Mentor/ka w szkole demokratycznej

Świetlica Bullerbyn - Leśna Grupa Unschoolingowa
  • Warszawa, mazowieckie

Nauczyciel

Umowa o pracę

Leśna Grupa Unschoolingowa prowadzona pod skrzydłami Fundacji Bullerbyn to świetlica integracyjna dla uczniów klas 1-5 spełniających obowiązek szkolny poza szkołą działająca w oparciu o model szkoły demokratycznej. Dzieci i dorośli razem tworzą społeczność, w której każdy, zachowując własną autonomię, jest równie ważny. Grupa ma charakter ogólnorozwojowy i psychoedukacyjny, ma na celu przede wszystkim wspieranie dzieci w naturalnym, wewnątrzsterownym rozwoju kompetencji osobistych i społecznych poprzez swobodną zabawę i relacje oparte na szacunku i zaufaniu.

Poczytaj więcej:

- Leśna Grupa Unschoolingowa:
- Leśna Grupa Unschoolingowa – fanpage:
- Fundacja Bullerbyn:
- Grupa Edukacyjna Bullerbyn:
- European Democratic Education Community:
- Sociocracy For All:

Nad procesem rozwojowym każdego dziecka w Leśnej Grupie Unschoolingowej czuwa mentor, który towarzyszy w codziennych zabawach i wyzwaniach, pomaga rozpoznawać i zaspokajać indywidualne potrzeby oraz wspiera w relacjach z innymi osobami, a także dba o to, by środowisko grupy rozwijało się w sposób korzystny dla wychowanka. Krąg mentorów prowadzi proces grupowy, opiekuje się aktywnościami wspólnymi i sprawami międzyludzkimi oraz czuwa nad organicznym rozwojem społeczności.

Szukamy mądrego dorosłego, który zasili krąg mentorów jeszcze w tym roku szkolnym, aby poznawać i wspierać społeczność oraz przygotować się do objęcia w pełni stanowiska mentora we wrześniu 2024 roku.

Oferujemy pracę w wymiarze ok. 4/5 etatu, dopuszczamy mniejszy wymiar godzin w tym roku szkolnym.


MENTOR/KA W SZKOLE DEMOKRATYCZNEJ

Czym się zajmuje?

Pracuje z dziećmi od poniedziałku do czwartku w godz. 9-15:30:
- odpowiada za bezpieczeństwo dzieci w placówce,
- wspiera w budowaniu samoświadomości, samoregulacji, poczucia własnej wartości
- wspiera dziecięce projekty, pomysły, zabawy,
- towarzyszy dzieciom w realizowaniu siebie,
- pomaga stawiać czoła wyzwaniom,
- mediuje w konfliktach, urealnia, prowadzi kręgi naprawcze,
- słucha dziecka i jednocześnie jest jego przewodnikiem,
- dba o to, by jego głos i głosy dzieci były uwzględnione,
- współtworzy atmosferę wzajemnej akceptacji
- jest obecna/y z zaangażowaniem i uważnością,
- wspiera rozwijanie dziecięcej ciekawości i otwartości na nowe,
- dzieli się swoimi kompetencjami i zajawkami z innymi członkami społeczności,
- wspiera w rozwoju samodzielności i odpowiedzialności za własny proces uczenia się
- po kilkumiesięcznym stażu: prowadzi spotkania społeczności - powitajki, zebrania i kręgi.

Po kilkumiesięcznym stażu - czuwa nad indywidualnym procesem rozwoju kilkorga dzieci:
- zbiera i analizuje obserwacje, diagnozuje potrzeby dziecka,
- wspólnie z dzieckiem buduje strategie wspierania go,
- opiekuje się dzieckiem w sytuacjach interwencyjnych,
- komunikuje się z rodzicami i zespołem na bieżąco ws. procesów swoich mentorskich dzieci,
- dba o indywidualny czas mentorski z dzieckiem,
- tworzy narzędzia do indywidualnej pracy z dzieckiem,
- prowadzi konsultacje z rodzicami (przy współudziale drugiej osoby z kręgu mentorskiego),
- prowadzi spotkania trójstronne z dzieckiem i rodzicem,
- uczestniczy w spotkaniach społeczności dorosłych - kręgu rodziców i kadry (czwartki do 20.00).

Współpracuje w zespole:
- ma współodpowiedzialność za grupę: proces grupowy, relacje w grupie, działania grupowe;
- dzieli się swoją perspektywą i czerpie z mądrości kręgu mentorów;
- uczestniczy w superwizjach (czwartki do 20.00) i interwizjach (wtorki do 17.00);
- współdecyduje o warsztatach;
- wspiera innych mentorów w konsultacjach z rodzicami;
- rozwija socjokratyczną strukturę społeczności;
- prowadzi zleconą dokumentację (raporty z konsultacji, dzienniki, niezapominajki, kalendarz, album foto, pracuje na współdzielonych dokumentach w środowisku Microsoft);
- wspiera społeczność pod kątem techniczno-organizacyjnym (przygotowuje listy zakupów, otwiera/zamyka szkołę, porządkuje przestrzeń, tworzy narzędzia do pracy ze społecznością);
- współorganizuje przynajmniej jeden piknik rodzinny (wiosenna sobota);
- po kilkumiesięcznym stażu: ma zaproszenie do zaangażowania się także w inne działania wspierające zarządzanie społecznością.

Pracuje nad sobą w obszarach:
- zaufanie do dziecka,
- cierpliwość i otwartość na indywidualne tempo zmian w dziecku,
- znajomość zainteresowań dzieci,
- oczekiwania wobec siebie i innych,
- rozpoznawanie i komunikowanie własnych granic i potrzeb,
- rozumienie i wdrażanie idei szkół demokratycznych i socjokracji,
- humanistyczne podejście do dziecka i neuroróżnorodności, własne narzędzia i postawy,
- dbałość o swój dobrostan i swoje zasoby,
- uczenie się poprzez doświadczanie.

Ma swoje życie, pielęgnuje je i może się nim dzielić

KOGO SZUKAMY?

Ciebie, jeśli tylko:
- interesuje Cię nurt edukacji demokratycznej i podzielasz wartości, na których budujemy naszą społeczność;
- masz doświadczenie w pracy z dziećmi, także osobami w spektrum autyzmu, w duchu szacunku i zaufania;
- masz wiedzę o neuroróżnorodności, autyzmie i ADHD, szczególnych potrzebach osób neuroatypowych i sposobach wspierania ich w rozwoju;
- potrafisz budować relację z dzieckiem z poziomu wewnętrznego dorosłego i zadbać o siebie w kontekście wielu emocji, które w tej relacji kontenerujesz;
- masz chęć doświadczania kontaktu z dzieckiem całym sercem na co dzień, nawet jeśli bywa to kontakt trudny i niewdzięczny;
- agresja nie jest dla Ciebie tabu ani złem wcielonym;
- bliska, partnerska współpraca z rodzicami Cię cieszy, a nie spina;
- masz w sobie: spokój, cierpliwość, otwartość, troskę, kreatywność, energię, siłę, chęć do zabawy;
- nie jesteś idealny / idealna (I masz zgodę na to, że inni też nie są).

Jakich kwalifikacji oczekujemy?
- Podstawą zatrudnienia są dla nas Twoje kompetencje. Nie zrażaj się brakiem dyplomu, pokaż, co umiesz i kim jesteś
- Ze szczególnym entuzjazmem witamy instruktorów harcerskich i absolwentów Akademii Bullerbyn.
- Jeśli masz studia nauczycielskie (zwłaszcza 1-3 lub matematyka) albo uprawnienia pedagogiczne, to świetnie!
- Bardzo, bardzo mile widziane kwalifikacje pedagoga specjalnego lub studia podyplomowe / kursy kwalifikujące do pracy z dziećmi rozwijającymi się w spektrum autyzmu. Szczególnie mocno poszukujemy osób, które mają uprawnienia dotyczące: pomocy psychologiczno-pedagogicznej, rewalidacji, arteterapii, pedagogiki specjalnej, logopedii, SI, terapii pedagogicznej. Ideałem jest specjalizacja dotycząca spektrum autyzmu.

CO OFERUJEMY?
- czadowy zespół, partnerską współpracę, wzajemne inspirowanie się i wspieranie;
- okazję do skontaktowania się ze swoim wewnętrznym dzieckiem, pozwolenia sobie na wygłupy, spędzania aktywnie czasu na świeżym powietrzu i podłapywania od dzieciaków szalenie dziwnych pomysłów i nowinek z ich światów;
- pracę 4 dni w tygodniu (poniedziałek-czwartek) - intensywną, pełną wyzwań i okazji do rozwoju zawodowego;
- wsparcie superwizyjne i interwizyjne;
- doświadczanie magii Bullerbyn i mocy społeczności współtworzonej przez dzieci i dorosłych;
- imprezki integracyjne i wspólne świętowanie w zespole Leśnej Grupy Unschoolingowej i środowisku Bullerbyn;
- miejsce pracy, które szanuje Ciebie i Twoje potrzeby, docenia Twoje kompetencje i zasoby, pomaga Ci uczyć się na błędach i wspiera Cię w realizowaniu swojego potencjału - a jednocześnie czyni cuda dla dzieci i świata, budując innowacyjne miejsca, w których można być sobą i w autentycznej relacji z drugim człowiekiem rozwijać się w tym, do czego ciągnie serce;
- doświadczenie socjokratycznej współpracy w zespole w dynamicznie rozwijającej się organizacji dążącej do turkusu;
- w zamian za dyspozycyjność w czwartki do zadań specjalnych i rozmów do późna z współpracownikami i rodzicami - płatne wakacje;
- wynagrodzenie w przedziale 4000-5500 brutto (zależne od Twojego deklarowanego zaangażowania czasowego, doświadczenia i Twoich kwalifikacji);
- poznanie bardzo różnych rodzin, które wybrały dla swoich dzieci ścieżkę unschoolingu, i możliwość czerpania ze współpracy z nimi;
- możliwość udziału w zlotach szkół demokratycznych - ogólnopolskich i międzynarodowych;
- możliwość dofinansowania szkoleń wspierających Cię w pracy;
- możliwość skorzystania ze zniżek na leczenie w placówkach MULTI MED oraz możliwość wykupienia karty Multisport, by dbać o swoje zdrowie;
- pracę na osiedlu Jazdów - w domkach fińskich, w bliskości z naturą i w centrum miasta jednocześnie, w otoczeniu wielu organizacji pozarządowych, które robią fenomenalne rzeczy.

W skrócie: jest świetnie, jest ciężko, jest warto

Jeśli czujesz, że to może być praca dla Ciebie - napisz!

- Skrzynka @ nie może się doczekać, aż dostanie opowieść o Tobie
- Wyślij CV, ale też napisz o sobie tak, jak czujesz, że odda to Ciebie najlepiej. Daj się poznać. Zdradź, o jakiej edukacji, o jakim świecie marzysz i dlaczego chcesz pracować w szkole demokratycznej. Jeśli ze słowem pisanym Ci nie po drodze, to wymyśl inną formę
- Dołącz, proszę, informację o swojej dostępności do pracy w tym roku szkolnym (od kiedy i w jakim wymiarze czasowym).
- Pamiętaj, aby w swej wiadomości zawrzeć klauzulę: “Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (Dz. Ustaw z 2018, poz. 1000) oraz zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).”

Odezwę się do każdego, kto wyśle kompletne zgłoszenie - acz nie gwarantuję, że natychmiast. Wybrane osoby zaproszę na rozmowę rekrutacyjną, następnie Ty będziesz mieć czas na przemyślenie, a ja na wniesienie Twojej sprawy do kręgu zarządzających w społeczności. W przypadku chęci do współpracy obu stron, umówione zostanie spotkanie rekrutacyjne z prezeską Fundacji Bullerbyn, Marianną Kłosińską.

Do usłyszenia! Do zobaczenia!
Agnieszka Witkowska, liderka Leśnej Grupy Unschoolingowej
Dodana
Wygasa (za 6 dni temu)
Powrót do listy ofert