Visa
Starszy inspektor wojewódzki ds. obsługi Programów Współpracy INTERREG
-
Olsztyn, warmińsko-mazurskie
Umowa o pracę
Zakres obowiązków
- praca administracyjno-biurowa w siedzibie Urzędu,
- kontakt z klientem zewnętrznym,
- wyjazdy służbowe,
- narzędzia i materiały pracy - komputer, urządzenia biurowe, praca przy komputerze co najmniej przez połowę dobowego wymiaru czasu pracy (powyżej 4 godzin dziennie).
- wyznaczone stanowiska do parkowania dla osób niepełnosprawnych od strony ul. Kopernika, podjazdy dla osób niepełnosprawnych od strony ul. Kopernika i Al. Marsz. J. Piłsudskiego – wejście do budynku z asystentem, winda przystosowana dla osób niepełnosprawnych, ciągi komunikacyjne, drzwi oraz toaleta o odpowiedniej szerokości dostosowane do poruszania się na wózku.
-
Przeprowadza formalne i merytoryczne kontrole wydatków zadeklarowanych przez beneficjentów we wnioskach o płatność/raportach składanych w języku angielskim wraz z dokumentami niezbędnymi do przeprowadzenia weryfikacji; kontrole przestrzegania zasad udzielania pomocy publicznej oraz stosowania właściwych procedur dotyczących udzielania zamówień publicznych w tym badanie zachowania zasady konkurencyjności oraz kontrole ex-ante i ex-post postępowań udzielanie zamówień publicznych realizowanych na podstawie ustawy prawo zamówień publicznych w celu potwierdzania ich zgodności z obowiązującymi przepisami prawa, wymaganiami Programów oraz umową o dofinansowanie projektu. Wystawia dokument potwierdzający zakończenie kontroli w celu potwierdzenia kwalifikowalności wydatków w Programie Interreg Południowy Bałtyk 2021-2027 wykorzystuje w tym celu centralny system teleinformatyczny (CST2021) oraz w Programie Litwa-Polska 2021-2027 system informatyczny wspierający realizację programu (JEMS).
-
Planuje i przeprowadza kontrole na miejscu realizacji projektu, sporządza informacje pokontrolne, zalecenia pokontrolne w celu potwierdzenia faktycznej i prawidłowej realizacji projektów, monitoruje wykonanie zaleceń pokontrolnych, przeprowadza kontrole na zakończenie realizacji projektu służące sprawdzeniu kompletności dokumentów potwierdzających właściwą ścieżkę audytu w odniesieniu do zrealizowanego projektu.
-
Zapobiega, wykrywa, koryguje i raportuje nieprawidłowości i nadużycia finansowe, prowadzi elektroniczne rejestry stwierdzonych nieprawidłowości i nadużyć finansowych i monitoruje podjęte wobec nich działania. Przekazuje Ministrowi oraz innym instytucjom informacje o stwierdzonych nieprawidłowościach i nadużyciach finansowych. Do powyższych działań wykorzystuje system informatyczny Irregularity Management System (IMS).
-
Współpracuje z beneficjentami, innymi instytucjami, w tym kontrolerami krajowymi, Instytucją Zarządzającą dla Programu Interreg Południowy Bałtyk 2021-2027, Koordynatorem programów Interreg dla Programu Interreg Litwa-Polska 2021-2027, właściwym ministrem ds. rozwoju, przedstawicielami Komisji Europejskiej i Europejskiego Trybunału Obrachunkowego, Wspólnymi Sekretariatami dla poszczególnych Programów, innymi podmiotami uprawnionymi do przeprowadzania kontroli lub audytu oraz instytucjami krajowymi i międzynarodowymi zaangażowanymi we wdrażanie Programów, w zakresie realizowania obowiązków tych instytucji. Uczestniczy w spotkaniach i grupach roboczych związanych z kontrolą zarówno na poziomie krajowym, jak i międzynarodowym m.in. prowadzonymi także w języku angielskim w celu właściwego wykonywania zadań kontrolera krajowego.
-
Sporządza i aktualizuje procedury wewnętrzne (Instrukcja Wykonawcza) w celu określenia przebiegu procesów i terminów realizacji zadań odrębnie dla Programu Interreg Południowy Bałtyk 2021-2027 i Programu Interreg Litwa-Polska 2021-2027 w tym procedury dotyczące postępowania w przypadku stwierdzenia i podejrzenia wystąpienia nadużyć finansowych, szczególnie konfliktu interesów. Sporządza wewnętrzne procedury uzupełniające horyzontalne procedury określone w Wytycznych dotyczących warunków gromadzenia i przekazywania danych w postaci elektronicznej na lata 2021-2027 oraz precyzujących tryb prowadzenia kontroli dotyczących kontroli zarządczych w programach Interreg na lata 2021-2027.
-
Sporządza analizę ryzyka i wybiera projekty do kontroli, przygotowuje wkład do rocznego planu kontroli przygotowywanego przez właściwego ministra ds. rozwoju, rozpatruje zastrzeżenia od decyzji kontrolera krajowego, udziela beneficjentom informacji dotyczących procedur kontroli i audytu, udziela merytorycznego wsparcia w ramach czynności wyjaśniających prowadzonych przez podmioty uprawnione do prowadzenia kontroli i audytu u beneficjenta, prowadzi czynności wyjaśniające na prośbę innych podmiotów kontrolujących, podmiotom kontrolującym udostępnia wszystkie posiadane dokumenty, umożliwia ich kopiowanie oraz składa wymagane wyjaśnienia, przygotowuje do ministra wnioski o interpretację przepisów krajowych, wytycznych ministra i/lub treści umowy o dofinansowanie podpisane przez ministra.
-
Wprowadza do systemów informatycznych dane, które są niezbędne do monitorowania, ewaluacji, zarządzania finansowego, weryfikacji i audytu, w tym dane dotyczące poszczególnych uczestników projektu, zgodnie z terminami określonymi w wytycznych Ministra lub dokumentach programowych.
Wymagania
-
wykształcenie: wyższe
-
doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w obszarze wdrażania programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej
-
przeszkolenie w zakresie zarządzania funduszami europejskimi
-
znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym
-
znajomość ustawy z dnia 28 kwietnia 2022r. o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027 (Dz.U.2022 poz. 1079) - zwanej ustawą wdrożeniową,
-
znajomość ustawy o finansach publicznych
-
znajomość ustawy prawo zamówień publicznych,
-
znajomość ustawy o rachunkowości,
-
znajomość ustawy o podatku od towarów i usług,
-
znajomość ustawy o ochronie danych osobowych,
-
znajomość ustawy o służbie cywilnej,
-
znajomość instrukcji kancelaryjnej
-
wykorzystanie wiedzy i doskonalenie zawodowe, rzetelność, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, komunikacja
-
W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
-
Posiadanie obywatelstwa polskiego
-
Korzystanie z pełni praw publicznych
-
Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
-
-
co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w obszarze administracji publicznej
-
przeszkolenie w zakresie prawa krajowego i unijnego
Oferujemy
· „trzynaste wynagrodzenie”
· ruchomy czas pracy – możliwość rozpoczęcia pracy pomiędzy godziną 6.00 a 9.00
· pakiet szkoleń
· możliwość dofinansowania innych form rozwoju zawodowego związanych ze stanowiskiem pracy
· pakiet socjalny (dofinansowanie do wypoczynku dla pracownika, karty sportowe)
· możliwość przystąpienia do pakietu zdrowotnego dla pracowników i członków rodzin
· stabilność zatrudnienia
· miłą atmosferę pracy
· regularnie wypłacane wynagrodzenie
Visa
Praca alert - powiadomienia
Urzędnik, Olsztyn