Specjalista ds. funkcjonowania młodzieżowych ośrodków wychowawczych oraz wspierania rozwoju zaintere

Ministerstwo Edukacji Narodowej w Warszawie
  • Warszawa, mazowieckie

Urzędnik

Umowa o pracę

Praca zdalna

Zakres obowiązków

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:

- budynek wyposażony w windy, toaleta dostosowana dla osób niepełnosprawnych, do wykorzystania schodołaz

- praca biurowa z wykorzystaniem komputera powyżej 4 godzin dziennie

  • Inicjuje i uczestniczy w projektowaniu rozwiązań prawnych i organizacyjnych dotyczących funkcjonowania młodzieżowych ośrodków wychowawczych.
  • Inicjuje i wspiera działania w zakresie dostępu do edukacji, w szczególności dzieci z małych miast i wiejskich, w tym bierze udział w pracach i spotkaniach grup tematycznych do spraw młodzieży na obszarach wiejskich.
  • Inicjuje i wspiera rozwój edukacji pozaformalnej dzieci i młodzieży oraz funkcjonowanie publicznych i niepublicznych placówek oświatowo – wychowawczych (w zakresie rozwoju ruchu artystycznego dzieci i młodzieży prowadzonego przez placówki oświatowo-wychowawcze), placówek zapewniających opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania. Ponadto uczestniczy w spotkaniach w zakresie tworzenia warunków do rozwoju zainteresowań i uzdolnień dzieci i młodzieży.
  • Prowadzi sprawy dotyczące rozwoju ruchu artystycznego dzieci i młodzieży, prowadzonego przez placówki oświatowo-wychowawcze, wspiera rozwój zajęć pozaszkolnych w zakresie działalności artystycznej, rekreacyjnej, opiekuńczej, sportowej, turystyczno-krajoznawczej.
  • Inicjuje i uczestniczy w projektowaniu rozwiązań prawnych i organizacyjnych dotyczących funkcjonowania publicznych i niepublicznych placówek oświatowo-wychowawczych, placówek zapewniających opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania, w tym domów wczasów dziecięcych.
  • Realizuje zadania dotyczące współpracy MEN w zakresie organizacji Sejmu Dzieci i Młodzieży.

Wymagania

  • wykształcenie: wyższe
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych
  • znajomość ustawy o systemie oświaty oraz ustawy Prawo Oświatowe w zakresie przepisów ogólnych oraz w zakresie organizacji pracy szkoły i placówki, w tym roli organów szkoły
  • znajomość ustawy o pożytku publicznym i o wolontariacie
  • znajomość ustawy o stowarzyszeniach i ustawy o fundacjach w zakresie organizacji i funkcjonowania tych podmiotów
  • znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego w zakresie przepisów ogólnych, załatwiania skarg i wniosków oraz wydawania decyzji administracyjnych
  • znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej oraz organizacji służby cywilnej i obowiązków pracownika służby cywilnej
  • znajomość procesu legislacyjnego
  • znajomość procesu legislacyjnego
  • znajomość ustawy Prawo Oświatowe w zakresie przepisów ogólnych oraz w zakresie organizacji pracy szkoły i placówki, w tym roli organów szkoły
  • znajomość języka angielskiego na poziomie średniozaawansowanym (B1)
  • współpraca
  • rzetelność
  • organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów
  • komunikacja
  • samodzielność i inicjatywa
  • w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • wykształcenie: wyższe z zakresu pedagogiki lub psychologii lub socjologii lub resocjalizacji lub pracy socjalnej lub polityki społecznej
  • co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w oświacie
  • przeszkolenie z zakresu kontroli

Oferujemy

  • ruchomy czas pracy
  • częściowe wykonywanie pracy poza siedzibą urzędu (praca zdalna, „home office”)
  • dodatek za wysługę lat (powyżej 5 lat) od 5 do 20% wynagrodzenia zasadniczego w zależności od udokumentowanego
    stażu pracy
  • „trzynaste” wynagrodzenie
  • pakiet socjalny (np. dofinansowanie do wypoczynku pracowników, dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników,
    wsparcie finansowe w trudnych sytuacjach)
  • stołówka pracownicza
  • karty sportowe lub dofinansowanie zajęć sportowo-rekreacyjnych lub dopłata do biletów na imprezy kulturalne
  • możliwość rozwoju zawodowego (studia, szkolenia)
  • dofinansowanie do zakupu okularów korekcyjnych
  • dobrą lokalizację
  • pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu
  • miłą atmosferę pracy
Dodana
Wygasa (za 5 dni temu)
Powrót do listy ofert