Cooper Standard Polska Sp. z o.o. Oddział w Bielsku-Białej

HISTORIA FIRMY

Global Business Services istnieje od 2011 r. Początkowo działał on pod nazwą European Shared Services i zapewniał obsługę księgową fabrykom Cooper Standard zarówno w Polsce, jak i w pozostałych krajach europejskich. Budując od podstaw strukturę ESS, przejmowaliśmy kolejne procesy i obsługę nowych fabryk. Po kilku latach okazało się, że zrobiliśmy to tak dobrze, że European Shared Services przekształciło się w Global Business Services. Wypracowane procesy stały się wzorem dla azjatyckiego Shared Service, a swoje finanse powierzyły nam także fabryki zlokalizowane w USA, Kanadzie, Meksyku oraz częściowo w Brazylii i Chinach. Oprócz rozszerzenia zasięgu działania zwiększył się również wachlarz świadczonych usług.

CO ROBIMY?

Obecnie GBS zapewnia: obsługę operacyjno-finansową, analizę biznesową, controlling, organizację podróży służbowych i floty samochodowej, HR oraz IT. Cooper Standard napędza rozwój rewolucyjnych technologii materiałowych, które pozwalają tworzyć przyjazne środowisku rozwiązania i podzespoły motoryzacyjne. Dzięki nam gotowe pojazdy są lżejsze, emitują mniej szkodliwych substancji, zachwycają wzornictwem i charakteryzują się lepszymi osiągami.

PRACUJ Z NAMI!

Działamy w 20 krajach i zatrudniamy ponad 32 tysiące osób. W ścisłym centrum Bielska-Białej funkcjonuje nasze Globalne Centrum Usług Biznesowych wspierające procesy finansowe, księgowe, HR, administracyjne oraz IT naszych spółek zlokalizowanych na całym świecie.

Interesuje Cię rozwojowa praca dla wiodącego pracodawcy globalnej firmy? Chcesz zdobywać cenne doświadczenie i uczyć się od najlepszych? Zachęcamy do udziału w naszych rekrutacjach!

Benefity

Praca zdalna
Prywatna opieka medyczna
Imprezy integracyjne
Bony świąteczne
Ergonomiczne stanowisko pracy
Owoce w pracy 
Karnety na siłownię/karta MultiSport
Darmowe bilety na imprezy kulturalne/do kina
Pracowniczy program emerytalny
Przyjazne miejsce pracy
Możliwości awansu
Docenianie stażu pracy
Dodatkowe ubezpieczenia

Aktualne oferty pracy

Cooper Standard Polska Sp. z o.o. Oddział w Bielsku-Białej

Buyer Commodity

Zawód: specjalista ds. zakupów / zaopatrzenia Rodzaj: umowa o pracę
Cooper Standard Polska Sp. z o.o. Oddział w Bielsku-Białej
Cooper Standard Polska Sp. z o.o. Oddział w Bielsku-Białej
Lead cross functional teams to establish, execute and implement commodity strategies  Responsible for supporting all due diligence required with future M&A ...
Bielsko-Biała
19-01-2021
Cooper Standard Polska Sp. z o.o. Oddział w Bielsku-Białej

Młodszy Księgowy

Zawód: księgowy Rodzaj: umowa o pracę
Cooper Standard Polska Sp. z o.o. Oddział w Bielsku-Białej
Cooper Standard Polska Sp. z o.o. Oddział w Bielsku-Białej
Księgowanie faktur oraz innych rozliczeń; Współpraca z dostawcami oraz klientami wewnętrznym i zewnętrznymi; Współpraca przy uzgadnianiu oraz analizowaniu pozycji na koncie rozrachunku ...
Bielsko-Biała
18-01-2021
Cooper Standard Polska Sp. z o.o. Oddział w Bielsku-Białej

Młodszy Księgowy / Księgowy z językiem włoskim

Zawód: księgowy Rodzaj: umowa o pracę
Cooper Standard Polska Sp. z o.o. Oddział w Bielsku-Białej
Cooper Standard Polska Sp. z o.o. Oddział w Bielsku-Białej
Uczestniczenie w procesie sporządzania miesięcznych oraz rocznych rozliczeń podatkowych i raportów księgowych; Udział w sporządzaniu rocznego sprawozdania finansowego; Przygotowanie raportów i zestawień ...
Bielsko-Biała
18-01-2021
Cooper Standard Polska Sp. z o.o. Oddział w Bielsku-Białej

Starszy Księgowy z językiem włoskim

Zawód: księgowy Rodzaj: umowa o pracę
Cooper Standard Polska Sp. z o.o. Oddział w Bielsku-Białej
Cooper Standard Polska Sp. z o.o. Oddział w Bielsku-Białej
Wykonywanie wszystkich czynności związanych z zamknięciem miesiąca; Księgowanie oraz kontrola operacji w zakresie Księgi Głównej, w tym przygotowywanie journal entries, tworzenie ...

POLECANA
Bielsko-Biała
08-01-2021 POLECANA

Archiwalne ogłoszenia

Młodszy Księgowy / Księgowy
Zawód: księgowy   |  Rodzaj: umowa o pracę
Bielsko-Biała
Szczegóły

W związku z ciągłym rozwojem Global Bussines Services Cooper Standard poszukujemy kandydatów na stanowisko Młodszy księgowy/Księgowy.
Interesuje Cię rozwojowa praca dla wiodącego pracodawcy globalnej firmy?
Chcesz zdobywać cenne doświadczenie i uczyć się od najlepszych?
Zachęcamy do udziału w naszych rekrutacjach!

Zakres obowiązków
  • Księgowanie faktur i innych rozliczeń w sposób efektywny oraz terminowy
  • Efektywny kontakt i dobra współpraca z dostawcami oraz klientami wewnętrznymi
  • Współpraca przy uzgadnianiu oraz analizowaniu pozycji na koncie rozrachunku dostaw (GRNI)
  • Współpraca przy uzgadnianiu oraz analizowaniu kont dostawców
  • Współpraca przy terminowym zamykaniu okresów księgowych przy zachowaniu jakości oraz zgodności z przepisami
  • Praca zgodna z wewnętrznymi procedurami, z przepisami rachunkowości, podatkowymi, korporacyjnymi oraz kontrolami SOX
Wymagania
  • Wykształcenie wyższe kierunkowe (może być w trakcie nauki)
  • Doświadczenie zawodowe w podobnym obszarze- mile widziane
  • Komunikatywna znajomość języka angielskiego- warunek konieczny
  • Znajomość innego języka będzie dodatkowym atutem

Starszy Księgowy z językiem włoskim
Zawód: księgowy   |  Rodzaj: umowa o pracę
Bielsko-Biała
Szczegóły
Zakres obowiązków
  • Wykonywanie wszystkich czynności związanych z zamknięciem miesiąca;
  • Księgowanie oraz kontrola operacji w zakresie Księgi Głównej, w tym przygotowywanie journal entries, tworzenie rezerw;
  • Księgowanie w zakresie środków trwałych i amortyzacji;
  • Przygotowywanie i utrzymywanie uzgodnień sald kont bilansowych w najwyższej jakości;
  • Uzgadnianie sald Intercompany;
  • Współpraca z audytem wewnętrznym i zewnętrznym;
  • Tworzenie niezbędnych raportów i analiz;
  • Budowanie i utrzymywanie dobrych relacji z klientami wewnętrznymi i zewnętrznymi.
Wymagania
  • Wykształcenie wyższe
  • Komunikatywny język angielski w mowie i piśmie
  • Komunikatywny język włoski w mowie i piśmie
  • Znajomość systemu SAP
  • Znajomość procesów GL
  • Zdolności organizacyjne
  • Umiejętność pracy pod presją czasu
  • Dobra znajomosć pakietu  MS Office
Młodszy Księgowy / Księgowy z językiem angielskim
Zawód: księgowy   |  Rodzaj: umowa o pracę
Bielsko-Biała
Szczegóły
Zakres obowiązków
  • Księgowanie faktur i innych rozliczeń w sposób efektywny oraz terminowy,
  • Efektywny kontakt i dobra współpraca z dostawcami oraz klientami wewnętrznymi,
  • Współpraca przy uzgadnianiu oraz analizowaniu pozycji na koncie rozrachunku dostaw (GRNI),
  • Współpraca przy uzgadnianiu oraz analizowaniu kont dostawców,
  • Współpraca przy terminowym zamykaniu okresów księgowych przy zachowaniu jakości oraz zgodności z przepisami,
  • Praca zgodna z wewnętrznymi procedurami, z przepisami rachunkowości, podatkowymi, korporacyjnymi oraz kontrolami SOX.
Wymagania
  • Wykształcenie wyższe kierunkowe (może być w trakcie nauki),
  • Komunikatywna znajomość języka angielskiego- warunek konieczny,
  • Mile widziane doświadczenie zawodowe w podobnym obszarze,
  • Znajomość innego języka będzie dodatkowym atutem.

Ponadto od kandydatów oczekujemy:

  • Umiejętności analitycznego myślenia
  • Doskonałych zdolności organizacyjnych
  • Wysokiego poziomu komunikacji oraz zdolności interpersonalnych
  • Proaktywnego i entuzjastycznego nastawienia na osiaganie wyznaczonych celów
Buyer Commodity
Zawód: specjalista ds. zakupów / zaopatrzenia   |  Rodzaj: umowa o pracę
Bielsko-Biała
Szczegóły

Purchasing lead responsible for the development and execution of commodity strategies.  Working closely with the key business stakeholders the Lead Commodity Buyer will develop and implement effective cost reduction strategies and leverage extensive market knowledge to drive lower cost of ownership.  The Lead Commodity Buyer will also proactively identify areas of opportunity for process improvement, cost efficiencies and be responsible for creating and implementing roadmaps to achieve cost savings and manage economic forecast.

Zakres obowiązków
  • Lead cross functional teams to establish, execute and implement commodity strategies 
  • Responsible for supporting all due diligence required with future M&A activity.
  • Drive alignment of commodity initiatives throughout purchasing team members and cross functional leadership
  • Contract negotiations with key suppliers
  • Introduce and implement (as needed) tools such as should be cost modelling in order to enable reduction in the total cost of ownership
  • Support in the coaching and development of buyers.
  • Drive application of key market dynamics and commodity trends including raw materials to validate cost competitiveness and global impact where applicable.
  • Manage supply base with respect to their ability to provide products and services in accordance with the organizations business requirements, cost parameters, terms and agreements.
  • Drive supplier business reviews focused on strengthening long term strategic relationships.
  • Manage the resolution of critical supply chain issues and maintain supplier relationships.
  • Budget development and execution
  • Support global programs, strategies and initiatives
  • Develop relationships with key internal and external customers
  • Additional duties and reporting as assigned
Wymagania

Education and Qualifications:

  • Bachelor Degree in Supply Chain Management or Related Field
  • Specific experience related to plastic injection molded components and resin procurement. Cost modeling experience preferred.
  • 5+ years’ experience in purchasing, commodity strategy development required
  • Prior experience leading teams involved in negotiations
  • Demonstrated ability to solve complex problems.
  • Demonstrated verbal and written communication skills with the ability to influence others.
  • Proven ability to work in a fast-paced environment.

Work Environment/Work Conditions:

  • Highly organized and detail oriented with the ability to multitask and prioritize
  • Must be self-motivated
  • Uncompromising integrity
  • Outstanding oral and written communication skills
  • Professional demeanor in representing Cooper Standard Automotive
  • Must be able to interact with operations, finance, legal and executive level employees
  • Must be able to travel both domestically and internationally
  • Located in business unit department in Novi
  • Travel may include international travel; willingness to travel up to 25%
Buyer with German / Specjalista ds. Zakupów z językiem niemieckim
Zawód: specjalista ds. zakupów / zaopatrzenia   |  Rodzaj: umowa o pracę
Bielsko-Biała
Szczegóły
Zakres obowiązków

  • Identify and implement savings projects through supply chain and operations involvement; lead cross functional teams as necessary to realize savings
  • Support global implementation of e-procurement tools and increase the adoption of
    indirect catalog technology
  • Create purchase orders in ERP system
  • Single point of contact for plant purchasing
  • Develop strategy for managed commodity
  • Generate spend reports and provide data analytics
  • Identify contract expirations and renewals in advance
  • Understand and investigate key market dynamics, commodity trends
  • Manage supply base with respect to their ability to provide products and services in accordance with the organization’s business requirements, cost parameters, terms and agreements
  • Develop and sustain relationships with key internal and external customers
  • Act as a mentor for colleagues; lead projects as defined by leadership
  • Lead annual supplier business reviews focused on strengthening strategic relationships in order to improve key Cooper Standard metrics.
  • Support the resolution of critical supply chain issues and maintain supplier relationships
Wymagania
  • Bachelor’s Degree in supply chain management, business, engineering or related field.
  • Strong with Microsoft Excel
  • Languages: German, English
  • Demonstrated verbal and written communication skills with the ability to influence others
  • Proven ability to work in a fast-paced environment
Supplier Development Specialist
Zawód: specjalista ds. zakupów / zaopatrzenia   |  Rodzaj: umowa o pracę
Bielsko-Biała
Szczegóły
Zakres obowiązków
  • Manage supplier readiness and APQP for high and medium risk suppliers and / or components,
  • Execute corporate supplier development activity for Top Focus Suppliers,
  • Provide technical assistance and management of critical supply situations,
  • Drive supplier Material Cost Reduction (MCR) initiatives,
  • Conduct focused supplier training,
  • Identify, assess, and qualify new regional or technical sources,
  • Support supplier consolidation and standardization,
  • Qualify and advise purchasing and the program team in high and medium risk source selection,
  • Support R&D and advanced purchasing supplier commodity strategy,
  • Provide support to CS plant during cases of supplier complaint escalation.
Wymagania

Education and Qualifications:

  • Bachelor’s Degree or equivalent in relevant technical field is required,
  • Minimum 7-year work experience in the specific technical area (ie: Stamping, Electronics, Injection Moulding, Die Casting, Machining, Tube Forming, Plating)
  • Comprehensive knowledge of supplier development, quality, and program management procedures,
  • Prior experience in automotive supplier development (global focus and international experience will be plus)
  • Familiarity with Microsoft Office applications,
  • Experience leading successful negotiations,
  • Good written and verbal communication skills in English are required.

 

Required soft skills

  • Must have initiative, assertiveness and power to support cross functional teams,
  • Superior problem-solving skills, (KT certification is recommended)
  • Past experience working effectively as part of a cross functional team,
  • Must be an excellent written and verbal communicator,
  • Must possess leadership skills with a track record of improved performance,
  • Communicates difficult concepts within and outside the organization employing negotiation skills to achieve desired results,
  • Must be a strategic thinker,
  • Must possess a valid passport with the ability to travel freely in European, NAFTA and Asian regions
  • Must be eager to business travel.
Senior Business Analyst
Zawód: analityk   |  Rodzaj: umowa o pracę
Bielsko-Biała
Szczegóły
Zakres obowiązków
  • Take part in monthly reporting, forecasting and budgeting activities:

            o   Sales planning and forecasting,

            o   Price evolution analysis,

            o   Profitability analysis,

            o   Improvement action plan tracking,

            o   Month-end calculation and accrual entries,

  • Interact with other team members, finance/accounting team, sales team,
  • Maintain internal controls, interact with internal and external auditors,
  • Handle ad-hoc requests such as customer claim support to sales team.
Wymagania
  • Master Degree in Accounting, Finance or Industrial Engineering required,
  • Language requirements: Good command of English, German or other Languages is a plus,
  • Ability to deal with massive amounts of data and data entry experience,
  • Ability to address issues related to the day to day job requirements,
  • Ability to assess a problem and promptly resolve or escalate it to the appropriate personnel. ERP experience considered is a plus,
  • Good communication and interpersonal skills,
  • Strong focus on providing the highest level of customer service to both internal and external customers,
  • Ability to work across various levels of the business, including effective communication with people of different backgrounds, culture and skill levels,
  • Flexible and adaptable with job duties and scope of work,
  • Highly responsive to customer needs through soliciting, evaluating and acting upon customer feedback,
  • Confident, proactive, self- motivated, enthusiastic, goal and results orientated, team player,
  • Attention to detail without losing sight of the wider picture.
Księgowa/ Księgowy w dziale Księgi Głównej
Zawód: księgowy   |  Rodzaj: umowa o pracę
Bielsko-Biała
Szczegóły
Zakres obowiązków

Głowne zadania:

  • Wykonywanie wszystkich czynności związanych z zamknięciem miesiąca;
  • Księgowanie oraz kontrola operacji w zakresie Księgi Głównej, w tym przygotowywanie journal entries, tworzenie rezerw;
  • Księgowania w zakresie środków trwałych i amortyzacji;
  • Przygotowywanie i utrzymywanie uzgodnień sald kont bilansowych w najwyższej jakości;
  • Uzgadnianie sald Intercompany;
  • Współpraca z audytem wewnętrznym i zewnętrznym;
  • Tworzenie niezbędnych raportów i analiz;
  • Budowanie i utrzymywanie dobrych relacji z klientami wewnętrznymi i zewnętrznymi.
Wymagania
  • Wykształcenie wyższe;
  • Biegła znajomość języka angielskiego w mowie i piśmie;
  • Elastyczność i odporność na stres;
  • Umiejętność pracy w zespole;
  • Otwartość na podjęcie pracy przez firmę zewnętrzną.
Młodszy Księgowy / Księgowy z językiem czeskim
Zawód: księgowy   |  Rodzaj: umowa o pracę
Bielsko-Biała
Szczegóły
Zakres obowiązków
  • Księgowanie faktur i innych rozliczeń w sposób efektywny oraz terminowy
  • Efektywny kontakt i dobra współpraca z dostawcami oraz klientami wewnętrznymi
  • Współpraca przy uzgadnianiu oraz analizowaniu pozycji na koncie rozrachunku dostaw (GRNI)
  • Współpraca przy uzgadnianiu oraz analizowaniu kont dostawców
  • Współpraca przy terminowym zamykaniu okresów księgowych przy zachowaniu jakości oraz zgodności z przepisami
  • Praca zgodna z wewnętrznymi procedurami, z przepisami rachunkowości, podatkowymi, korporacyjnymi oraz kontrolami SOX
Wymagania
  • Wykształcenie wyższe kierunkowe (może być w trakcie nauki)
  • Doświadczenie zawodowe w podobnym obszarze - mile widziane
  • Komunikatywna znajomość języka angielskiego i czeskiego
  • Umiejętność analitycznego myślenia
  • Doskonałe zdolności organizacyjnych
  • Wysoki poziom komunikacji oraz zdolności interpersonalnych
  • Gotowość do pracy na podstawie umowy o pracę poprzez firmę zewnętrzną
Purchasing Finance Analyst
Zawód: księgowy   |  Rodzaj: umowa o pracę
Bielsko-Biała
Szczegóły
Zakres obowiązków
  • Support month-end close/reporting requirements for financial data, including journal entries/accruals
  • Conduct variance analysis and prepare monthly reports that compare budgeted/forecasted costs to actual costs
  • Evaluate actual results and project impact on full year operating plan
  • Prepare net material, VAVE and indirect material budgets and forecasts, collaborating with Purchasing, that align with Corporate objectives
  • Support cross-functional lean teams cost reduction initiatives, including financial analysis and realized savings validation
  • Participate in special projects as needed or assigned
Wymagania
  • Bachelor’s degree in Finance / Accounting / Business Administration or appropriate discipline and one (1) year of appropriate experience. Additional relevant education may be substituted for progressive experience
  • Financial acumen, strong team orientation, communication and organizational skills are necessary
  • Moderate/advanced knowledge in the use of Microsoft Office tools including Excel, Word, PowerPoint and using the internet with Microsoft Explorer and Chrome
  • Ability to use high level functions of Excel for calculations, formatting and data manipulation (including pivot tables)
  • Comfortable seeking data on SharePoint sites, manipulating formats, source data, and proficiency in database manipulation
  • Excellent communication skills – both written and verbal
  • Ability to think analytically, strategically and solve complex problems
  • Ability to juggle multiple projects and prioritize accordingly
  • Intellectual curiosity and ability to explain the “why” in addition to the “what”
  • Knowledge of Oracle Hyperion and SAP (required)
  • Critical thinking, problem solving, ability to work independently
  • Solid understanding of analysis.

Cooper Standard Polska Sp. z o.o. Oddział w Bielsku-Białej

ul. Mostowa 5

43-300 Bielsko-Biała