Visa

Oferta wygasła i nie można na nią aplikować.
Data wygaśnięcia 24.04.2024

Specjalista ds. obsługi zobowiązań i wsparcia realizacji projektów pomocy technicznej

Ministerstwo Klimatu i Środowiska w Warszawie
  • Warszawa, mazowieckie

Urzędnik

Umowa o pracę

Zakres obowiązków

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:

  • budynek i pomieszczenia urzędu dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich (podjazd do budynku, toalety, windy oraz drzwi o odpowiedniej szerokości)
  • praca przy komputerze – możliwość zapewnienia specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym oraz osobom z uszkodzonym słuchem

  • Kontroluje pod względem formalno-rachunkowym oraz ewidencjonuje w systemie finansowo-księgowym dowody księgowe dotyczące zobowiązań, w tym dotyczące bezzwrotnych środków zagranicznych m.in. z Funduszy Europejskich na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027 (FEnIKS 2021-2027), Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego (MF EOG) oraz Norweskiego Mechanizmu Finansowego (NMF)
  • Przygotowuje, zgodnie z terminarzem płatności środków europejskich, zlecenia płatności zobowiązań płatnych ze środków zagranicznych (m.in. z FEnIKS; MF EOG i NMF) i wprowadza je do elektronicznego systemu Banku Gospodarstwa Krajowego (BGK)
  • Monitoruje realizację wydatków w ramach projektów finansowanych z udziałem środków zagranicznych oraz tworzy zestawienia i bierze udział w pracach związanych z przygotowaniem dokumentacji źródłowej wniosków o płatność w ramach projektów (FEnIKS; MF EOG i NMF)
  • Analizuje, uzgadnia i koryguje stany księgowe na kontach zobowiązań (201, 203, 234), m.in. w zakresie FEnIKS, MF EOG i NMF, a także informuje osoby koordynujące zamknięcie okresu księgowego o kompletności i prawidłowości ewidencji w tym obszarze księgowym (w tym inwentaryzacja roczna)
  • Sporządza analizy, raporty i zestawienia z realizacji budżetu Ministerstwa, jako dysponenta III stopnia
  • Wykonuje dyspozycje środkami pieniężnymi w zakresie dysponenta III stopnia, w tym w ramach środków z funduszy unijnych i innych środków zagranicznych
  • Gromadzi i archiwizuje dokumenty finansowe dotyczące projektów realizowanych ze środków FEnIKS, MF EOG i NMF
  • Bierze udział w przygotowaniu dokumentacji i wyjaśnień dla celów kontroli instytucji zewnętrznych, w tym Najwyższej Izby Kontroli (NIK), w zakresie wydatków realizowanych przy udziale środków zagranicznych

Wymagania

  • wykształcenie: wyższe
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy doświadczenia zawodowego
  • Doświadczenie zawodowe: 0,5 roku w obszarze finansów i rachunkowości albo powyżej 1,5 roku w jednostkach sektora finansów publicznych
  • Znajomość ustaw: o finansach publicznych, w zakresie planowania i wydatkowania środków budżetowych; o rachunkowości
  • Znajomość rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych
  • Znajomość wytycznych i zasad dotyczących kwalifikowania wydatków w ramach FEnIKS i MF EOG i NMF
  • Kompetencje behawioralne: komunikacja, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, myślenie analityczne, współpraca, radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • doświadczenia zawodowego

Oferujemy

  • benefity płacowe: dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. trzynastka), gratyfikacja finansowa za wyniki i osiągnięcia, dodatek za wysługę lat (od 5% do 20% wynagrodzenia), nagrody jubileuszowe
  • praca hybrydowa (w zależności od charakteru pracy)
  • ruchomy czas pracy
  • pakiet świadczeń socjalnych, w tym m. in. dofinansowanie do wypoczynku pracowników
  • świadczenia dodatkowe: karty sportowe, zniżki na bilety do wybranych warszawskich teatrów, pakiet medyczny oraz ubezpieczenie na życie na preferencyjnych warunkach
  • możliwość rozwoju zawodowego (m. in. szkolenia, dofinansowanie do nauki języka obcego i studiów podyplomowych)
  • przyjazne miejsce pracy: pomieszczenie i stojaki na rowery na terenie urzędu oraz prysznice, bufet w siedzibie urzędu
Powrót do listy ofert