje klucze i prowadzi książkę ewidencji kluczy PSG w Korczowej oraz wydaje na polecenie kierownika zmiany wskazanym funkcjonariuszom zaświadczenia uprawniające do ulgowych przejazdów środkami komunikacji publicznej oraz prowadzi dokumentację w tym zakresie.
-
Dokonuje sprawdzeń w dostępnych bazach danych, w zakresie związanym z wykonywanymi czynnościami służbowymi (czynności zlecone) i opracowuje pisma zgodnie z wytycznymi kierownika zmiany. Sprawdza i weryfikuje w ZSE6 poprawność ewidencjonowanych danych w zakresie meldowań obligatoryjnych. Zamieszcza na witrynie intranetowej PSG komunikaty dotyczące poszukiwanych osób i pojazdów; monitoruje zgłoszenia otrzymane za pośrednictwem aplikacji eBooking (awizacja przejazdów przez granicę autokarów i busów przewożących grupy zorganizowane).
-
Archiwizuje i przekazuje do Kancelarii ogólnej dokumentację służbową zapewniając właściwy obieg dokumentów w placówce.
Wymagania
-
wykształcenie: średnie
-
doświadczenie zawodowe/staż pracy doświadczenia zawodowego pracy biurowej lub administracyjnej
-
Doświadczenie zawodowe - 1 rok pracy biurowej lub administracyjnej
-
Umiejętność pracy w zespole
-
Umiejętność obsługi sprzętu komputerowego i urządzeń biurowych
-
Umiejętność wyrażania myśli w mowie i piśmie
-
Dyspozycyjność
-
Komunikatywność
-
Znajomość przepisów z zakresu ochrony informacji niejawnych, ochrony danych osobowych
-
W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
-
Posiadanie obywatelstwa polskiego
-
Korzystanie z pełni praw publicznych
-
Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
-
wykształcenie: brak
-
doświadczenia zawodowego
Oferujemy
-
Indywidualny rozkład czasu pracy
-
Możliwość wyjścia w celu załatwienia ważnej sprawy
-
Miejsce parkingowe na terenie urzędu
-
Możliwość skrócenia dnia pracy dla zapewnienia opieki nad dzieckiem lub osobą zależną
-
Dostosowanie planów urlopów pracowników posiadających dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym do terminów wakacji, ferii i przerw świątecznych
-
Dofinansowanie do wypoczynku pracowników
-
Dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników
-
Dodatek za wysługę lat (powyżej 5 lat) od 5 do 20% wynagrodzenia w zależności od udokumentowanego stażu pracy
-
Dodatkowe wynagrodzenie roczne tzw. „trzynastka”
-
"Nagrody jubileuszowe"
-
Możliwość rozwoju i współpracy ze specjalistami
-
Możliwość korzystania z Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej
-
Wsparcie finansowe w trudnej sytuacji życiowej
-
Dofinansowanie do zakupu okularów korekcyjnych
Visa
Praca alert - powiadomienia
Urzędnik, Korczowa