Visa

Oferta wygasła i nie można na nią aplikować.
Data wygaśnięcia 02.05.2024

Główny specjalista w Wydziale Rachunkowości Budżetowej, Biuro Budżetowo-Finansowe cz. 16 i 23

Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie
  • Warszawa, mazowieckie

Urzędnik

Umowa o pracę

Praca zdalna

Zakres obowiązków

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań

Pracownik wykonuje czynności o charakterze:

- statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze,

- dynamicznym, związane głównie z poruszaniem się po terenie KPRM oraz poza nim.

Większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę. Czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej.

Praca na stanowisku wiąże się z nietypowymi godzinami pracy (w tym dyżury).

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska opisane jest pod adresem

  • Zapewnia prowadzenie bieżącej analizy zaangażowania planu i wydatków.
  • Prowadzi ewidencję w księgach rachunkowych zaangażowania w zakresie wydatków budżetowych oraz wniosków o udzielenie zamówienia publicznego.
  • Zajmuje się procesem planowania wydatków i dochodów budżetowych ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb zgłaszanych przez departamenty/biura na etapie opracowywania projektu ustawy budżetowej oraz planu finansowego dysponenta trzeciego stopnia części 16 – Kancelaria Prezesa Rady Ministrów oraz części 23 – Członkostwo Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej oraz proponuje wielkości limitów na kolejny rok budżetowy.
  • Opiniuje i uzgadnia z innymi komórkami organizacyjnymi KPRM pod względem finansowym treści umów, wniosków, porozumień wpływających do Biura.
  • Analizuje otrzymane wnioski w sprawie zmian w planie finansowym, przedkłada propozycje zmian, przygotowuje projekty decyzji w tym zakresie, projekt planu finansowego po zmianach oraz wnioski w sprawie zmian planu finansowego.
  • Analizuje i opiniuje przedkładane do podpisu Szefa KPRM plany rzeczowofinansowe inwestycji KPRM (wraz ze zmianami) oraz analizuje wystąpienia do Ministra Finansów o uruchomienie środków pochodzących z rezerwy celowej, pod kątem poprawności zastosowania klasyfikacji budżetowej, sprawdza podany we wniosku stopień wykorzystania środków już uruchomionych i rozliczonych w poprzednim okresie.
  • Przygotowuje okresowe (kwartalne i półroczne) analizy i oceny wykonania planu finansowego (planu po zmianach) dysponenta trzeciego stopnia KPRM.
  • Wykonuje inne czynności zlecone przez przełożonego.

Wymagania

  • wykształcenie: wyższe
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy doświadczenia zawodowego
  • Powyżej 2 lat doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych w rachunkowości budżetowej
  • Wiedza z zakresu: ustawy o finansach publicznych wraz z przepisami wykonawczymi; ustawy o rachunkowości i przepisów podatkowych; ustawy prawo zamówień publicznych zwłaszcza w zakresie odnoszącym się do umów; ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych; zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym służby cywilnej
  • Posiadanie kompetencji miękkich: komunikacja, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, rzetelność, współpraca, myślenie analityczne, podejmowanie decyzji i odpowiedzialność, radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych
  • Posiadanie umiejętności w zakresie obsługi komputera i aplikacji biurowych (MS Office: Word, Excel, Outlook, PowerPoint oraz internet)
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • wykształcenie: wyższe w zakresie ekonomii lub rachunkowości lub finansów
  • doświadczenia zawodowego
  • Powyżej 2 lat doświadczenia zawodowego w zakresie planowania budżetowego i/lub zamówień publicznych
  • Przeszkolenie z zakresu: rachunkowości, finansów publicznych, zamówień publicznych, obsługi systemu TREZOR
  • Umiejętność obsługi komputera w zakresie systemu finansowego QNT
  • Poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „tajne” lub zgoda na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie B1

Oferujemy

  • Ruchomy czas rozpoczęcia pracy pomiędzy 7.30 a 9.30
  • Indywidualny rozkład czasu pracy
  • Częściowe wykonywanie pracy poza siedzibą urzędu (praca zdalna)
  • Dodatek za wysługę lat (powyżej 5 lat) od 5 do 20% wynagrodzenia w zależności od udokumentowanego stażu pracy
  • „Trzynaste” wynagrodzenie
  • Możliwość rozwoju i współpracy z ekspertami
  • Bogaty pakiet szkoleń, możliwość refundacji kosztów nauki języka, studiów podyplomowych
  • Karty sportowe lub dofinansowanie zajęć sportowo-rekreacyjnych
  • Dopłata do biletów na imprezy kulturalne
  • Dofinansowanie do wypoczynku pracowników
  • Dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników
  • Dofinansowanie do przedszkola
  • Dofinansowanie do zakupu okularów korekcyjnych
  • Zniżki na wypoczynek w ośrodkach wypoczynkowych
  • Możliwość wykupienia na preferencyjnych warunkach pakietu medycznego dla pracownika i członków rodziny, oraz
    ubezpieczenia zdrowotnego i polisy na życie
  • Możliwość korzystania z Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej
  • Możliwość skorzystania z niskooprocentowanej pożyczki
  • Wsparcie finansowe w trudnej sytuacji życiowej
  • Możliwość angażowania się w organizowane akcje wolontariackie
  • Pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu
  • Dobra lokalizacja
  • Miła atmosfera pracy
Powrót do listy ofert