Własna firma

Gadżety firmowe. Przeżytek czy dobra reklama?

5 z 5

Ocena: 5 z 5 | 14 głosów

14 głosów

7 komentarzy
Gadżety firmowe. Przeżytek czy dobra reklama?
Działania promocyjne firmy są nieodzownym elementem kształtowania wizerunku marki, ale też realizowania jej celów sprzedażowych i marketingowych. Firmy coraz częściej wychodzą naprzeciw potrzebom odbiorców i uczestniczą w różnego typu konferencjach, targach czy wydarzeniach. Uzupełnieniem ich działań jest obdarowywanie uczestników, gości i klientów gadżetami firmowymi. Czy to dobry i skuteczny pomysł na reklamę firmy?

 

Nadrzędnym celem reklamy jest zwiększenie sprzedaży, jednak w dzisiejszych czasach to budowanie silnej marki stanowi priorytet wielu firm. Niezależnie od obranego celu, należy wybierać ścieżki, które zagwarantują sukces i realizować je właściwymi dla danej firmy metodami. Najistotniejsze jest, aby akcja promocyjna zakończyła się sukcesem. Musi być więc skoncentrowana zarówno na zdobyciu nowych klientów, bądź też dotarciu do świadomości nowych odbiorców, jak i na zyskaniu zaufania, zbudowaniu relacji i okazaniu wdzięczności osobom, które z marką miały już styczność. Firmowe upominki są takim rodzajem promocji, który jest odpowiedni dla obu grup.

Jakie gadżety firmowe wybrać?

Rola gadżetów firmowych została doceniona przez firmy na całym świecie, dlatego właśnie coraz więcej przedsiębiorstw trudniących się personalizowaniem gadżetów pojawia się na rynku i oferuje coraz to nowsze formy upominków. W wyborze odpowiednich dla Twojej firmy gadżetów mogą Ci pomóc specjaliści, ale możesz również sam dopasować je do potrzeb firmy. W zależności od profilu przedsiębiorstwa i grupy docelowej, do której będą kierowane gadżety firmowe, warto rozważyć różne możliwości. Mogą to być zarówno drobiazgi w postaci długopisów, smyczy, breloków czy notatników, jak również nieco większe upominki w postaci kubków, koszulek firmowych, parasolek czy czapeczek. Niektóre firmy decydują się jednak na droższe gadżety firmowe, które na przykład można wygrać w konkursach albo którymi obdarowują kontrahentów czy stałych klientów. Do takich należą na przykład pendrive z logo firmy, małe AGD w postaci czajników czy ekspresów do kawy albo skórzana galanteria.

Szukasz pracy?

Spawacz

Rübsam Fachkräfte GmbH & Co.KG

  • Niemcy
Dodana

Mechanik przemysłowy/ Slusarz maszynowy

Rübsam Fachkräfte GmbH & Co.KG

  • Niemcy
Dodana

Monter wentylacji i klimatyzacji- Niemcy

Rübsam Fachkräfte GmbH & Co.KG

  • Niemcy
Dodana

Monter klimatyzacji!!!

Rübsam Fachkräfte GmbH & Co.KG

  • Niemcy
Dodana

Monter klimatyzacji- Niemcy

Rübsam Fachkräfte GmbH & Co.KG

  • Niemcy
Dodana

Podejmując więc decyzję o inwestycji w firmowe gadżety, warto dokonać realnej oceny budżetu, jaki może być przeznaczony na ten cel, a także wskazać grupę docelową, do której będą one kierowane. Niezbędne jest również obmyślenie planu, kiedy i gdzie będą upominki trafiały do odbiorców. Warto zadbać, aby na gadżetach firmowych, poza nazwą firmy (albo oprócz niej) znajdowało się logo, a kolorystyka była spójna z tą, która panuje w przedsiębiorstwie. Wszystko to wpływa na pozytywny odbiór firmy w świadomości odbiorców.

Papier firmowy

Nie do końca jest do gadżet firmowy sam w sobie, niemniej trzeba przyznać, że papier firmowy to kluczowy element identyfikacji wizualnej firmy. Podstawowym założeniem systemu identyfikacji wizualnej jest to, aby rozwiązanie było proste, odważne, zapadało w pamięć i oddawało istotę osobowości firmy, a ponadto było zdolne do działania na wielu platformach medialnych i sprawdzało się w różnych zastosowaniach. Papier firmowy niewątpliwie jest nośnikiem informacji o niej i służy przede wszystkim do codziennej komunikacji biznesowej. Dzięki niemu firma jest postrzegana jako bardziej wiarygodna i stabilna.

W związku z tym, że papier firmowy najczęściej służy do wymiany informacji i przesyłania pism formalnych, zastosowana papeteria nie powinna być nader ozdobna. Taką można owszem zastosować, jednak do mniej biznesowych celów – na przykład przekazania podziękowań czy zaproszeń. Oficjalna papeteria powinna jednak spełniać pewne kryteria. W związku z tym, że papier firmowy służy usprawnieniu komunikacji, ma on mieć charakter informacyjny, czyli zawierać nazwę firmy, adres siedziby, numer telefonu i faksu (jeśli takowy istnieje), adres strony internetowej, adres e-mail. Może również znaleźć się na papierze logo firmy, czasem też slogan reklamowy.

Gadżety firmowe – zalety

Kształtowanie wizerunku marki, a także budowanie relacji z otoczeniem, to nadrzędne kwestie w dyskusji nad zasadnością stosowania gadżetów firmowych. Trzeba jednak wiedzieć, że nie oddają one w pełni korzyści, jakie płyną z ich zastosowania w strategii marketingowej firmy. Sprawdź więc, jakie jeszcze są zalety gadżetów firmowych, zanim podejmiesz decyzję o ich wprowadzeniu do własnego biznesu.

Po pierwsze – gadżety firmowe skracają dystans pomiędzy firmą a klientem czy partnerem biznesowym. W zależności od rodzaju działalności, upominek stanowić może wstęp do rozmowy, pretekst do wysłania oferty sprzedażowej czy też umówienia kolejnego spotkania. Umiejętne wręczenie gadżetu firmowego może więc stanowić początek owocnej współpracy.

Po drugie – firmowe prezenty okazują dbałość o klienta. Trudno znaleźć osobę, która nie lubi otrzymywać upominków. Nawet drobne gadżety firmowe cieszą odbiorców, ukazują firmę w dobrym świetle, ale przede wszystkim dostarczają pozytywnych wrażeń. Nie ulega wątpliwościom, że prezenty powodują powstawanie skojarzeń pomiędzy świadczonymi przez firmę usługami, a otrzymanym gadżetem firmowym.

Po trzecie – dzięki firmowym gadżetom firma zyskuje reklamę na różnych płaszczyznach. To, że dana osoba otrzyma upominek, wcale nie świadczy o tym, że tylko wobec niej zadziałała reklama. Dzięki temu, że często są to praktyczne gadżety, reklama może być „transmitowana” na wiele sposobów. Klient posługujący się otrzymanym prezentem staje się swoistym ambasadorem marki, zatem wszędzie, gdzie korzysta z otrzymanego gadżetu firmowego, przekazuje do otoczenia komunikaty o marce.

Każda firma powinna dobrać typ reklamy do własnych potrzeb i możliwości. Firmowe gadżety są jednym z tańszych i skuteczniejszych rozwiązań. Choć były czasy, że upominki sygnowane nazwą czy logo firmy uważane były za przeżytek i tandetę, dziś coraz chętniej po niej sięgamy. Na świecie panuje logomania, a silna pozycja marki zaczyna się właśnie od reklamy i spójnej komunikacji biznesowej. Takie właśnie możliwości dają gadżety firmowe, dlatego jesteśmy zdania, że warto po nie sięgać.

7 komentarzy

coolaaaa

coolaaaa

Dla mnie to pozytywna rzecz - gadżety firmowe są w wielu sytuacjach przydatne
zyga

zyga

Lepiej mieć gadżety niż nie mieć. W nieoczekiwanych sytuacjach zawsze to jest jakiś gift. Oczywiście warto przemyśleć konkretnie co to ma być.
Radiorama

Radiorama

Jeżeli gustowne gadżety się wykorzystuje to dobra rzecz. Od długopisów i nawet ciekawych upominków jest zawsze wizerunkowo lepiej a i na nieoczekiwane wizyty to się często potrafi przydać.
Górniak

Górniak

Reklama w obecnych czasach odgrywa kolosalną rolę. Reklamy sza wszędzie, w gazetach, w telewizji, radiu... Uważam, że gadżety firmowe to bardzo tania, ale skuteczna reklama.
Pani Gadżet

Pani Gadżet

Podczas fazy idei musisz zrealizować najważniejsze szczegóły. Jeśli pomysł nie jest czymś, co Cię pasjonuje, lub jeśli nie ma rynku na Twoje dzieło, może nadejdzie czas na burzę mózgów z innymi pomysłami. Dobra reklama ma znaczenie.
Geba2

Geba2

Osobiście uważam, że biznes powinien się przynajmniej podobać. Na przykład ja kocham każdy z moich projektów biznesowych, a jeśli nie, to nie przyniosą zysków.
Rommel

Rommel

Jak dla mnie dobra rzecz, która casami się przydaje gdy następuje jakaś nieoczekiwana sytuacja. Wiele firm dalej tak działa co widzę osobiście na co-dzień.

Dodaj komentarz

Wszystkie pola muszą być prawidłowo wypełnione

Komentarz został dodany

Redakcja Aplikuj.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających wulgarne słowa, adresy www oraz adesy e-mail i numery telefonów.

Dbamy o Twoją prywatność

Serwis wykorzystuje pliki cookies, czyli pliki tekstowe, które za zgodą Użytkownika są przechowywane na komputerze lub urządzeniu mobilnym Użytkownika, co może wiązać się również z przetwarzaniem danych osobowych Użytkownika. Pliki cookies przetwarzane przez Aplikuj.pl Paweł Strykowski, zarejestrowany w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod adresem: ul. Legionów 26/28, 43-300 Bielsko-Biała, NIP: 5471567654, REGON: 070776507, w celu umożliwienia korzystania z Serwisu, jak również na potrzeby analizy zachowań Użytkownika w Serwisie, personalizacji prezentowanych Użytkownikowi treści oraz reklam, zapewnienia działania funkcji mediów społecznościowych oraz do zarządzania Serwisem. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies, jak również dostęp do panelu zarządzania ustawieniami cookies znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych zawartych w plikach cookies jest zgoda na przetwarzanie danych osobowych wyrażona poprzez akceptację wykorzystania plików cookies (art. 6 (1)(a) RODO).

Zgoda udzielona poprzez wybór opcji "Wyrażam zgodę" oznacza akceptację wszystkich wykorzystywanych w Serwisie plików cookies. Zgoda Użytkownika może być w każdym momencie zmieniona poprzez kliknięcie w link umieszczony w Polityce Prywatności.

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo do żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym przysługujących Użytkownikowi praw, można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.

Dostosowuję swój wybór

Dokonaj szczegółowego wyboru poniższych ustawień, aby zapisać indywidualne ustawienia prywatności. Więcej szczegółowych informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Pliki cookies niezbędne do świadczenia usług drogą elektroniczną Zawsze aktywne
Narzędzia statystyczne i marketingowe Google Tag Manager, Google Analytics, Google Ads, Facebook Piksel (remarketing)
Narzędzie analityczne HotJar Statystyka