Starszy specjalista ds. podatków i ZUS

Komenda Wojewódzka Policji w Katowicach
  • Katowice, śląskie

Urzędnik

Umowa o pracę

Zakres obowiązków

Praca w systemie ośmiogodzinnym, jednozmianowym. Oświetlanie naturalne i sztuczne, pozycja ciała siedząca.

Stanowisko pracy wyposażone w drukarkę, skaner, telefon, komputer oraz w monitor ekranowy – czas pracy przy monitorze powyżej połowy dobowego czasu pracy.

Na stanowisku pracy występuje zagrożenie korupcją i permanentna obsługa klientów zewnętrznych.

Stanowisko pracy w Wydziale Finansów usytuowane jest na V piętrze bloku C w kompleksie budynków KWP
w Katowicach, przy ulicy Lompy 19. Blok C jest częściowo dostosowany dla osób z niepełnosprawnościami.
W budynku znajdują się windy (bez informacji głosowej). Pomieszczenie sanitarne przystosowane dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze bloku A (przy wejściu głównym), co powoduje konieczność pokonywania dużych odległości oraz otwierania drzwi p.poż. z samozamykaczami. Wejście do kompleksu budynków KWP w Katowicach mieszczących się przy ul. Lompy 19 jest dostosowane do potrzeb osób
z niepełnosprawnościami.: ruchoma platforma do transportu wózków, brak progów utrudniających poruszanie się osobom z niepełnosprawnościami ruchowymi, odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych.

  • Comiesięcznie ustala wysokość podatku zryczałtowanego oraz podatku dochodowego w celu odprowadzenia zaliczek do Urzędu Skarbowego, sporządza i zatwierdza informacje o przychodach z innych źródeł oraz o dochodach i pobranych zaliczkach na podatek dochodowy (PIT-11) dla funkcjonariuszy, członków korpusu służby cywilnej oraz pracowników policji, sporządza zbiorcze zestawienie podstaw kwot podatku i zaliczek na podatek pobieranych i wpłacanych przez płatnika w danym roku podatkowym (PIT 4R), sporządza roczną deklarację o zryczałtowanym podatku dochodowym od osób fizycznych (PIT 8 AR) w celu spełnienia ustawowego obowiązku.
  • Nalicza składki emerytalne i rentowe oraz Fundusz Pracy za zwolnionych policjantów bez uprawnień emerytalnych, dokonuje korekt dla policjantów przywracanych do służby w celu prawidłowego rozliczenia składek na ubezpieczenia społeczne i Fundusz Pracy.
  • Sporządza raporty miesięczne dot. rozliczania składek oraz wypłaconych w danym miesiącu świadczeń (ZUS DRA), imienne raporty miesięczne o należnych składkach społecznych (ZUS RCA), imienne raporty o składkach na ubezpieczenie zdrowotne (ZUS RZA), imienne raporty o przerwach w przekazywaniu składek (ZUS RSA) i terminowo przesyła je do ZUS w celu prawidłowego rozliczenia składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne. Sprawdza i terminowo przesyła do ZUS dokumenty zgłoszeniowe, ich zmiany oraz korekty w celu prawidłowego zgłoszenia do ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego policjantów i pracowników.
  • Sporządza zaświadczenia o zatrudnieniu i wynagrodzeniu (druk Rp-7) dla byłych pracowników w celu naliczenia kapitału początkowego będącego podstawą wymiaru emerytur i rent.
  • Sporządza comiesięczne raporty PFRON w celu ich przesłania do Zarządu Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.

Wymagania

  • wykształcenie: wyższe ekonomiczne
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w komórkach finansowych
  • Znajomość przepisów podatkowych oraz o Systemie Ubezpieczeń Społecznych i Narodowym Funduszu Zdrowia
  • Komunikatywność
  • Umiejętność rozwiązywania problemów
  • Obsługa komputera w zakresie pakietu Office
  • Poświadczenie bezpieczeństwa z klauzulą dopuszczalności „poufne” albo oświadczenie o poddaniu się procedurze sprawdzającej i uzyskanie poświadczenia do wymaganej klauzuli
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - NIE DOTYCZY TO KANDYDATEK/KANDYDATÓW URODZONYCH 1 SIERPNIA 1972 R. LUB PÓŹNIEJ. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w komórkach płacowych jednostek budżetowych
  • Zgoda na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru

Oferujemy

  • Wynagrodzenie zasadnicze powiększone o dodatek z tytułu wysługi lat pracy od 5% do 20% wynagrodzenia w zależności od udokumentowanego stażu pracy.
  • Nagrody okresowe np. kwartalne.
  • Dodatkowe trzynaste wynagrodzenie tzw. ,,trzynastka”.
  • Pakiet socjalny, m.in.: dofinansowanie do wypoczynku, wsparcie finansowe w trudnych sytuacjach, pożyczki na cele mieszkaniowe.
  • Możliwość skorzystania z pakietu ubezpieczeń grupowych.
  • Możliwość skorzystania z Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej.
  • Dofinansowanie do zakupu okularów.
  • Bufet serwujący posiłki zarówno „na miejscu” jak i „na wynos”.
  • Parking dla pracowników (poza terenem urzędu).
  • Stojaki na rowery na terenie urzędu.
  • Siedziba KWP w Katowicach mieści się w centralnym rejonie Katowic, w sąsiedztwie autostrady A-4, a także przystanków autobusowych.
Dodana
Wygasa (za 6 dni temu)
Powrót do listy ofert