Visa

Oferta wygasła i nie można na nią aplikować.
Data wygaśnięcia 30.04.2024

Inspektor wojewódzki ds. obsługi cudzoziemców

Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach
  • Katowice, śląskie

Urzędnik

Umowa o pracę

Zakres obowiązków

Budynek Urzędu przy ul. Damrota 16 w Katowicach – wyposażony w podjazd, windy osobowe oraz toalety dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Stanowisko pracy zlokalizowane w otwartej przestrzeni biurowej na parterze budynku. Obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie. Obsługa urządzeń wielofunkcyjnych (np. drukarka, skaner). Konieczność prowadzenia rozmów telefonicznych. Permanentna obsługa klientów zewnętrznych. Przeprowadzanie wizji lokalnych dotyczących oględzin mieszkań lub miejsc pracy cudzoziemców (niejednokrotnie w godzinach popołudniowych). Pełnienie dyżurów w wydłużony dzień pracy Urzędu. Kontrole w zakresie sposobu korzystania przez cudzoziemca z udzielonego zezwolenia na pobyt czasowy i pracę.

  • Zapewnia bezpośrednią obsługę klientów Urzędu w celu przyjęcia składanych przez nich wniosków wraz z wymaganymi dokumentami dotyczącymi legalizacji pobytu cudzoziemców, przyjmowania wniosków w sprawie Kart Polaka, przyznania świadczenia pieniężnego dla posiadaczy Kart Polaka, przedłużenia wizy, dokumentów podróży cudzoziemców oraz udzielania informacji w tym zakresie.
  • Zapewnia obsługę systemów: VIS (Wizowy System Informacyjny) i SIS (System Informacyjny Schengen) oraz prowadzi rejestry w sprawach z zakresu wjazdu i pobytu cudzoziemców na terytorium RP (SI Pobyt) w celu aktualizacji baz danych ogólnokrajowych systemów informatycznych.
  • Udziela klientom oraz organom odpowiedzi na zapytania wpływające do Urzędu drogą elektroniczną i telefoniczną w celu przekazania im informacji, niezbędnych wskazówek oraz wyjaśnień w zakresie obsługi cudzoziemców.
  • Prowadzi postępowania administracyjne w sprawach dotyczących przyznania: świadczenia pieniężnego na częściowe pokrycie koszów zagospodarowania i bieżącego utrzymania dla posiadaczy Kart Polaka osiedlających się w Rzeczypospolitej Polskiej na stałe, zezwolenia na pobyt stały, zezwolenia na pobyt rezydenta długoterminowego UE, przyznania, przedłużenia lub wymiany Karty Polaka w celu przygotowania projektów postanowień i decyzji.
  • Przygotowuje bieżącą korespondencję w zakresie spraw dot. legalizacji pobytu, w tym zapytań do komendanta oddziału Straży Granicznej, komendanta wojewódzkiego Policji, Szefa Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, właściwego konsula lub do innych organów w celu uzyskania informacji czy wjazd i pobyt cudzoziemca na terytorium RP stanowią zagrożenie dla obronności lub bezpieczeństwa państwa albo ochrony bezpieczeństwa i porządku publicznego.
  • Prowadzi postępowania administracyjne w celu wydania cudzoziemcom polskich dokumentów podróży, tymczasowych polskich dokumentów podróży, polskich dokumentów tożsamości cudzoziemca, kart pobytu lub przygotowania projektów decyzji o odmowie wydania tych dokumentów.
  • Przeprowadza kontrolę sposobu korzystania przez cudzoziemców z udzielonych zezwoleń na pobyt czasowy i pracę w celu ustalenia czy nie zachodzą okoliczności mogące stanowić podstawę do ich cofnięcia.
  • Prowadzi postępowania administracyjnych w II instancji w sprawach dotyczących unieważnienia zezwoleń na przekraczanie granicy w ramach małego ruchu granicznego w celu przygotowania projektów decyzji.

Wymagania

  • wykształcenie: wyższe
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy doświadczenia zawodowego
  • znajomość języków obcych: język angielski lub rosyjski na poziomie komunikatywnym
  • znajomość ustaw: o cudzoziemcach, o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (rozdział 16), o Karcie Polaka
  • znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
  • organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, komunikacja
  • w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • wykształcenie: brak
  • co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w administracji publicznej na stanowiskach urzędniczych
  • znajomość Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 810/2009 z dnia 13 lipca 2009 r. ustanawiającego Wspólnotowy Kodeks Wizowy (w zakresie przedłużania wiz)
  • znajomość ustawy o opłacie skarbowej
  • orientacja na klienta, radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych

Oferujemy

· dodatek za wysługę lat od 5 do 20% wynagrodzenia w zależności od udokumentowanego stażu pracy

· dodatkowe wynagrodzenie roczne tzw. ,,trzynastka”

· nagrody okresowe uzależnione od osiąganych efektów pracy

· elastyczny czas pracy

· perspektywę rozwoju zawodowego

· pakiet socjalny, w tym między innymi: dofinansowanie do wypoczynku, wsparcie finansowe w trudnych sytuacjach, pożyczki na cele mieszkaniowe, dopłata do karty sportowej

· możliwość skorzystania z oferty ubezpieczenia grupowego a także Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej

· dofinansowanie do zakupu okularów

Powrót do listy ofert