Poszukiwanie pracownika

5 błędów, które możesz popełnić tworząc ogłoszenie o pracę

6 czerwca 2023

4 z 5

Ocena: 4 z 5 | 20 głosów

20 głosów

6 komentarzy
5 błędów, które możesz popełnić tworząc ogłoszenie o pracę
Z pewnością doskonale wiesz, że znalezienie pracownika wiąże się z koniecznością zamieszczenia ogłoszenia na jednym z portali ogłoszeniowych. Sprawdź, jakie błędy możesz popełnić, konstruując ofertę.

Czy szukanie pracownika to szukanie igły w stosie siana? Wiele zależy, czy prawidłowo przygotujesz się do poszukiwań. Skonstruowanie oferty pracy to wcale nie tak prosta sprawa, jakby się wydawało. Poniżej znajdziesz 5 błędów, których popełnienia powinieneś się wystrzegać, jeżeli chcesz szybko znaleźć właściwą osobę na utworzone stanowisko pracy.


1) Brak informacji o wymaganiach wobec potencjalnego pracownika

Załóżmy, że poszukujesz handlowca. Jeżeli swoje wymagania wobec kandydata ograniczysz do wykształcenia kierunkowego i doświadczenia, to może się okazać, że firmowa skrzynka – zamiast zostać zasypana wiadomościami – świeci pustkami lub przeciwnie – aplikacji jest tak dużo, że musisz odrzucać te, które nie spełniają twoich wymagań. Dziś wykształcenie kierunkowe ma drugorzędne znaczenie – liczy się przede wszystkim skuteczność.

Określ minimum wymagań w stosunku do potencjalnego pracownika. Zamiast pisać, że poszukujesz doświadczonego pracownika, napisz, że oczekujesz np. minimum 3-letniego doświadczenia na podobnym stanowisku. Szukając pracownika biurowego, wskaż, jakie dokładnie programy powinien on sprawnie obsługiwać. Języki obce? Zamiast pisać, że wymagasz znajomości języka angielskiego, napisz, że poszukujesz osoby władającej językiem angielskim zarówno w piśmie, jak i mowie na poziomie minimum CAE. Słowem – unikaj ogólników, pisz jak najbardziej szczegółowo. W ten sposób wyeliminujesz sytuację, że do pracy będą zgłaszać się osoby bez wymaganych umiejętności.

Szukasz pracy?

Operator wózka widłowego

Refresco Sp. z o.o.

  • Kęty
Dodana

Operator żurawi wieżowych

Zakład Techniczno-Budowlany Polbau

  • Niemcy
Dodana

Doradca Klienta w Credit Agricole Bank Polska

Credit Agricole Bank Polska S.A.

  • Zgierz
Dodana

Doradca Klienta w Credit Agricole Bank Polska

Credit Agricole Bank Polska S.A.

  • Brzeg
Dodana

Doradca Klienta w Credit Agricole Bank Polska

Credit Agricole Bank Polska S.A.

  • Wrocław
Dodana


2) Brak informacji o tym, co oferujesz

Czy wyobrażasz sobie, że specjalista – którego poszukujesz – odpowie na ofertę, która będzie kiepsko skonstruowana? Z pewnością nie. Właśnie dlatego musisz dokładnie napisać, co oferujesz potencjalnemu pracownikowi. Wskaż, czy jesteś zainteresowany zatrudnieniem pracownika na pełen etat, czy na część. Jeżeli nie chcesz, to nie musisz podawać informacji o wynagrodzeniu, ale dobrze, abyś poinformował, co proponujesz poza nim.

Bardzo wiele firm, poza wynagrodzeniem, proponuje osobom zatrudnionym m.in. dostęp do prywatnej służby zdrowia czy możliwość przystąpienia do ubezpieczenia grupowego. Wszystkie te pozapłacowe świadczenia mogą zachęcić najlepszych do przesłania aplikacji do twojej firmy.


3) Brak informacji o zakończeniu rekrutacji

Na portalach ogłoszeniowych codziennie pojawiają się dziesiątki, jeżeli nie setki nowych ogłoszeń. Skąd kandydat, który przegląda sporadycznie oferty, ma wiedzieć, czy twoje jest jeszcze aktualne? Aby nie okazało się, że długo po zakończeniu rekrutacji otrzymujesz aplikacje od osób zainteresowanych pracą dla ciebie, najlepiej będzie, jeżeli w ogłoszeniu zawrzesz informację, do kiedy kandydaci mogą przesyłać zgłoszenia.


4) Brak informacji o firmie

Twoja firma to międzynarodowa korporacja? Jeżeli nie, powinieneś napisać o tworzonym przez siebie przedsiębiorstwie choć kilka zdań. Czym zajmuje się twoja firma na co dzień? Kogo zatrudnia? Jak szybko się rozwija i co chce osiągnąć w najbliższych np. 5 latach? Jako właściciel doskonale znasz odpowiedzi na te pytania.

Pamiętaj, że z opublikowanym przez ciebie ogłoszeniem zapoznają się nie tylko osoby potencjalnie zainteresowane, lecz także ci, którzy natrafią na nie przez przypadek. Zamieszczając opis firmy, możesz budować świadomość swojej marki wśród potencjalnych klientów czy kontrahentów. Takie działanie może tylko pomóc, z pewnością nie zaszkodzi.


5) Opublikowanie ogłoszenia tylko na jednym portalu

Osoby poszukujące pracę najczęściej przeglądają więcej niż jeden portal ogłoszeniowy. Dobrze, abyś zdecydował się opublikować ogłoszenie w więcej niż jednym miejscu. W ten sposób treść oferty dotrze do bardzo dużej grupy potencjalnych osób.

Jeżeli masz taką możliwość, to – poza portalami z ogłoszeniami – powinieneś też opublikować ogłoszenia w mediach społecznościowych. Nie zaszkodzi też na stronie firmowej stworzyć zakładki np. „praca”. Zdarza się, że osoby poszukujące lepszej pracy niż dotychczas, odwiedzają strony firm, w których chętnie znaleźliby zatrudnienie.

6 komentarzy

Miłosz

Miłosz

Warto czytać porady i wiedzieć jak unikać takich błędow.
monika

monika

Zawsze warto w każdej sytuacji dbać o to by unikać błędów. Profesjonalne ogłoszenia przecież muszą być właśnie takie a nie jakieś jakby pisał je Kali.
Gosia

Gosia

Przydatna informacja w tym artykule, aby nie popełnić błędu szukając odpowiedniego pracownika. Skorzystam na pewno z Waszych rad.
Konrad

Konrad

Dobrze napisane. Media społecznościowe to kolejne źródło potencjalnych kandydatów. Jeśli Twoja firma ma stronę na Facebooku lub kanał na Twitterze, możesz opublikować wersję reklamy.
Tango

Tango

Zdarza się również, że przez jakiś czas nie ma wolnych miejsc, ale nagle pojawia się obiecujący kandydat na konkretną pozycję. Tacy kandydaci muszą być umieszczeni na specjalnej liście.
Benny

Benny

Ciekawa porada, bo niby nie ma z początku nic skomplikowanego w tworzeniu takiej oferty, a w praktyce pokazuje to, że się robiło błędy i warto coś w tym układzie pozmieniać.

Dodaj komentarz

Wszystkie pola muszą być prawidłowo wypełnione

Komentarz został dodany

Redakcja Aplikuj.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających wulgarne słowa, adresy www oraz adesy e-mail i numery telefonów.

Dbamy o Twoją prywatność

Serwis wykorzystuje pliki cookies, czyli pliki tekstowe, które za zgodą Użytkownika są przechowywane na komputerze lub urządzeniu mobilnym Użytkownika, co może wiązać się również z przetwarzaniem danych osobowych Użytkownika. Pliki cookies przetwarzane przez Aplikuj.pl Paweł Strykowski, zarejestrowany w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod adresem: ul. Legionów 26/28, 43-300 Bielsko-Biała, NIP: 5471567654, REGON: 070776507, w celu umożliwienia korzystania z Serwisu, jak również na potrzeby analizy zachowań Użytkownika w Serwisie, personalizacji prezentowanych Użytkownikowi treści oraz reklam, zapewnienia działania funkcji mediów społecznościowych oraz do zarządzania Serwisem. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies, jak również dostęp do panelu zarządzania ustawieniami cookies znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych zawartych w plikach cookies jest zgoda na przetwarzanie danych osobowych wyrażona poprzez akceptację wykorzystania plików cookies (art. 6 (1)(a) RODO).

Zgoda udzielona poprzez wybór opcji "Wyrażam zgodę" oznacza akceptację wszystkich wykorzystywanych w Serwisie plików cookies. Zgoda Użytkownika może być w każdym momencie zmieniona poprzez kliknięcie w link umieszczony w Polityce Prywatności.

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo do żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym przysługujących Użytkownikowi praw, można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.

Dostosowuję swój wybór

Dokonaj szczegółowego wyboru poniższych ustawień, aby zapisać indywidualne ustawienia prywatności. Więcej szczegółowych informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Pliki cookies niezbędne do świadczenia usług drogą elektroniczną Zawsze aktywne
Narzędzia statystyczne i marketingowe Google Tag Manager, Google Analytics, Google Ads, Facebook Piksel (remarketing)
Narzędzie analityczne HotJar Statystyka