Visa

Oferta wygasła i nie można na nią aplikować.
Data wygaśnięcia 26.04.2024

Główny specjalista ds. celnych

Ministerstwo Finansów w Warszawie
  • Warszawa, mazowieckie

Urzędnik

Umowa o pracę

Zakres obowiązków

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:

  • praca administracyjno-biurowa;
  • obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie;
  • krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe;
  • częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz z ramienia właściciela biznesowego systemu stanowiska KAS w spotkaniach z przedstawicielami Komisji Europejskiej, dotyczących założeń biznesowych, rozwiązań funkcjonalnych oraz aspektów prawnych związanych z projektowanymi zmianami, w celu ich skutecznej implementacji na grunt krajowy.
  • Opracowuje wymagania funkcjonalne i koncepcje biznesowe dotyczące budowy, wdrożenia, rozwoju i eksploatacji systemu informatycznego oraz opracowuje instrukcje dla użytkowników tych systemów.
  • Monitoruje wpływ zmian prawnych na działanie systemów informatycznych właściwych do składania przywozowych deklaracji skróconych (AIS/ICS2) oraz inicjuje działania związane z implementacją zmieniających się przepisów.
  • Opracowuje interpretacje, instrukcje, wytyczne oraz opiniuje projekty przepisów prawa i podejmuje inicjatywy legislacyjne w zakresie związanym ze składaniem przywozowych deklaracji skróconych.
  • Uczestniczy w pracach zespołów projektowych, a także grup roboczych na poziomie Komisji Europejskiej zajmujących się budową, definiowaniem przebiegu procesów biznesowych, a następnie odbiorem produktów dostarczanych w ramach realizacji projektów.
  • Opracowuje merytoryczne założenia dla systemów informatycznych wspierających składanie przywozowych deklaracji skróconych oraz zasad ich integracji z pozostałymi systemami z obszaru cła.
  • Monitoruje stosowanie procedur celnych w zakresie zgłoszeń celnych w celu rozpoznawania zagrożeń oraz przeciwdziałania naruszeniom przepisów prawa celnego.
  • Udziela wsparcia merytorycznego koordynatorom KAS do spraw systemów informatycznych w zakresie obsługi systemów.
  • Prowadzi szkolenia dla podległych jednostek organizacyjnych z zakresu funkcjonalności oraz użytkowania systemu obsługi przywozowych deklaracji skróconych.

Wymagania

  • wykształcenie: wyższe magisterskie
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w obszarze prawa celnego
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym rozumienie i tworzenie tekstów w obszarze właściwości wydziału
  • Znajomość unijnego kodeksu celnego
  • Znajomość rozporządzenia delegowanego do unijnego kodeksu celnego
  • Znajomość ustawy Prawo celne
  • Znajomość ustawy Ordynacja podatkowa
  • Znajomość zasad legislacji
  • Znajomość metodyki zarządzania projektami np. PRINCE2
  • Umiejętność analizowania i interpretacji przepisów prawa
  • Umiejętność współpracy w zespole
  • Umiejętność argumentowania
  • Umiejętność prowadzenia i zarządzania projektami
  • Umiejętność analizowania i opisywania procesów biznesowych
  • Niepełnienie służby zawodowej ani niepracowanie w organach bezpieczeństwa państwa wymienionych w art. 2 ustawy z 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 273), ani niebycie ich współpracownikiem – dotyczy kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • doświadczenia zawodowego
  • Wykształcenie: wyższe magisterskie na kierunku prawo lub ekonomia lub administracja
  • Doświadczenie zawodowe: 2 lata w obszarze opracowywania wymagań biznesowych dla systemów informatycznych

Oferujemy

  • Stabilne zatrudnienie - umowa o pracę
  • Elastyczny czas pracy
  • Możliwość świadczenia pracy w modelu hybrydowym (połączenie pracy zdalnej z pracą stacjonarną w budynku Ministerstwa Finansów)
  • Benefity płacowe: dodatkowe wynagrodzenie (tzw. 13tka), nagrody uznaniowe za wyniki i osiągnięcia, dodatek za wysługę lat (od 5% do 20% wynagrodzenia), nagrody jubileuszowe
  • Możliwość przystąpienia do PPK
  • Możliwość rozwoju poprzez pracę w zespole profesjonalistów i ekspertów z różnych dziedzin oraz udział w strategicznych projektach
  • Możliwość godzenia pracy zawodowej z pracą naukową
  • Kursy, szkolenia, dofinansowanie do wybranych form edukacji własnej
  • Możliwość zakupu: grupowego ubezpieczenia na życie i zdrowie, pakietów opieki medycznej, uprawnień do zniżek PKP
  • Pakiet socjalny: dofinansowanie do sportu i kultury, wypoczynku, karty fitness
  • Przyjazne środowisko pracy: kiosk pracowniczy, pokój dla rodzica z dzieckiem, biblioteka, poczta, bankomat, klimatyzowane pomieszczenia
  • Doskonałą lokalizację urzędu w historycznym budynku w centrum Warszawy – szybki i łatwy dojazd
  • Dostosowanie urzędu do zatrudnienia osób z niepełnosprawnościami, możliwość dopasowania stanowiska pracy do potrzeb indywidualnej niepełnosprawności
Powrót do listy ofert