Twoje wsparcie w rekrutacji
Znajdź wymarzoną
ofertę pracy i APLIKUJ
OGŁOSZEŃ: 4228        SUBSKRYBUJE: 7508
Tematy, które interesują czytelników:  Praca w święta

Jak stworzyć ogłoszenie o pracę, które przyciągnie najlepszych?

Jak stworzyć ogłoszenie o pracę, które przyciągnie najlepszych?
Efektywne poszukiwania pracownika rozpoczynają się od stworzenia dobrego ogłoszenia. Dobrego, czyli takiego, które da czytającemu szczegółowe informacje m.in. o jego przyszłym zakresie obowiązków. Radzimy, co uwzględnić w ogłoszeniu, jeżeli zamierzasz takie zamieścić w serwisie.

Jak napisać  ogłoszenie o pracę, które przyciągnie uwagę potencjalnych kandydatów?

CV jest podstawowym dokumentem, na podstawie którego – jako pracodawca – decydujesz, czy jesteś zainteresowany zaproszeniem kandydata, który je przesłał. Analogicznie ogłoszenie o pracę to twoja wizytówka. Powinno być tak napisane, aby z jednej strony zachęcić osoby poszukujące pracy do odpowiedzenia na nie, z drugiej strony zniechęcić tych, którzy nie posiadają wystarczających umiejętności czy wymaganego przez ciebie wykształcenia. Niestety, wielu pracodawców nie postrzega w ten sposób ogłoszenia. W efekcie serwisy z ogłoszeniami są po brzegi wypełnione kiepskimi anonsami, na które niewielu decyduje się odpowiedzieć.

Poszukujesz pracownika? W takim razie musisz pamiętać, że od treści ogłoszenia zależy, kto na nie odpowie. Dziś specjaliści coraz częściej mówią o rynku pracy pracownika, co oznacza, że pracodawcy mają coraz większą trudność, aby znaleźć odpowiednie osoby na poszczególne stanowiska. Jeżeli chcesz tego uniknąć, uwzględnij poniższe wskazówki.


Jak napisać dobre ogłoszenie o pracę?

Aby napisać dobre ogłoszenie o pracę, które zainteresuje naprawdę wiele osób przeglądających portal, powinieneś skoncentrować się na tych obszarach:

  • Przedstawić firmę poszukują pracownika – napisz kilka zdań o swojej firmie. Możesz napisać, że działa na rynku od roku x, że zatrudnia x pracowników. Takie informacje są bardzo cenne z punktu widzenia osoby poszukującej pracy. Musisz zdawać sobie sprawę z tego, że na portalach z ogłoszeniami pojawia się wiele ofert, które są niewiarygodne. Pamiętając o tym elemencie, wzbudzisz zaufanie potencjalnych kandydatów.
     
  • Przygotować opis stanowiska i zakres obowiązków pracownika – zacznij od wskazania nazwy stanowiska. Dziś wiele stanowisk ma kilka nazw i dlatego możesz zastanawiać się, które wybrać. Odpowiedź jest prosta – najpopularniejszą. Dzięki temu z treścią ogłoszenia zapozna się wiele osób. Jeżeli chodzi o zakres obowiązków, to konieczne jest dokładne wypunktowanie obowiązków pracownika. Im lepiej sprecyzujesz zakres obowiązków, tym większe szanse, że na ogłoszenie odpowiedzą fachowcy – najlepsi w branży.
  • Wymagania – sprecyzuj, kogo poszukujesz, podając m.in. doświadczenie czy wykształcenie, które musi posiadać kandydat. Pamiętaj, że równie ważne jak umiejętności, są predyspozycje. Jeżeli szukasz np. handlowca, nie zapomnij wspomnieć, że potencjalny kandydat musi być komunikatywny.
     
  • Korzyści dla potencjalnego pracownika – dziś wynagrodzenie to często za mało, gdyż osoby zatrudnione liczą również na cykliczne premie czy dodatkowe bonusy, np. karnety na siłownię. W tym punkcie skup się na zaprezentowaniu korzyści, które osiągnie osoba przyjęta do pracy. Możesz też wprost napisać o wysokości wynagrodzenia lub określić minimalne wynagrodzenie, które przewidujesz, zaznaczając, że możesz je negocjować, jeżeli kandydat będzie posiadał duże doświadczenie, a jego zaangażowanie w pracę będzie widoczne.
     

Dobre ogłoszenie o pracę nie obejdzie się bez danych kontaktowych

Zanim umieścisz ogłoszenie np. na lokalnym portalu z ogłoszeniami o pracę, musisz zastanowić się, jakie dane kontaktowe podasz. Możesz stworzyć adres poczty elektronicznej, korzystając z jednego z popularnych i bezpłatnych serwisów informacyjnych. Problem jednak w tym, że taki adres nie wzbudzi zaufania potencjalnych kandydatów. Właśnie z tego względu lepiej, jeżeli podasz firmowy adres poczty elektronicznej.

Jeżeli chodzi o dane kontaktowe, możesz również podać pełne dane firmy: nazwę, adres, numer NIP. Aby jednak ustrzec się przed dzwoniącymi do firmy kandydatami, zaznacz, że prosisz o przesyłanie aplikacji wyłącznie w drodze elektronicznej, a z wybranymi kandydatami zapoznasz się np. w terminie 14 dni, licząc od dnia publikacji ogłoszenia.

 

Jak się pisze ogłoszenie o pracę?

Skuteczne ogłoszenie o pracę musi być odpowiednio skonstruowane. Niestety ogłoszenia pracodawców często są niespójne i nie zawierają najważniejszych informacji, dlatego odpowiada na nie niewiele osób lub nie są to osoby, które mogłyby na danym stanowisku pracować. Przede wszystkim trzeba pamiętać o tym, aby w miarę dokładnie określić zakres obowiązków oraz własne wymagania względem potencjalnego pracownika. Warto zamieścić w ogłoszeniu informacje o tym, na co kandydat może liczyć, jeśli obie strony zdecydują się na podjęcie współpracy. Nie zaszkodzi umieścić także krótki opis działalności firmy, jej wizję czy misję, jednak nie należy zanadto się rozpisywać w tym kierunku. Ważniejsze są oczekiwania oraz to, z czym wiąże się praca na danym stanowisku.

Wielu pracodawców nie zdaje sobie sprawy z tego, co powinno zawierać ogłoszenie, przez co znalezienie pracownika sprawia spore problemy. Właśnie dlatego warto do napisania ogłoszenia wyznaczyć osobę, która doskonale radzi sobie z formułowaniem tekstu, np. współpracującego z firmą copywritera. Dobrym pomysłem jest też skonsultowanie treści ogłoszenia z pracownikami, którzy będą w przyszłości współpracować z nowo zatrudnioną osobą. Dzięki temu można uniknąć późniejszych nieporozumień w zespole. Bardzo ważne jest oczywiście to, aby w ogłoszeniu znalazły się dane firmy, ponieważ jeśli ich nie ma lub są one niejasne, to potencjalni kandydaci mogą zrezygnować z wysłania CV. Dobrym pomysłem jest podanie adresu firmowej strony internetowej.

Najlepsze ogłoszenia to takie, które są napisane bez zbędnego koloryzowania, np. jeśli pracodawca poszukuje kasjera, to wpisanie w ogłoszeniu stanowiska „Specjalisty ds. obsługi klientów i kasy fiskalnej” jest pewnym niedoprecyzowaniem i może zmylić kandydatów. Kolejna ważna kwestia to wymagania, które muszą być określone jak najdokładniej. Nie warto wpisywać umiejętności, które w rzeczywistości na danym stanowisku nie będą potrzebne, ponieważ może okazać się, że zatrudniony pracownik po jakimś czasie znajdzie pracę, w której faktycznie będzie mógł je wykorzystać. Jeśli zaś chodzi o kompetencje miękkie, np. komunikatywność, to w ogłoszeniu nie muszą się znaleźć, ponieważ i tak wiele osób wpisuje je w swoje CV. Oprócz proponowanego wynagrodzenia można też wpisać benefity, jakie przysługują pracownikom – to na pewno zwiększy zainteresowanie ogłoszeniem.

Oceń ten wpis
Jak stworzyć ogłoszenie o pracę, które przyciągnie najlepszych?
Ocena: 4.5, liczba głosów: 25

Zobacz inne porady

Opinie

(brak komentarzy)
Redakcja Aplikuj.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających słowa wulgarne.