Główny specjalista ds. organizacji i przeprowadzania kontroli zewnętrznych
-
Warszawa, mazowieckie
Urzędnik
Umowa o pracę
Praca zdalna
Zakres obowiązków
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań: krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe, zagrożenie korupcją, permanentna obsługa klientów zewnętrznych, praca biurowa z wykorzystaniem komputera powyżej 4 godzin dziennie.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
obiekt dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami ruchowymi, możliwość poruszania się po budynku: windy i drzwi odpowiedniej szerokości, toaleta dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami ruchowymi, miejsce parkingowe dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami ruchowymi, możliwość technicznego dostosowania stanowiska pracy (pokój, meble biurowe) do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
-
Organizuje, przeprowadza i koordynuje czynności kontrolne w celu zapewnienia Ministrowi rzetelnej informacji dotyczącej realizacji zadań przez jednostki objęte kontrolą.
-
Gromadzi dokumentację przedkontrolną w celu ustalenia zakresu kontroli oraz uzyskania pełnych informacji dotyczących przedmiotu kontroli. Samodzielnie lub we współpracy z zespołem kontrolnym opracowuje projekty szczegółowych założeń metodologicznych i metodycznych do prowadzenia kontroli, programy kontroli (w tym przeprowadza analizy aktów prawnych dotyczących przedmiotu kontroli). Przygotowuje projekty dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia kontroli, w szczególności: imiennych upoważnień, pism zawiadamiających, wykazów dokumentów niezbędnych do przygotowania przez jednostki kontrolowane, oświadczeń o bezstronności, w razie potrzeby powołania eksperta - umów zawieranych z ekspertami. Ustala osoby uczestniczące w kontroli ze strony jednostki kontrolowanej, terminy spotkań, w razie potrzeby pozyskuje ekspertów z dziedzin objętych zakresem kontroli.
-
Gromadzi niezbędny materiał dowodowy, a następnie w powiązaniu z programem kontroli opracowuje projekty wystąpień pokontrolnych lub sprawozdań z kontroli z uwzględnieniem opinii właściwych departamentów, opinii prawnych, opinii ekspertów, opinii jednostek zewnętrznych oraz na podstawie opinii własnych. Opracowuje wystąpienia pokontrolne z uwzględnieniem wniosków pokontrolnych i zaleceń oraz przygotowuje te dokumenty do publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej. W razie potrzeby opracowuje projekt stanowiska kierownika komórki do spraw kontroli oraz projekt zawiadomienia rzecznika dyscypliny finansów publicznych o podejrzeniu naruszenia dyscypliny finansów publicznych oraz projekty zawiadomień innych właściwych organów i instytucji.
-
Monitoruje realizację zaleceń pokontrolnych i przygotowuje projekty pism w tym zakresie.
-
Współpracuje w prowadzeniu bazy informacji Wydziału, rejestru ekspertów i umów zawieranych z ekspertami, uczestniczy w rozliczaniu zawartych umów i wyjazdów ekspertów do jednostek kontrolowanych, weryfikuje treści opinii ekspertów w zakresie identyfikacji faktów stwierdzonych w toku czynności kontrolnych w powiązaniu z programem kontroli oraz stanem prawnym.
-
Opracowuje projekty odpowiedzi na wystąpienia organów i instytucji, ministerstw i urzędów centralnych z zakresu przeprowadzonych kontroli.
-
Prowadzi kontrole zlecone przez Prezesa Rady Ministrów oraz kontrole wspólne, o których mowa w ustawie o kontroli w administracji rządowej.
-
Uczestniczy w opracowywaniu na potrzeby kierownictwa Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego informacji, analiz, opinii i statystyk dotyczących wyników kontroli przeprowadzanych przez Wydział oraz współpracuje z innymi komórkami organizacyjnymi Ministerstwa, audytem wewnętrznym, a także instytucjami i zewnętrznymi organami kontroli w zakresie wymiany informacji dotyczących wyników kontroli. Uczestniczy w opracowywaniu i opiniowaniu projektów aktów prawnych.
Wymagania
-
wykształcenie: wyższe
-
doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych: na stanowisku pracy w obszarze kontroli lub na stanowisku pracy w obszarze księgowości, zamówień publicznych lub prowadzenia analiz finansowych
-
znajomość ustaw: o finansach publicznych, prawo zamówień publicznych, o rachunkowości, o ochronie danych osobowych, o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
-
znajomość ustaw: Kodeks postępowania administracyjnego, Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, o kontroli w administracji rządowej
-
znajomość zasad prowadzenia kontroli, standardów kontroli, znajomość metodologii oraz metod kontroli
-
rzetelność, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, komunikacja, samodzielność i inicjatywa podejmowanie decyzji i odpowiedzialność, myślenie analityczne, radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych
-
W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
-
Posiadanie obywatelstwa polskiego
-
Korzystanie z pełni praw publicznych
-
Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
-
wykształcenie: wyższe magisterskie w zakresie: prawa, finansów, ekonomii, budownictwa lub studia podyplomowe w zakresie: ekonomii / kontroli /audytu/ zamówień publicznych/ budownictwa
-
co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego na samodzielnym stanowisku pracy (samodzielne wykonywanie czynności kontrolnych) w komórkach kontrolnych organów realizujących kontrole
-
przeszkolenie w zakresie audytu wewnętrznego lub zasad i trybu przeprowadzania kontroli, lub zamówień publicznych lub prawa budowlanego, lub rachunkowości, lub finansów publicznych
-
uprawnienia biegłego rewidenta
-
certyfikat CGAP
Oferujemy
-
Ruchomy czas pracy
-
Indywidualny rozkład czasu pracy
-
Częściowe wykonywanie pracy poza siedzibą urzędu (praca zdalna, „home office”)
-
Możliwość wyjścia w celu załatwienia ważnej sprawy
-
Stołówka pracownicza
-
Karty sportowe lub dofinansowanie zajęć sportowo-rekreacyjnych
-
Miejsce do odświeżenia się
-
Dopłata do biletów na imprezy kulturalne
-
Pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu
-
Miejsce parkingowe na terenie urzędu
-
Możliwość przyjścia do pracy z dzieckiem
-
Pokój dla rodzica z dzieckiem
-
Możliwość skrócenia dnia pracy dla zapewnienia opieki nad dzieckiem lub osobą zależną
-
dodatek za wysługę lat (powyżej 5 lat) od 5 do 20% wynagrodzenia zasadniczego w zależności od udokumentowanego stażu pracy
-
„trzynaste” wynagrodzenie
-
pakiet socjalny (np. dofinansowanie do wypoczynku pracowników, dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników, wsparcie finansowe w trudnych sytuacjach)
-
możliwość rozwoju zawodowego (studia, szkolenia)
-
dofinansowanie do zakupu okularów korekcyjnych
-
dobra lokalizacja
-
miła atmosfera pracy
Praca alert - powiadomienia
Urzędnik, Warszawa
-
Dodana
Przenieśliśmy Cię na zewnętrzny formularz, z którego korzysta pracodawca do zbierania CV kandydatów.
Praca w sąsiednich miejscowościach
-
Praca Blizne Łaszczyńskiego
-
Praca Blizne Jasińskiego
-
Praca Lubiczów
-
Praca Opacz-Kolonia
-
Praca Ząbki
-
Praca Mory
-
Praca Raszyn
-
Praca Macierzysz
-
Praca Jaworowa
-
Praca Latchorzew
-
Praca Michałowice-Wieś
-
Praca Babice Nowe
-
Praca Jawczyce
-
Praca Klaudyn
-
Praca Kwirynów
-
Praca Mościska
-
Praca Falenty Nowe
-
Praca Bronisze
-
Praca Reguły
-
Praca Falenty