Specjalista ds. inspekcji państwa portu (PSC)

Urząd Morski w Gdyni
  • Gdynia, pomorskie

Urzędnik

Umowa o pracę

Zakres obowiązków

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań

charakter stanowiska i sposób wykonywania na nim zadań (zgodnie z opisem stanowiska pracy)

- praca w terenie

- krajowe i zagraniczne wyjazdy służbowe

- zagrożenie korupcją

- permanentna obsługa klientów zewnętrznych

- przeprowadzanie kontroli / inspekcji

Czynniki fizyczne, biologiczne, inne czynniki, w tym niebezpieczne:

- uciążliwości związane z obsługą monitorów ekranowych pow. 4 godzin dziennie

- zmienne warunki atmosferyczne

- praca na wysokości

- praca polegająca na kierowaniu pojazdem do 3,5 t

- prace wymagające szczególnej sprawności psychofizycznej

  • uczestniczy w przeprowadzaniu inspekcji statków obcych bander, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa krajowego, tekstem Memorandum Paryskiego oraz Dyrektywą UE w sprawie kontroli przeprowadzanej przez Państwo Portu, dla których inspekcja ma charakter obowiązkowy, tzn. o profilu inspekcyjnym P I (PRIORYTET I)
  • uczestniczy w przeprowadzaniu inspekcji statków obcych bander o priorytecie inspekcyjnym P II (PRIORYTET II) zdefiniowanym w tekście Memorandum Paryskiego oraz w Dyrektywie UE w sprawie kontroli przeprowadzanej przez Państwo Portu
  • uczestniczy w Programie Szkolenia i Oceny Kompetencji Inspektorów PSC: szkoleniach wewnętrznych i zewnętrznych, w tym odbywa praktykę w Inspektoracie Państwa Bandery (FSC)
  • uczestniczy w przeprowadzaniu obowiązkowych inspekcji statków pasażerskich typu ro-ro, podnoszących obce bandery i zawijających regularnie do polskich portów, zgodnie z wymaganiami Dyrektywy UE o regularnych inspekcjach promów oraz przeprowadzaniu inspekcji statków obcych bander, zgodnie z wymaganiami Dyrektywy UE o zawartości siarki w paliwach żeglugowych oraz Decyzji UE dotyczącej pobierania próbek paliwa i raportowania
  • uczestniczy w sporządzaniu raportów z przeprowadzonych inspekcji w systemie THETIS i THETIS-EU, zgodnie z wymaganiami stosownych aktów prawnych
  • zapoznaje się ze sposobami monitorowania ruchu statków obcych bander w porcie przy pomocy wszelkich dostępnych systemów komputerowych (THETIS, THETIS-EU, SafeSeaNet,NSW, MARSIES, SWIBŻ), stron internetowych Urzędu Morskiego w Gdyni, stacji pilotów, zarządów portów i innych oraz informacji otrzymywanych z kapitanatów portów
  • uczestniczy w wymianie informacji, zgodnie z wymaganiami Ustawy o bezpieczeństwie morskim i Dyrektyw UE z instytucjami krajowymi (Morska Służba Poszukiwania i Ratownictwa, kapitanaty portów, Straż Graniczna, Służba Celna, Państwowy Graniczny Inspektor Sanitarny) oraz instytucjami zagranicznymi (Europejska Agencja Bezpieczeństwa Morskiego (EMSA), Sekretariat Memorandum Paryskiego, organy PSC państw sygnatariuszy Memorandum Paryskiego) w zakresie statutowej działalności Inspektoratu

Wymagania

  • wykształcenie: wyższe profilowe w obszarze: morskie
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego stażu pracy w charakterze oficera na statkach morskich, inspektora inspekcji państwa bandery lub asystenta inspekcji państwa portu, z tym że przynajmniej dwa lata pracy w charakterze oficera na statkach morskich
  • dyplom starszego oficera mechanika lub drugiego oficera mechanika na statkach o mocy maszyn głównych 3000 kW i powyżej
  • prawo jazdy kat. B
  • bardzo dobra znajomość języka angielskiego (B2 wg ESOKJ)
  • wiedza w zakresie uregulowanym przez konwencje i kodeksy IMO, a także dyrektywy UE, dotycząca zagadnień bezpieczeństwa i ochrony środowiska morskiego oraz ochrony żeglugi i portów
  • wiedza w zakresie uregulowanym przez polskie akty prawne dotyczące zagadnień bezpieczeństwa, ochrony środowiska morskiego oraz ochrony żeglugi i portów
  • umniejętność oceny zagrożeń związanych z uchybieniami wykrytymi w trakcie inspekcji na podstawie doświadczenia nabytego podczas praktyki morskiej
  • umiejętność komunikacji
  • umiejętność współpracy
  • umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego stażu pracy w charakterze inspektora inspekcji państwa bandery przeprowadzającego inspekcje statków lub nadzorującego działalność uznanych organizacji
  • znajomość zagadnień związanych z ochroną żeglugi i portów morskich oraz umiejętność ich zastosowania w zakresie objętym inspekcją
  • biegła znajomość języka angielskiego (C1 wg ESOKJ)

Oferujemy

  • Ruchomy czas pracy
  • Indywidualny rozkład czasu pracy
  • Możliwość wyjścia w celu załatwienia ważnej sprawy
  • Karty sportowe lub dofinansowanie zajęć sportowo-rekreacyjnych
  • Dopłata do biletów na imprezy kulturalne
  • Dopłaty do żłobka, przedszkola i klubu dziecięcego oraz opieki sprawowanej przez opiekuna dziennego
  • Dofinansowanie do wypoczynku pracowników
  • Dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników
  • Zniżki na wypoczynek w ośrodkach wypoczynkowych
Dodana
Wygasa (za 5 dni temu)
Powrót do listy ofert