Radca prawny PINB Inowrocław

Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Inowrocławiu
wygasa za 9 dni (do )
  • Inowrocław, kujawsko-pomorskie

Urzędnik

Umowa o pracę

Zakres obowiązków

- praca biurowa w siedzibie inspektoratu

- wykonywanie czynności inspekcyjno-kontrolnych i przeprowadzanie oględzin na terenie Powiatu Inowrocławskiego

- reprezentacja Urzędu

- obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę

- bariery architektoniczne: brak dostosowanych toalet dla osób z niepełnosprawnością, w budynku znajduje się winda i schodowłaz

  • prowadzi postępowania w sprawach dotyczących: realizowania budowy bez wymaganego pozwolenia na budowę, realizowania budowy bez wymaganego zgłoszenia, realizowania innych robót budowlanych z naruszeniem prawa, samowolnej zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego, utrzymania obiektów budowlanych w tym: realizacji ustawowych obowiązków przez właścicieli i zarządców obiektów, stanu technicznego obiektów, wyłączenia z użytkowania obiektów i ich rozbiórki, katastrof budowanych, odpowiedzialności zawodowej osób pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie oraz posiadania przez te osoby właściwych uprawnień
  • prowadzi postępowania egzekucyjne, a w szczególności: wydaje tytuły wykonawcze, postanowienia o nałożeniu grzywny w celu przymuszenia; wydaje tytuły wykonawcze skarbowe i sporządza wnioski do Naczelnika US o wszczęcie egzekucji należności pieniężnych, sporządza wnioski o zapewnienie środków finansowych na wykonania zastępcze oraz przeprowadzanie wykonania zastępczego, stosowanie wykonania zastępczego oraz wykonania obowiązków za zobowiązanego na jego koszt
  • uczestniczy w czynnościach kontrolnych terenowych i sporządza protokoły, notatki służbowe
  • przygotowuje projekty decyzji, postanowień administracyjnych i pism w sprawach należących do właściwości Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Inowrocławiu
  • opracowuje wnioski i zalecenia pokontrolne
  • przygotowuje, zgodnie ze zleceniem Inspektorów, dokumentacje wychodzącą oraz wewnętrzną (tworzoną do użytku służbowego) np. kserokopie, potwierdzenie zgodności itp.)
  • sporządza opinie prawne i udziela porad prawnych pracownikom Inspektoratu w celu udzielenia wyjaśnień w zakresie właściwego stosowania prawa
  • reprezentuje Inspektora i Inspektorat w postępowaniu sądowym, administracyjnym, egzekucyjnym oraz przed komornikiem sądowym w postępowaniu egzekucyjnym w celu reprezentowania stanowiska Inspektora w sprawach należących do jego zakresu działania oraz ochrony jego interesu prawnego (w zakresie udzielonego pełnomocnictwa),
  • prowadzi sprawy związane z roszczeniami odszkodowawczymi przed sądami powszechnymi w celu ochrony interesu prawnego Inspektora
  • analizuje orzecznictwa sądów administracyjnych w toku postępowań prowadzonych w Inspektoracie oraz informuje pracowników o zmianach w obowiązującym stanie prawnym z zakresu działania organu w celu zapewnienia prawidłowego stosowania prawa
  • sporządza wewnętrzne akty prawne Inspektoratu
  • opiniuje pod względem formalno – prawnym projekty umów i porozumień zawieranych przez PINB

Wymagania

  • wykształcenie: wyższe prawnicze
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w prowadzeniu postępowań administracyjnych w obszarze administracji i prawa budowlanego
  • posiadanie obywatelstwa polskiego
  • pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych
  • niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego umyślne przestępstwo skarbowe
  • uprawnienia do wykonywania zawodu radcy prawnego – wpis na listę radców prawnych
  • osoba cieszy się nieposzlakowaną opinią
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • wykształcenie: wyższe administracja, budownictwo
  • co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego preferowane doświadczenie zawodowe w zakresie obsługi prawnej nadzorów budowlanych, jednostek samorządu terytorialnego lub ich jednostek organizacyjnych
  • znajomość i umiejętność obsługi systemu informacji prawnej LEX
  • znajomość obsługi komputera z systemem operacyjnym z rodziny Microsoft Windows oraz urządzeń peryferyjnych( skaner, drukarka), jak również faksów, niszczarek, kopiarek, pakietu biurowego Microsoft Office, , arkusza kalkulacyjnego Microsoft Excel, przeglądarek internetowych, programów do obsługi poczty elektronicznej oraz programów elektronicznego obiegu dokumentów w organie (EZD);
  • rzetelność, odpowiedzialność, wysoki poziom etyki zawodowej, dokładność i skrupulatność w analizie przepisów prawa, samodzielność, dobra organizacja pracy własnej, umiejętność logicznego myślenia i formułowania opinii prawnych, odporność na stres i umiejętność pracy pod presją czasu, komunikatywność i umiejętność jasnego przekazywania treści prawnych, umiejętność pracy w zespole, zaangażowanie i inicjatywa w rozwiązywaniu problemów prawnych, dyskrecja i umiejętność zachowania poufności, wysoka kultura osobista

Oferujemy

  • Możliwość wyjścia w celu załatwienia ważnej sprawy
  • Dofinansowanie do wypoczynku pracowników
Dodana
Wygasa (za 8 dni)